و پاسداشت خدمات فرهنگی خانم دکتر هاجر فیوضی در بلغارستان

مراسم شب فرهنگ و زبان فارسی و پاسداشت خدمات فرهنگی خانم دکتر هاجر فیوضی استاد بازنشسته زبان و ادبیات فارسی رایزنی فرهنگی و گروه ایرانشناسی دانشگاه صوفیا روز پنج شنبه 28 مهرماه سال جاری برگزار شد.

 و پاسداشت خدمات فرهنگی خانم دکتر هاجر فیوضی در بلغارستان


مراسم شب فرهنگ و زبان فارسی و پاسداشت خدمات فرهنگی خانم دکتر هاجر فیوضی استاد بازنشسته زبان و ادبیات فارسی رایزنی فرهنگی و گروه ایرانشناسی دانشگاه صوفیا روز پنج شنبه 28 مهرماه سال جاری با حضور  دکتر رسولی محلاتی سفیر  جمهوری اسلامی ایران در بلغارستان، جواد امینی منش سرپرست رایزنی فرهنگی و اساتید و دانشجویان کرسی ایرانشناسی دانشگاه صوفیه، فارسی آموزان ، نخبگان بلغارستان، ایرانیان مقیم و نیز دوستداران و علاقمندان به زبان و فرهنگ ایران در هتل زوو شهر صوفیه برگزار شد.

در ابتدای این مراسم جواد امینی منش سرپرست رایزنی فرهنگی ضمن خوش آمد گویی به میهمانان و حاضرین  بااشاره به مصادف شدن امسال با 125 سالگی روابط دیپلماتیک و 75 سالگی روابط فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری بلغارستان به تنظیم و اجرای برنامه های متعددی در این زمینه اشاره داشتند. ایشان با بیان مختصری از زندگی نامه سرکار خانم فیوضی به خدمات فرهنگی ایشان از جمله مشارکت در تهیه فرهنگ لغات بلغاری به فارسی و بلعکس و همچنین نگارش کتاب واژگان زبان فارسی توسط ایشان اشاره کردند. و از ایشان بعنوان سفیرافتخاری فرهنگ کشورمان در بلغارستان یاد کردند.

رسولی محلاتی سفیر کشورمان در بلغارستان ضمن اشاره به خدمات فرهنگی خانم فیوضی به ادبیات زبان فارسی و نقش برجسته ایشان درتحکیم روابط فرهنگی بین دو کشور و ملت شریف ایران و بلغارستان از خدمات فرهنگی ایشان درطول پنج دهه گذشته تقدیر نمودند.

آقای پانف، رئیس بنیاد شرق شناسی دانشگاه صوفیا، و خانم پروفسور کومیوا، از دانشگاه اطلاعات و کتابداری، آقای پروفسور تئودروف، از دانشگاه موسیقی، خانم اسنژانا تئودرووا، رئیس کانون روزنامه نگاران بلغارستان با بیان سخنانی کوتاه در مراسم از این خانم با علم ایرانی تقدیر کردند.

شعر خوانی به دو زبان فارسی و بلغاری از کتابهای دو زبانه‌ی اشعار بزرگانی چون خیام، سعدی، بهار، پروین اعتصامی، مولوی  توسط آقای دکتر نبی اله معصومی استاد مدعو دانشگاه صوفیه زینت بخش این برنامه بود.

در پایان برنامه ضمن اهدای لوح سپاس به خانم فیوضی از سوی سفیر محترم کشورمان در بلغارستان سخنرانان برنامه نسبت به امضاء بر روی تابلو یادبود مراسم اقدام نمودند.

 و پاسداشت خدمات فرهنگی خانم دکتر هاجر فیوضی در بلغارستان

کد خبر 13570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =