علامه طاهر محمود اشرفی، مفتی تقی عثمانی و سایر روحانیون پاکستان با سفیر سریلانکا در اسلام آباد ملاقات نموده و از فاجعه منطقه سیالکوت ابراز تأسف کردند

علامه طاهر محمود اشرفی، مفتی تقی عثمانی و سایر روحانیون پاکستان با سفیر سریلانکا در اسلام آباد ملاقات نموده و از فاجعه منطقه سیالکوت ابراز تأسف کردند. پس از دیدار با سفیر سریلانکا، مفتی تقی عثمانی به همراه علما ضمن گفتگو با اصحاب رسانه گفت: ما شریک برابری در غم و اندوه مردم سریلانکا هستیم و از دولت می خواهیم، برای پرداخت غرامت به خانواده های سریلانکایی اقدام و دست اندرکاران این حادثه را فوری مجازات نماید. دکتر قبله ایاز{رئیس شورای ایدئولوژی اسلامی}، حامد سعید کاظمی، {رئیس نهضت اهل سنت بریلوی}، علامه ساجد میر {رئیس جمعیت اهل حدیث}، علامه امین شهیدی {سرپرست سازمان امت واحده}، علامه عارف حسین واحدی{معاون مرکزی شورای علمای شیعه و عالم برجسته شیعی،} علامه تقی عثمانی{عالم برجسته دیوبندی و رئیس سابق دادگاه شرع فدرال}، عبدالخبیر آزاد {رئیس کمیته رویت هلال و امام جمعه مسجد پادشاهی لاهور}، علامه ابوالخیر زبیر{رئیس شورای همبستگی ملی}، قاری حنیف جلندری {رئیس نهاد حوزوی وفاق المدارس عربیه و عالم برجسته دیوبندی} و سایر علما گفتند: ما به این جا آمده ایم تا به دنیا اثبات نماییم که حادثه منطقه سیالکوت ربطی به اسلام ندارد، مردم پاکستان و اسلام پشتیبان افراط گرایی نیستند. صرفا برخی علیه اسلام و پاکستان توطئه می کنند.

علما در ادامه گفتند: علما وابسته به همه مکاتب فکری اسلام جهت ابراز همدردی عمیق به سفارت سریلانکا آمده ایم. بر اساس قوانین کشور علیه اشرار اقدامات انجام خواهد شد.

علامه عارف حسین واحدی گفت: ما این جا بعنوان نماینده همه مردم برای پیام تسلیت به خانواده آسیب دیده و مردم سریلانکا آمده ایم و این افراط گرایی را محکوم می کنیم.

قاری حنیف جلندری و سایر علما با محکومیت این حادثه گفتند: علما روز جمعه ۱۰ دسامبر را روز محکومیت این فاجعه برگزار و فاجعه سیالکوت در تمامی مساجد و حسینیه ها محکوم خواهد شد.

کد خبر 11155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =