۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۲:۳۰
کتابخانه ملی اقتصاد آلمان

کتابخانه ملی اقتصاد آلمان، بزرگترین مرکز تحقیقاتی جهان در حوزه متون اقتصادی به شمار می‌رود. این کتابخانه تاکنون چندین جایزه بین‌المللی را به دلیل نوآوری در زمینه دانش کتابداری اخذ کرده است.

کتابخانه ملی اقتصاد آلمان، بزرگترین مرکز تحقیقاتی جهان در حوزه متون اقتصادی به شمار می‌رود. این کتابخانه تاکنون چندین جایزه بین‌المللی را به دلیل نوآوری در زمینه دانش کتابداری اخذ کرده است.

کتابخانه ملی اقتصاد آلمان ، اول فوریه سال ۱۹۱۹ به عنوان بخشی از موسسه کیل برای اقتصاد جهانی تأسیس شد. این کتابخانه در سال ۱۹۶۶ مورد توجه مسئولان دولت فدرال و دولت‌های ایالتی قرار گرفت و به یک کتابخانه کاملا تخصصی در حوزه اقتصاد بدل شد. کتابخانه ملی اقتصاد آلمان در سال ۲۰۰۷ از موسسه کیل جدا شد و به عنوان یک بنیاد مستقل تحت قوانین عمومی به کار خود ادامه داد. در همان زمان، مسئولان کتابخانه، بخشی را به عنوان مؤسسه اقتصاد بین‌الملل هامبورگ به آن اضافه کردند. چندی بعد، کتابخانه ملی اقتصاد آلمان، چندین مجله را نیز در حوزه اقتصادی منتشر کرد که از آن جمله می‌توان به مجله ویرت‌شافت دینست اشاره کرد. بعدها در سال ۲۰۱۰، بخش دیگری برای تحقیقات کاربردی در علوم کامپیوتر و اطلاعات در این کتابخانه تاسیس شد. توسعه روزافزون کتابخانه و همچنین فعالیت‌های آن موجب شد که در سال ۲۰۱۴، به عنوان کتابخانه سال آلمان شناخته شود. همچنین این کتابخانه تاکنون توانسته است چندین جایزه بین‌الملل را به دلیل نوآوری در زمینه دانش کتابداری اخذ کند.

در حال‌حاضر، کتابخانه ملی اقتصاد آلمان، امکان دسترسی به میلیون‌ها سند و پژوهش علمی در زمینه اقتصاد را فراهم کرده است و با بیش از ۴۰ مؤسسه پژوهشی همکاری دارد. محققان و دانشجویان رشته اقتصاد می‌توانند به راحتی در حالت آنلاین و آفلاین از اطلاعات و منابع موجود در این کتابخانه استفاده کنند. همچنین ژورنال‌های منتشرشده توسط این کتابخانه منبع خوبی برای پژوهشگران حوزه اقتصاد است. اگر دوست دارید اطلاعات بیشتری درباره فعالیت‌های این کتابخانه به دست آورید، به سایت زیر مراجعه کنید:

http://www.zbw.eu/

کد خبر 12044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =