طرح دولت مرکزی پاکستان برای آموزش نگهداری حیوانات اهلی توسط دانش آموزان

دولت مرکزی پاکستان که دولت فدرال نیز نامیده می شود و تنها شهر اسلام اباد و حومه آن را شامل می شود قصد دارد با طرح برنامه ای به کودکان و دانش آموزان در دوره دبستان و دبیرستان نحوه رفتار با حیوانات اهلی از جمله سگ و گربه و نگهداری از آنها را آموزش دهد.

دولت مرکزی پاکستان که دولت فدرال نیز نامیده می شود و تنها شهر اسلام اباد و حومه آن را شامل می شود قصد دارد با طرح برنامه ای به کودکان و دانش آموزان در دوره دبستان و دبیرستان نحوه رفتار با حیوانات اهلی از جمله سگ و گربه و نگهداری از آنها را آموزش دهد. این دوره ویژه از اواخر ماه اکتوبر در مدارس دولتی و غیر دولتی آغاز و از کلاس پنجم آموزش داده خواهد شد. 

سلمان صوفی؛ رئیس برنامه واحد اصلاحات راهبردی نخست وزیری (SRU) در این رابطه گفت که دولت در حال تدارک یک دوره آموزشی ویژه برای مدارس اسلام آباد در مورد رفاه حیوانات است.

وی در شبکه اجتماعی توییتر اعلام کرد که دوره ویژه ای برای حمایت از حیوانات در مدارس اسلام آباد معرفی می شود و به کودکان آموزش داده می شود که چگونه با حیوانات رفتار انسانی داشته باشند تا در آینده شهروندان بهتری برای کشور شوند.

سلمان صوفی خاطرنشان کرد: این دوره که قبلا تدوین شده است تا پایان مهرماه در مؤسسات آموزشی خصوصی و دولتی معرفی می شود.

در آینده دانش آموزان مکلف به مطالعه نحوه نگهداری حیوانات اهلی از جمله گربه هستند و این در برنامه درسی آنها گنجانده خواهد شد.

وی گفت: فعالان حقوق حیوانات از مدارس بازدید می کنند و به کودکان در مورد نحوه نگهداری آنها از جمله تغذیه به آنها آموزش خواهند داد، طبق برنامه ریزی های صورت گرفته دانش آموزان از کلاس پنجم به بعد کتاب درسی نحوه نگهداری حیوانات اهلی را خواهند خواند.

سلمان صوفی رئیس برنامه واحد اصلاحات راهبردی نخست وزیری در ادامه خاطرنشان کرد:  که به دانش آموزان در مورد حیوانات خانگی و همچنین حیوانات ولگرد آموزش داده می شود، آنها باید بدانند که سگ های ولگرد را نمی توان سنگسار کرد، اسلام به ما می آموزد که به هر موجود زنده احترام بگذاریم. در آموزش بر حفاظت از حیوانات تاکید می شود. وی گفت: نه تنها به سگ و گربه بلکه با الاغ و اسب هم باید با مهربانی رفتار کرد. وی افزود: متاسفانه در پاکستان و در سال های اخیر شاهد حوادث وحشتناکی علیه حیوانات اهلی بوده ایم.

صوفی افزود: همچین خطرناک بودن برخی از حیوانات که خوی وحشی دارند نیز در این دوره ها آموزش داده خواهد شد. وی افزود: پاکستان یکی از کشورهایی که به دلیل بافت جنگلی خود در برخی از ایالت ها مردم دوست دارند توله های حیوانات وحشی را بزرگ کنند که البته این کار بسیار خطرناکی است. وی در ادامه گفت: نسل ما در مورد رابطه بین انسان ها و حیوانات بسیار ضعیف است بهتر است که کودکان ما درباره حیوانان اطلاعات خوبی داشته باشند و همچنین آموزش ببینند.

منبع خبر: روزنامه داون-17 دسامبر

لینک خبر: https://www.dawn.com/news/1710577/islamabad-schools-to-get-special-course-on-animal-welfare-by-october-end-salman-sufi  

کد خبر 13573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =