نمایشگاه چیدمان آثار ون‌ گوک در هامبورگ

استودیو آلتونا در هامبورگ، این روزها میزبان چیدمانی از آثار ون‌ گوگ، هنرمند مشهور هلندی است. این نمایشگاه از ۲۵ام ماه مارس آغاز شده است و تا هشتم ماه ژوئن سال جاری ادامه خواهد یافت.

استودیو آلتونا در هامبورگ، این روزها میزبان چیدمانی از آثار ون‌ گوگ، هنرمند مشهور هلندی است. این نمایشگاه از ۲۵ام ماه مارس آغاز شده است و تا هشتم ماه ژوئن سال جاری ادامه خواهد یافت.

در نمایشگاه مدکور، چیدمانی از آثار معروف ونسان ون گوک، نقاش معروف هلندی به نمایش درآمده است. یکی از این آثار، تابلو "شب پر ستاره " است. این تابلو یکی از مشهورترین نقاشی‌های ونسان ون گوگ است که هنوز هم بسیاری در نقاشی از آن الگو می‌گیرند. در تصویر سه بعدی که از این نقاشی در استودیو آلتونا به نمایش درآمده است، ستاره‌ها در دقایقی متحرک هستند و سپس محو می‌شوند. در بخش دیگری از نمایشگاه نیز تابلو گل‌های آفتاب‌گردان به شیوه‌ای سه‌ بعدی به نمایش درآمده است.

فیلیپ هایسه، یکی از برگزارکنندگان نمایشگاه، درباره انگیزه راه‌اندازی آن می‌گوید: «این نمایشگاه برای آگاه‌سازی تمام افراد از هنر ون‌ وگوک راه‌اندازی شده است. هدف ما این است که نه تنها طرفداران هنر نقاشی، بلکه افراد ناآشنا با آن نیز درک درستی درباره آثار ون گوک پیدا کنند.»

او همچنین با اشاره به تفاوت‌های این نمایشگاه با سایر رویدادهای هنری گفت:« بازدیدکنندگان در یک موزه سنتی باید فاصله خود را با آثار حفظ کنند و به طور مثال، مجبورند از فاصله دورتر تابلوها را مورد بررسی قرار دارند. این در حالی است که آن‌ها در نمایشگاه چیدمان آثار ون‌ گوک، می‌توانند به راحتی و آزادانه حرکت کنند و هیچ محدودیتی در این زمینه ندارند.»

چالب است بدانید که این نمایشگاه تاکنون در کشورهای مختلف جهان به نمایش درآمده است و بیش از ۸ میلیون نفر از آن بازدید کرده‌اند. حال باید دید شمار بازدیدکنندگان از این نمایشگاه در شهر هامبورگ به چه تعدادی می‌رسد.

منبع:شبکه رادیو و تلویزیون شمال آلمان

لینک گزارش:

https://www.ndr.de/kultur/kunst/hamburg/Van-Gogh-alive-in-Hamburg-Wenn-die-Gemaelde-lebendig-werden,vangogh140.html

کد خبر 12112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =