سومین دوره جشنواره دیجیتال آرت در صوفیا

سومین دوره جشنواره دیجیتال آرت در صوفیا آغاز به کار کرد. برپاکنندگان این نمایشگاه اعلام کردند که تمرکز رویدادها در این دوره از جشنواره بر روی خلاقیت هنرمندان جوان در بازی­های رایانه ­ای خواهد بود.

سومین دوره جشنواره دیجیتال آرت در صوفیا آغاز به کار کرد. برپاکنندگان این نمایشگاه اعلام کردند که تمرکز رویدادها در این دوره از جشنواره بر روی خلاقیت هنرمندان جوان در بازی­های رایانه ­ای خواهد بود. مراسم افتتاحیه جشنواره با عنوان Screengers در مرکز هنری Toplocentrala برگزار خواهد شد. موضوع برنامه افتتاحیه ارتباط پیچیده بین انسان، فناوری­های جدید و رسانه­ ها است و مخاطبان می­ توانند از طریق نرم ­افزار نصب شده بر تلفن همراه خود این برنامه را دنبال کنند.

میچ برزونک هنرمند فرانسوی در بخش Enter the Ghost نمایشگاه، بینندگان را دعوت می کند تا دنیایی خیالی را از طریق واقعیت مجازی کشف کنند. آنها می­ توانند بنای یادبود ارتش شوروی درشهر پلوودیو به نام آلیوشا را از منظری جدید وبه صورت سه بعدی مشاهده کنند.

از دیگر برنامه­ های این جشنواره یک هکاتون ۴۸ ساعته در جهت ایجاد بازی­های ویدیویی برای کسانی است که مایلند در این زمینه خود را محک بزنند. در کنفرانس  این جشنواره هنرمندان جوان و متخصصانی از بلغارستان و دیگر کشورها گرد هم می ­آیند تا با یکدیگر تبادل اطلاعات نموده و در مورد توسعه صنعت بازی­های رایانه ­ای صحبت کنند.

برنامه بعدی جشنواره اجرای یک نمایش حرفه­ای مربوط به صنعت بازی­سازی در موسسه لهستانی است.   جشنواره دیجیتال آرت با شعار" فرار، سفری به قلب فرهنگ­های دیجیتال" تا پایان ماه جاری مجموعه­ ای از ویدئوها، مستندهای وب و تجربیات و فضای مجازی را به نمایش عموم در خواهد آورد.

منبع :

https://www.bta.bg/en/news/culture/۳۵۴۱۹۶-third-edition-of-digital-november-festival-highlights-young-artists-and-gaming-i

کد خبر 13695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =