آلمان و توگو؛ روابطی به قدمت بیش از یک قرن

روابط آلمان و توگو، قدمتی طولانی دارد. توگو بخشی از مستعمره‌های امپراتوری آلمان در آفریقای غربی در فاصله سال‌های ۱۸۸۴ تا ۱۹۱۴ میلادی بود و پس از آزادسازی نیز روابط خود را با آلمان حفظ کرد. هرچند، در دهه ۹۰ میلادی، مدتی روابط دو کشور به سردی کشید، اما بعدها دوباره روابط دو کشور از سر گرفته شد و حتی در سال ۲۰۱۲ نیز همکاری‌ها در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی توسعه یافت. در حال‌حاضر، سازمان‌های مهم آلمانی مانند جامعه آلمان برای همکاری‌های بین‌المللی و موسسه اعتباری برای بازسازی آلمان در توگو فعالیت دارند. همچنین موسسه تبادلات آکادمیک آلمان و گوته نیز در این کشور کار می‌کنند.

روابط آلمان و توگو، قدمتی طولانی دارد. توگو بخشی از مستعمره‌های امپراتوری آلمان در آفریقای غربی در فاصله سال‌های ۱۸۸۴ تا ۱۹۱۴ میلادی بود و پس از آزادسازی نیز روابط خود را با آلمان حفظ کرد. هرچند، در دهه ۹۰ میلادی، مدتی روابط دو کشور به سردی کشید، اما بعدها دوباره روابط دو کشور از سر گرفته شد و حتی در سال ۲۰۱۲ نیز همکاری‌ها در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی توسعه یافت. در حال‌حاضر، سازمان‌های مهم آلمانی مانند جامعه آلمان برای همکاری‌های بین‌المللی و موسسه اعتباری برای بازسازی آلمان در توگو فعالیت دارند. همچنین موسسه تبادلات آکادمیک آلمان و گوته نیز در این کشور کار می‌کنند.
ایجاد زیرساخت‌ در حوزه آموزش و پرورش
توگو در چند سال اخیر، سرمایه‌گذاری‌های مهمی در حوزه‌های آموزش و بهداشت انجام داده است. علیرغم تحولات مثبت، این کشور آفریقایی همچنان با مشکلات زیادی سروپنجه نرم می‌کند. براساس آمارهای منتشرشده توسط سازمان ملل، نیمی از جمعیت توگو زیر خط فقر مطلق زندگی می‌کنند و فساد گسترده در این کشور وجود دارد. همچنین فرصت‌های آموزشی برای زنان جوان و افراد دارای معلولیت وجود ندارد. در این شرایط، دولت توگو از سازمان‌های بین‌المللی برای رفع مشکلات خود کمک می‌گیرد. یکی از سازمان‌های خارجی که به توسعه این کشور کمک می‌کند، جامعه آلمان برای همکاری‌های بین‌المللی است. این سازمان در راستای توسعه روستایی و کشاورزی، ایجاد زیرساخت‌ در حوزه آموزش و پرورش، اشتغال جوانان و حکمرانی عادلانه به دولت توگو یاری می‌رساند. سایت زیر می‌تواند اطلاعات بیشتری درباره فعالیت‌های جامعه آلمان برای همکاری‌های بین‌المللی ارائه دهد:


https://www.giz.de/en/worldwide/10935.html

توسعه بخش سلامت
توگو به عنوان یکی از فقیرترین کشورهای جهان، نیاز به تغییرات ساختاری در سیستم فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی خود دارد. براساس آمارهای منتشرشده؛ یک سوم جمعیت به آب آشامیدنی تمیز دسترسی ندارند و یک چهارم کودکان زیر پنج سال از سوء تغذیه رنج می برند. در این شرایط، موسسه اعتباری برای بازسازی آلمان در راستای تمرکززدایی، توسعه روستایی، آموزش حرفه‌ای و همچنین ایجاد زیرساخت در بخش سلامت به دولت توگو کمک می‌کنند. سایت زیر می‌تواند اطلاعات بیشتری در این باره در اختیارتان قرار دهد:


https://www.kfw-entwicklungsbank.de/International-financing/KfW-Development-Bank/Local-
presence/Subsahara-Africa/Togo/

تبادلات آکادمیک
دولت توگو در چند سال اخیر بر توسعه ساختار آموزشی عالی تمرکز بیشتری کرده است، اما مشکلات اقتصادی و نبودن اشتغال برای جوانان موجب شده است که دانشجویان و محققان آن تمایلی برای ادامه تحصیل و کار در این کشور نداشته باشند. آن‌ها به دنبال مهاجرت به کشورهای پیشرفته هستند و در این میان، آلمان یکی از محبوب‌ترین کشورها برای جوانان اهل توگو است. در این شرایط، موسسه تبادلات آکادمیک آلمان تلاش می‌کند تا هر سال، فهرستی از فرصت‌های مطالعاتی و تحقیقاتی را برای جوانان توگو مهیا کنند. همچنین این موسسه به توسعه میان روابط دانشگاه‌های آلمان و توگو نیز کمک می‌کنند. از طریق سایت زیر می‌توانید اطلاعات بیشتری درباره موسسه تبادلات آکادمیک آلمان به دست آورید:


https://www.daad.de/de/laenderinformationen/afrika/togo/ueberblick-bildung-und-
wissenschaft/


فعالیت‌های موسسه گوته

از دیگر اقدامات آلمان در توگو، تاسیس موسسه گوته در شهر لومه است. این موسسه از سال ۱۹۶۱ در توگو فعالیت می‌کند. فعالیت‌های موسسه گوته در لومه تنها محدود به برگزاری دوره‌های مختلف آموزش زبان آلمانی نیست، بلکه این موسسه نمایشگاه‌ها و رویدادهای فرهنگی و هنری بسیاری در این شهر برگزار می‌کند. از طریق سایت زیر می‌توانید اطلاعات بیشتری درباره فعالیت‌های مرکز گوته به دست آورید:


https://www.goethe.de/ins/tg/fr/index.html

منابع: موسسه تبادلات آکادمیک آلمان، گوته، جامعه آلمان برای همکاری‌های بین‌المللی و موسسه اعتباری برای بازسازی آلمانمنمن

کد خبر 12456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =