افزایش خشونت خانگی در آلمان

آمارهای منتشرشده توسط وزرات کشور آلمان و ادارات تحقیقات جنایی ایالتی، نشان می‌دهد که خشونت خانگی در این کشور به طرز قابل توجهی افزایش یافته است. به گزارش "ولت آم زونتاگ" آمارهای وزارت کشور و ادارات تحقیقات جنایی ایالتی نشان می‌دهد که در سال ۲۰۲۱، ۱۶۱ هزار مورد خشونت خانگی در آلمان ثبت شده است که نسبت به سال ۲۰۲۰ افزایش قابل توجهی داشته است. این در حالی است که کارشناسان مسائل خانواده در آلمان بر این باورند که تعداد موارد گزارش نشده نیز بسیار زیاد است. آن‌ها بر این باورند که بسیاری از قربانیان، جرات گزارش درباره خشونت خانگی را ندارند. همچنین آمارها نشان می‌دهد که دو سوم از قربانیان ثبت شده، زن هستند. به همین دلیل، دولت فدرال تصمیم گرفته است که پناهگاه‌های بیشتری برای حمایت از زنان آسیب‌دیده بسازد.

آمارهای منتشرشده توسط وزرات کشور آلمان و ادارات تحقیقات جنایی ایالتی، نشان می‌دهد که خشونت خانگی در این کشور به طرز قابل توجهی افزایش یافته است. 

به گزارش "ولت آم زونتاگ" آمارهای وزارت کشور و ادارات تحقیقات جنایی ایالتی نشان می‌دهد که در سال ۲۰۲۱، ۱۶۱ هزار مورد خشونت خانگی در آلمان ثبت شده است که نسبت به سال ۲۰۲۰ افزایش قابل توجهی داشته است. این در حالی است که کارشناسان مسائل خانواده در آلمان بر این باورند که تعداد موارد گزارش نشده نیز بسیار زیاد است. آن‌ها بر این باورند که بسیاری از قربانیان، جرات گزارش درباره خشونت خانگی را ندارند. همچنین آمارها نشان می‌دهد که دو سوم از قربانیان ثبت شده، زن هستند. به همین دلیل، دولت فدرال تصمیم گرفته است که پناهگاه‌های بیشتری برای حمایت از زنان آسیب‌دیده بسازد. لیزا پاوس، وزیر خانواده فدرال در این باره گفت:« قصد داریم که از زنان آسیب‌دیده حمایت بیشتری انجام دهیم و شرایطی برای مشاوره آن‌ها فراهم کنیم. همچنین کمک‌های مالی برای این گروه در نظر گرفته خواهد شد تا احساس امنیت بیشتری برای آن‌ها ایجاد شود. علاوه بر این، کمک‌های مالی برای ایجاد ۳۵۰ پناهگاه جدید برای زنان آسیب‌دیده نیز اختصاص داده می‌شود. براساس گزارش دولت فدرال، در حال‌حاضر، ۱۰۰ پناهگاه ویژه زنان آسیب‌دیده و بیش از ۶۰۰ مرکز مشاوره در سراسر آلمان وجود دارد که نمی‌تواند نیاز جامعه را برطرف کند.»

 پاوس با اشاره به بودجه اختصاص‌داده شده به این طرح افزود:« اولویت ما، گسترش پناهگاه‌ها و مراکز مشاوره زنان در سراسر آلمان است و ۱۲۰ میلیون یورو تا سال ۲۰۲۴ برای این منظور در نظر گرفته‌ایم.» 

وزیر خانواده فدرال همچنین به افزایش کمک‌ها به زنان آسیب‌دیده در سراسر آلمان اشاره کرد و گفت:«در حال‌حاضر کمک‌ها در ۸ ایالت آلمان به زنان ارائه می‌شود و امیدواریم به زودی بتوانیم در سایر ایالت‌ها نیز کمک‌های خود را گسترش دهیم.»

به گزارش "ولت آم سونتاگ"، تورینگن با ۳۲۲۷ قربانی در سال ۲۰۲۱، شاهد بیشترین تعداد افزایش خشونت خانگی در آلمان بوده است. این در حالی است که تعداد قربانیان در این ایالت در سال پیش از آن، تنها ۲۶۰۲ نفر عنوان شده بود. همچنین نیدرزاکسن با ۲۲۴۰۵ قربانی و برمن با ۳۰۱۸ قربانی شاهد افزایش خشونت خانگی دو ایالت دیگر آلمان هستند که شاهد افزایش خشونت خانگی بوده‌اند. این دو ایالت در سال ۲۰۲۰، به ترتیب دارای ۱۹۸۴۷ و ۲۷۶۷ قربانی بودند. نوردراین وستفالن نیز با وجود ۳۴۲۳۵ قربانی، از دیگر ایالت‌های فدرال محسوب می‌شود که با افزایش خشونت خانگی مواجه شده است. یواخیم اشتامپ، وزیر خانواده در ایالت نوردراین-وستفالن، این اعداد را تکان‌دهنده خواند و گفت: «اثرات همه‌گیری کرونا و محدودیت‌های شدید در دوره قرنطینه باعث افزایش خشونت خانگی در آلمان شده است و ما برای مقابله با آن، باید حتما برنامه‌ریزی کنیم.»

منبع: تاگس‌شو

لینک گزارش:



 

https://www.tagesschau.de/inland/corona-haeusliche-gewalt-101.html

کد خبر 12313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =