شهر بامبرگ میزبان جشنواره تئاتر می‌شود

شهر بامبرگ میزبان جشنواره تئاتر بایرن می‌شود. این فستیوال که قرار است در ماه مه برگزار شود، یکی از مهم‌ترین جشنواره‌های تئاتر آلمان به شمار می‌رود.

شهر بامبرگ میزبان جشنواره تئاتر بایرن می‌شود. این فستیوال که قرار است در ماه مه برگزار شود، یکی از مهم‌ترین جشنواره‌های تئاتر آلمان به شمار می‌رود.

قدمت جشنواره تئاتر بایرن به سال ۱۹۸۳ می‌رسد. در آن زمان، آگوست اوردینگ و ارنست سیلتگن، بازیگران شناخته‌شده تئاتر آلمان، فستیوالی با عنوان روزهای تئاتر بایرن را پایه‌گذاری کردند. این جشنواره اولین‌بار در شهر نورنبرگ برگزار شد و یک سال بعد یعنی در سال ۱۹۸۴، به شهر بامبرگ نقل مکان کرد و توانست محبوبیت زیادی در میان علاقمندان به هنر تئاتر در سراسر آلمان به دست آورد. بعدها در سال‌های ۱۹۹۲، ۱۹۹۹، ۲۰۰۵، ۲۰۱۱ و ۲۰۱۵ نیز این فستیوال در شهر بامبرگ برگزار شد. هر چند، مسئولان جشنواره در سال ۲۰۱۸ تصمیم گرفتند که این فستیوال را به صورت منظم و هر دو سال یکبار برگزار کنند، اما شیوع بیماری کرونا، مانع از این کار شد. حال پس از گذشت هفت سال از آخرین دوره، قرار است جشنواره تئاتر بایرن در ماه مه سال جاری برگزار شود.

در سایت جشنواره تئاتر باواریا آمده است: «پس از یک دوره سختی در دوارن کرونا، بیش از هر زمان دیگری تقاضا برای برگزاری جشنواره تئاتر ایجاد شده است. به دلیل شیوع بیماری کرونا، برای مدت طولانی این فستیوال برگزار نشده است. اما حال، محدودیت‌های مربوط به کرونا برای کسانی که واکسینه شده‌اند و کسانی که بهبود یافته‌اند، برداشته شده است و بسیاری اکنون منتظر برگزاری این رویداد هستند.»

جشنواره تئاتر بایرن قرار است از سیزدهم تا بیست‌وهشتم ماه مه در بامبرگ برگزار شود و گروه‌های مختلف تئاتر از اقصی‌نقاط آلمان در این جشنواره حضور خواهند داشت. از این‌رو، مسئولان جشنواره امیدوارند که این فستیوال پس از مدت‌ها بتواند محل مناسبی برای تبادل و گفت‌وگو میان هنرمندان باشد.

منبع: شبکه رادیو و تلویزیون بایرن

لینک گزارش:

https://www.br.de/nachrichten/kultur/groesstes-theaterfestival-bayerns-findet-in-bamberg-statt,SxVR9Y6

کد خبر 12137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =