سروزیر ایالت دهلی جناب کیجیروال با تاکید بر اطاعت از دستورات دولت مرکزی ، اعلام کرد که موارد مبتلا به ویروس کرونا در دهلی نو رو به افزایش است، اما گروه مسلمان جماعت تبلیغی ضمن نقض قوانین نسبت به آن بی توجهی و برعلیه آن سخنانی نیز ایراد نمودند.

با وجود اینکه نخست وزیر هند نریندرا مودی در ابتدای ماه مارس سالجاری میلادی از همه دستگاههای دولتی و غیر دولتی و مساجد و معابد و غیره خواسته بود که جلسات گروهی خود را تعلیق نموده و به تاریخ دیگری موکول کنند و حتی در این خصوص دستور العمل هایی اعلام شده بود .  اما با وجود اینکه سروزیر ایالت دهلی جناب کیجیروال با تاکید بر اطاعت از دستورات دولت مرکزی ، اعلام کرد که موارد مبتلا به ویروس کرونا در دهلی نو رو به افزایش است، اما گروه مسلمان جماعت تبلیغی ضمن نقض قوانین نسبت به آن بی توجهی و برعلیه آن سخنانی نیز ایراد نمودند.

 گروه جماعت تبلیغی وابسته به اهل سنت در تاریخ ۱ الی ۱۵ ماه مارس در مرکز نظام الدین اولیاء واقع در غرب دهلی جلسه ای را با حضور بیش از  ۲۰۰۰ نفرمدعو  از نقاط مختلف هند و جهان برگزار کرد. اما پس از مراجعه برخی از افراد به مراکز بهداشتی و مشخص شدن مثبت بودن ویوس کرونا آنها، پلیس دهلی بلافاصله وارد عمل شده و این مرکز را با حضور ۱۲۰۰ نفر قرنطینه می کند. حال پلیس اعلام کرد که ۳۰۰ نفر از میان افراد حاضر در این جلسه به بیماری کوید ۱۹ مبتلا هستند و شش نفر با مراجعه به مرکز درمانی ایالت های مختلف جان خود را از دست داده اند.

  شایان ذکر است که در این جلسه بیش از ۲۰۰ نفر از اندیشمندان اهل سنت از کشورهای دیگر همچون مالزی ، اندونزی، تایلند و عربستان نیز حضور داشته اند که در تاریخ های ۱۲ الی ۱۳ ماه مارس وارد هند شده بودند. پلیس پس از بررسی های دقیق اعلام کرد که تبلیغی جماعت نقض آشکار قانون را انجام داده است و جان بسیاری از افراد را به خطر انداخته است. جالب آنست که این مرکز در ۵۰ متری پاسگاه پلیس مرکز نظام الدین اولیاء قرار دارد و از مدت ها پیش پلیس به آنها اخطارهای لازم داده بود.

اما داستان به این جا ختم نمی شود پلیس از تبلیغی جماعت شکایت می کند اما در روز دوشنبه ۳۰ مارس  یکی از اعضای این مرکز به نام مشرف علی با خبرنگاران مصاحبه می کند و اعلام می کند که مسلمانان بسیار آدم های با نظمی هستند و هندوها مشکلات اساسی را برای جامعه درست می کنند. وی در مصاحبه اش ضمن مخالفت با تصمیم مودی بر قرنطینه سراسری اعلام می کند که مسئولین جماعت تبلیغی با در نظر گرفتن تمامی ملاحظات این جلسه را برگزار کرده اند اما پس از سوالی درباره مثبت شدن تست ۳۰۰ نفر از افراد شرکت کننده و اینکه همه آنها مسلمان هستند و قوانین را زیر پا گذاشته اند هیچ جوابی نداد و تنها هندو ها برای مخالفت با دستورات دینی مورد نکوهش قرار داد. پس از این مصاحبه بسیاری از کانال های تلویزیونی این مصاحبه را پخش کرده و گفتند امروز که نه تنها کشور ما بلکه بسیاری از کشورهای دنیا با این ویروس مرموز در مبارزه هستند برگزاری این جلسه و سخنان آشفته این فرد خود نشانه ای از نداشتن هماهنگی میان جامعه مسلمان با جمعیت اکثریت و دیگر اقلیت ها نیز می باشد . حتی پس از این مصاحبه سر وزیر ایالت اوترا پرادش یوگی ادانتا از اظهارات ایشان اظهار تاسف کرد و از افرادی که در این جلسه حضور داشته اند خواست که هرچه زودتر خود را به مراکز درمانی جهت تست کرونا معرفی کنند.  

همچنین کانال های تلویزیونی ضمن طرح پرسش های مختلفی همانند این که آیا تبلیغی جماعت حضور اندیشمندان خارجی را به مرکز پلیس اتباع خارجی را اعلام کرده است؟ چرا تبلیغی جماعت با وجود دیدن مرگ و میر های زیاد حتی در کشورهای مسلمان و تاکید نخست وزیر هند بر پیشگری از اپیدمی این ویروس جلسه را لغو نکرده است؟ و برخی نیز از سخنان مشرف علی اظهار انزجار کرده و اعلام کردند که او می خواهد تنش میان مسلمان و هندو ایجاد نماید و این اظهارات بیشتر نشان دهنده غیر مسئول بودن و اطاعت نکردن این جماعت و پیروانشان از قوانین حاکم بر هند می دهد و از دولت مرکزی خواستند نظارت های خود را بر موسسات مذهبی وابسته به مسلمانان و مساجد را افزایش دهند تا مطمئن گردند که آنها تعطیل شده اند.

لازم به ذکر است گروه تبلیغی جماعت اظهار می دارند که قبل از اعلام قرنطینه جلسه آنها خاتمه یافته و پایان آن با اعلام قرنطینه مصادف شده است و مستنداتی هم داریم که از پلیس درخواست مجوز برای سفر این افراد از طریق قطار و اتوبوس ویا پرواز رانمودیم که پلیس محل مجوزی برای آنها صادر ننمود حتی مدعی هستند که پلیس مرکز هم در جریان برگزاری جلسه و خاتمه آن بوده است . از طرف دیگر هم میگویند که پلیس درخواست ایشان را به وزارت کشور احاله نموده که صدور مجوز برعهده وزارت کشور بوده است .

گروه تبلیغی جماعت هرازگاهی جلساتی و دوره ای را برای آموزش اصول و افکار وهابیت را تشکیل می دهند وافراد از همه اقشار در این جلسلات شرکت می کنند تا پس از آموزش برای امر تبلیغ به شهرها و روستاها میروند و در مساجد یا درمنازل افراد مومن خود ساکن می شوند و گروههای مختلف را به افکار و اعتقادات خود جذب می نمایند . آنچه مسلم است برگزاری این جلسات با حمایتهای رقبای ج.ا.ایران برگزار می شود .

شایان ذکر است با توجه به مسائلی که  اخیرا در هند برای مسلمانان اتفاق افتاد این رفتارها موجب میشود که دولت مستمسک و بهانه ای برای برخورد با مسلمانان داشته باشد و از طرفی هم باعث تخریب چهره مسلمانان در هند می شود. چه بسا مسلمانان هم در این خصوص اقداماتی انجام داده باشند

لازم به ذکر است تاکنون  ۱۸۰۰ نفر از آنها در قرنطینه بسر می برند و بیش از ۱۴۰۰ نفر هم در هند به ویروس کرونا مبتلا شده اند .

آیا مرکز تبلیغی جماعت دهلی مرکز پخش ویروس کوید ۱۹ در هند بوده است ؟

پس از بررسی های فراوان پلیس هند در ارتباط با مرگ افراد مبتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف این کشور پهناور مشخص گردد که اکثریت افراد مبتلا به کوید نوزده در جلسات این مرکز در تاریخ های بین اول تا ۱۵ ماه مارس شرکت کرده بودند در همین راستا دولت هند مرکز تبلیغی جماعت هند را مهتم به رعایت نکردن دستورات دولت کرده و اعلام کرد که این مرکز موجب شیوع بیماری کرونا در شهرهای مختلف کشور بوده و جان هزاران شهروند این کشور را به خطر انداخته است.

این بررسی ها پس از آنکه بسیاری از مبتلایان و بستگان و خویشاوندان درجه یک فوت شدگان اعلام کردند که در جلسات مرکز تبلیغی اسلامی در ناحیه نظام الدین اولیاء واقع در غرب دهلی شرکت کرده بودند، توسط پلیس آغاز گردید. پس از آن بلافاصله پلیس ویژه امنیت وارد ماجرا شده و بدنبال دستور قرنطینه سراسری توسط نخست وزیر، این مرکز تحت حفاظت و مراقبت قرار گرفت . در این مرکز ۱۲۰۰ نفر در زمان قرنطینه سراسری حضور داشتند که از میان آنها ۴۴۱ نفر به بیمارستان جهت تست کوید ۱۹ ارجاع داده می شوند که از میان آنها تا کنون جواب تست بیش از ۲۴ نفر مثبت اعلام شده است.    

پس از این افشا شدن برنامه مرکزمذکور کانال های تلویزیونی این مرکز را مقصر اصلی اپیدیمی ویروس در هند معرفی و به شدت برگزاری جلسات دینی و سرپیچی از قانون هند را محکوم کردند. مختار عباس نقوی وزیر امور اقلیت در مصاحبه ای ضمن نکوهش از عملکرد این مرکز اعلام کرد که مسئولین این مرکز پیرو اسلام طالبانی هستند و بایستی در محکمه ای مجازات شوند. آنها همچنین وجه دین مبین اسلام را خدشه دار کرده اند و بسیاری از مسلمانان به هیچ وجه عمل آنها را تایید نخواهند کرد.  همچنین کانال های  تلویزیونی خبری  هند ادعا کردند که ۴۵ نفر از ۵۰ نفر بیماران کرونایی در یک شهری واقع در ایالت کرناتاکا از افراد شرکت کنندگان در اجتماعات مرکز هستند و ۸۰۰ نفر دیگر که با آنان ارتباط داشتند شناسایی شده و راهی  قرنطینه شدند.

هم اکنون ساختمان تبلیغی جماعت تخلیه و تمام ساختمان ضد عفونی شده است. پلیس از افراد شرکت کننده در جلسات این مرکز خواسته که بلافاصله خود را جهت تست کرونا معرفی کنند.  

دولت قصد دارد که تمام شرکت کنندگان در اجتماعات مرکز جماعت اسلامی را از طریق ماهواره شناسایی می کند و پس از بازرسی لازم قرنطینه نماید.

کد خبر 1098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =