علمای شیعه از جمله علامه سید ساجد علی نقوی، رهبر شیعیان پاکستان و علامه سید شهنشاه نقوی، سخنور معروف پاکستانی، همچنین سایر علما شیعه، قتل یک سرگرد، مهندس و مدیر سریلانکایی در کارخانه منطقه سیالکوت را بشدت محکوم کردند و خواستار تحقیقات منصفانه شدند.

براساس این گزارش علامه سید ساجد علی نقوی و علامه سید شهنشاه نقوی قتل سرگرد سریلانکایی به بهانه اهانت به مذهب را  در منطقه سیالکوت بشدت محکوم کردند و خواستار تحقیقات منصفانه شدند.

علامه ساجد نقوی گفت: به بهانه اهانت به مقدسات نمی شود اجازه داد تا کسی این قانون را برای اهداف شخصی استفاده کند.

وی گفت: باید با بررسی عوامل و اظهارات این گونه حوادث غیرانسانی راه حلی دائمی اندیش، چرا که فاجعه سیالکوت چهره کشور را در سطح بین المللی تحت تاثیر قرار داده و آثار مخربی بر نسل های آینده و امنیت کشور خواهد داشت.

وی افزود: استفاده از دین برای تحریک مردم فجیع ترین و سنگین ترین جنایت است.

وی این اظهارات را طی پیام ابراز خشم و محکومیت در خصوص قتل وحشیانه یک سرگرد سریلانکایی در منطقه سیالکوت، بیان کرد.

علامه ساجد علی نقوی با بیان اینکه این اولین حادثه ای نیست که کشور را درگیر تروریسم کرد، گفت: حوادث زیادی از این دست به صورت متوالی رخ داده است و هر حادثه اتفاق جدیدی را به دنبال داشته است، حادثه سیالکوت ادامه حوادث مشابه در وضعیت کلی کشور است. روند رو به رشد این گونه رفتارهای افراطی در جامعه نه تنها چهره کشور را در سطح بین المللی تحت تاثیر قرار می دهد، بلکه اثرات زیانباری بر نسل های آینده و امنیت کشور خواهد داشت.

وی گفت: دین تمدن را می آموزد در حالی که استفاده از دین برای تحریک مردم فجیع ترین عمل و جدی ترین جنایت است.

لازم به ذکر است، روز جمعه ۱۲ آذر ماه یکی از مدیران سریلانکایی در یک کارخانه خصوصی در منطقه سیالکوت پاکستان توسط کارگران کارخانه به اتهام توهین به مقدسات اسلامی کشته شد، مردم خشمگین جسد وی را در جاده بردند و به آتش کشیدند.

کد خبر 11153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =