تعریف جنگ در ادبیات نظامی، نبرد بین دو ارتش از دو کشور مستقل است. اما آنچه اکنون در حال رخ دادن است، تجاوز به یمن است و این به هیچ وجه بمعنای جنگ نیست

من می خواهم نکاتی را در مورد مسئله یمن با شما در میان بگذارم، هفت سال است که یمن در آنچه "جنگ" نامیده می شود ،مورد حمله قرار گرفته است. تعریف جنگ در ادبیات نظامی ، نبرد بین دو ارتش از دو کشور مستقل است. اما آنچه اکنون در حال رخ دادن است، تجاوز به یمن است و این به هیچ وجه بمعنای جنگ نیست ، جنایت علیه بشریت است. امروز یمنی ها در معرض یک سری حملات هوایی از دور قرار می گیرند و مردم عادی مورد هدف قرار می گیرند . آنها مردان ، زنان و کودکان، معلمان ، دانش‌آموزان ، زندانیان،کارگران و بیماران و کادر پزشکی را می کشند.

کسانی که حملات هوایی را امروز در یمن انجام می دهند، ائتلافی از عربستان سعودی و امارات متحده عربی به نمایندگی از اربابان خود یعنی ایالات متحده آمریکا، بریتانیا و فرانسه هستند . این یمنی ها هستند که باید تصمیم بگیرند چه کسی باید رئیس جمهور آنها باشد نه این کشورها . این یک مبارزه بی معنی است.

امروز موضوع اصلی برگرداندن قدرت به رئیس جمهور سابق نیست. در واقع مبارزه و جنگ نیابتی در منطقه است . ممکن است این سوال مطرح شود که چرا غرب به نابودی یمن علاقه مند است و آن را در محاصره قرار می دهد و بسیار واضح است ،غرب با همان نیت  که در کشورهای مانند لیبی، عراق و سوریه هستند ، در این کشور هم حضور دارند. به نظر می رسد اکنون در یمن ، طرح بزرگی برای ایجاد آنچه که آنها «نظم نوین جهانی» می نامند در جریان است . آنها در نهایت حمله به عربستان سعودی و امارات را در نظر دارند و فکر می کنند که این کشور ها بخشی از ملت های اسراییل هستند. مردم یمن ، بدترین اعمال بر علیه بشریت را در این ۷ سال تجربه کرده است . ولی با این حال الحمدلله ،یمنی ها تاکنون مقاومت کرده اند و ما امیدواریم و دعا می کنیم و پیروزی با یمنی ها است.

https://www.islamicmovement.org/index.php?option=com_content&view=article&id=۴۷۸۷:yemen-situation-&catid=۴۱:frontpage

 

کد خبر 11294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =