تمام علما از جمله علمای شیعه و اهل تسنن حادثه شهر سیالکوت را محکوم کردند

نائب رئیس شورای علمای شیعه پاکستان: اسلام به ادیان دیگر احترام می گذارد.

زعمای شورای علمای شیعه پاکستان قتل پریانتا کومارا شهروند سریلانکایی را به شدت محکوم کرد.

براساس گزارش، حجت الاسلام والمسلمین سیدسبطین حیدر سبزواری نائب رئیس شورای علمای شیعه پاکستان ضمن محکومیت فاجعه سیالکوت گفت: مسئولیت حفظ جان و مال مردم در جامعه اسلامی بر عهده دولت اسلامی است. این حادثه ظالمانه میهن عزیز را در سراسر جهان شرمنده کرده است. ما از صمیم قلب به دولت سریلانکا و خانواده داغدار پریانتا کومارا تسلیت می گوییم.

حجت‌الاسلام والمسلمین سبزواری تصریح کرد: در گذشته افراط گرایی و تروریسم در جامعه مورد حمایت احزاب مختلف قرار گرفته است به همین دلیل نگرش های غیر انسانی نیز در جامعه ترویج شده است.

وی گفت: آموزه‌های اسلامی اجازه نمی‌دهد کسی به ناحق کشته شود در اسلام جایی برای افراط گرایی و تروریسم وجود ندارد همچنین اسلام به ادیان دیگر احترام می گذارد.

وی در ادامه تاکید کرد: ما خواستار مجازات شدید عاملان آن هستیم. برای ریشه کن کردن افراط گرایی، رسانه ها و دولت با یکدیگر همکاری کنند.

رئیس جمعیت علمای پاکستان(شاخه سواد اعظم): نهادهای دولتی پاکستان در مهار گروه‌های افراطی شکست خورده‌اند.

پیر سید محفوظ مشهدی گفت: نهادهای دولتی در مهار گروه های افراطی شکست خورده اند. اگر اقدامات به موقع انجام می شد، چنین وضعیتی به وجود نمی آمد.

مولوی محفوظ مشهدی تصریح کرد: در اسلام جایی برای کشتار ناعادلانه وجود ندارد و بزرگترین ظلم این است که از شایعات نادرست برای متهم کردن آن شخص به کفرگویی استفاده شده است. وقتی به جای رجوع به عدالت، اجرای قانون در دست برخی گرفته شود، حوادث غیرانسانی مانند حادثه کارخانه سیالکوت رخ می دهد که کشور را نیز به بدنامی می کشاند.

دبیر کل مجلس وحدت مسلمین پاکستان: گروه‌های متعصب به اسلام آسیب جدّی وارد کرده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر عباس جعفری گفت: جلوگیری از گرایش های خشونت آمیز و متعصبانه برای نجات پاکستان از مشکلات شدید اقتصادی و بی ثباتی ضروری است.

حجت الاسلام والمسلمین راجا ناصر عباس جعفری فاجعه سیالکوت که در آن یک نفر به شکل وحشیانه کشته شد را به شدت محکوم کرد و گفت: جلوگیری از گرایش های خشونت آمیز و متعصبانه برای نجات کشور از مشکلات شدید اقتصادی و بی ثباتی ضروری است. گروه های متعصب و خشن به اسلام و هویت میهن عزیز آسیب جدی وارد کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید جواد نقوی : فاجعه سیالکوت بیانگر انحطاط اخلاقی بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید جواد نقوی گفت: بسیار تاسف بار است که صدها نفر این صحنه هولناک را دیدند و علیه مقتول شعارهایی نیز سر دادند. بدتر اینکه، این حادثه را در شبکه های اجتماعی بارگذاری کردند.

حجت الاسلام والمسلمین سید جواد نقوی رئیس مجمع المدارس و حوزه علمیه جامعه عروة الوثقی پاکستان، حادثه سیالکوت را اوج قساوت دانست و گفت: گرگ های انسان نما به طرز وحشیانه ای یک مهمان خارجی را کشتند و این قتل وحشتناک به نام دین انجام شد.

رئیس جامعه عروة الوثقی پاکستان تاکید کرد: زمان آن فرا رسیده است که روشنفکران، سیاستمداران و دولتمردان باید از خواب غفلت بیدار شده و انسانیت سقوط کرده را زنده کنند، مردم را از شر اوباش ها و جلادان ضد بشری نجات دهند.

 رئیس شورای علمای شیعه پاکستان: حادثه سیالکوت چهره پاکستان را تخریب کرده است/ از دین استفاده ابزاری نشود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ساجد علی نقوی گفت: فاجعه سیالکوت چهره پاکستان را در سطح بین المللی تحت تاثیر قرار داده، تأثیر بر نسل های آینده و امنیت کشور نیز خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین سید ساجد علی نقوی رئیس شورای علمای شیعه پاکستان حادثه سیالکوت را به شدت محکوم کرد و گفت: ضمن محکومیت باید با بررسی عوامل آن راه حل مستقلی پیدا کرد. از آنجایی که فاجعه سیالکوت چهره کشور را در سطح بین المللی تحت تاثیر قرار داده، تأثیر بر نسل های آینده و امنیت کشور نیز خواهد داشت. استفاده از دین برای تحریک مردم فجیع ترین و سنگین ترین جنایت است.

رئیس وفاق المدارس شیعه پاکستان:  آموزه‌های اسلامی اجازه نمی‌دهد کسی به ناحق کشته شود

آیت الله حافظ سید ریاض حسین نجفی گفت: فاجعه سیالکوت مایه شرمساری مسلمانان و پاکستانی ها است. افراط گرایان به نام دین و با اقدامات غیرانسانی و ظالمانه اسلام را بدنام کرده اند.

آیت‌الله حافظ سید ریاض حسین نجفی رئیس وفاق المدارس شیعه پاکستان با اشاره به حادثه اخیر سیالکوت گفت: این فاجعه شنیع مایه شرمساری مسلمانان و پاکستانی ها است. افراط گرایان به نام دین و با اقدامات غیرانسانی و ظالمانه اسلام را بدنام کرده اند.

وی تأکید کرد: آموزه های اسلامی اجازه نمی دهد کسی به ناحق کشته شود.

رئیس وفاق المدارس شیعه پاکستان گفت: اگر قانون اجرا می شد، چنین اقداماتی آشکارا اتفاق نمی افتاد. قانون پاکستان بر اساس قرآن و سنت است، دولت نباید از کسی بترسد. فقط از خدا بترسد و کسی که از خدا بترسد نیازی به ترس از کسی ندارد.

کد خبر 11159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =