وزیر بهداشت نیجریه گفت که این کشور مبارزه جدی برای از بین بردن بیماری های گرمسیری با استفاده از رویکردهایی مانند شیمی درمانی پیشگیرانه را آغاز کرده است.

وزیر بهداشت نیجریه گفت که در طول سالیان متمادی این کشور ، مبارزه جدی برای از بین بردن بیشتر این بیماری های گرمسیری را با استفاده از رویکردهایی مانند شیمی درمانی پیشگیرانه با تجویز انبوه داروها شروع کرده است و در حال حاضر در حال ترسیم یک دوره جدید مشارکت جامعه برای مقابله با NTDs برای پایداری و کنترل این بیماری ها هستیم. ایشان اضافه می کند که هدف دولت ، حذف تمام NTD های قابل پیشگیری و اطمینان از کنترل موثر NTD ها تا سال ۲۰۳۰ می باشد . نقشه برداری از مناطق بومی با برخی از این بیماری ها در تمام ۷۷۴ دولت محلی در کشور انجام پذیرفته است و خط مشی ها و دستورالعمل ها برای راهنمایی برای همه آنها در حال انجام است . ایشان گفتند که این وزارتخانه ابتکار عمل برای ادغام برنامه NTDs با سایر MDAها را بمنظور حصول اطمینان لازم ، اتخاذ کرده است.

توضیح :

با بررسی های بعمل آمده، نیجریه به عنوان دومین کشور در جهان در معرض  ابتلاء به بیماری استوایی بنام NTD قرار دارد و بیش از ۱۲۰ میلیون نفر از جمعیت این کشور، یعنی بیش از ۵۷ درصد کل جمعیت این کشور با این مشکل روبرو است . شایان ذکر است در ۱۴۹ کشور جهان بیش از یک میلیارد نفر با این بیماری درگیر هستند و قاره آفریقا حدود نیمی از این رقم را به خود اختصاص داده است.

https://guardian.ng/news/over-۱۲۰m-nigerians-at-risk-of-neglected-tropical-diseases/

کد خبر 11239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =