کمیسیون آموزش عالی پاکستان (HEC) کیفیت آموزش 32 دانشگاه پیشرو از 119 دانشگاه بخش دولتی در سراسر کشور را علیرغم بودجه کلانی که هزینه می کنند را نامناسب اعلام کرد.

بر اساس اسناد گردآوری شده توسط بخش ارتقاء کیفیت دانشگاه های پاکستان تحت پوشش کمیسیون آموزش عالی پاکستان که به صورت آنلاین در دسترس است، در مجموع 32 دانشگاه بخش دولتی در سراسر کشور، از جمله 3 دانشگاه در فدرال، 10 در دانشگاه ایالت خیبرپختونخوا (KPK)، 9 در ایالت پنجاب، 2 در بلوچستان، 5 دانشگاه در ایالت سند و در مناطق گیگیت و بلتستان یک دانشگاه و در منطقه کشمیر آزاد 2 دانشگاه، کیفیت آموزشی را به طور تدریجی از دست داده اند و رتبه آموزشی آن ها بسیار کاهش یافته است.

دانشگاه هایی که توسط کمیسیون آموزش عالی پاکستان نامناسب اعلام شده اند عبارتند از: دانشگاه قائد اعظم، دانشگاه بین المللی اسلامی و موسسه اقتصاد توسعه پاکستان (PIDE).

همچنین 9 دانشگاه بخش دولتی در پنجاب که توسط کمیسیون آموزش عالی پاکستان در مورد کیفیت آموزشی مورد سوال قرار گرفتند عبارتند از: دانشگاه بهاالدین زکریا مولتان، دانشگاه دانشکده دولتی لاهور، دانشگاه گومل منطقه دی، آئی، خان، دانشکده هنرهای ملی، دانشگاه بانوان مولتان، دانشگاه فناوری اطلاعات لاهور، دانشگاه منطقه دیره غازی خان، دانشگاه دولتی صادق منطقه بهاوالپور، دانشگاه فنی و مهندسی خواجه فرید رحیم یارخان.

کمیسیون مذکور گزارشی از دانشگاه های ایالت سند، خیبرپختونخوا و بلوچستان را نیز ارائه کرد و اعلام کرد: برخی از دانشگاه ها گزارشی را درخصوص عملکرد خود اعلام نکردند.

کد خبر 11118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =