تبدیل جزیره سنت سیریکوس بلغارستان به مرکز هنر جهانی

یک کمیته ابتکار ملی در صوفیا برای کمک به تبدیل جزیره سنت سیریکوس به مرکز فرهنگ و هنر تشکیل شد ...

به گفته سخنگوی شهرداری سوزوپل، این کمیته به ریاست وزیر فرهنگ، ولیسلاو مینکوف تشکیل شده است. اعضای این کمیته عبارتند از: ایلیانا آیوتوا، معاون رئیس جمهور، ماریا نیکووا، فرماندار منطقه بورگاس، معمار رادوست گئورگیوا و تیهومیر یاناکیف، شهردار سوزوپل هستند.

تئودور کراستف که معمار این برنامه عمرانی در جزیره سنت سیریکوس است اعلام کرد: سند توسعه پایدار این منطقه در سال ۲۰۱۱ ترسیم شده است و بر  طبق آن، اولویت این برنامه بازسازی و بهره ­برداری از ساختمان­های موجود است. مقامات محلی در سوزوپول گفتند که تاکنون دولت فقط برای تعمیر سقف مدرسه ماهیگیری قدیمی بودجه اختصاص داده است.

در نشستی که برای تصمیم ­گیری برای اجرای پروژه برگزار شد وزیر مینکوف گفت: برای جلب حمایت مالی با آدری آزولی، مدیر کل یونسکو و معاون او ارنستو اوتون رامیرز، جلساتی برگزار کرده است.

شهردار سوزوپل، تیهومیر یاناکیف، نیز گفت که در طول سال ها برنامه ­های مختلفی برای جزیره وجود داشته اما با مخالفت مردم مواجه شده است. او گفت که زمان آن فرا رسیده است که موسسات و کارشناسان به نیروها بپیوندند و راه درستی برای بازگرداندن این مکان به زیبایی سابق خود بیابند، زیرا این جزیره جزو گنجینه های بلغارستان است.

ایلیانا آیوتوا، معاون رئیس جمهور در این نشست گفت که ریاست جمهوری از این برنامه به طور کامل حمایت خواهد کرد. بلغارستان به چنین مکانی نیاز دارد که در آن تاریخ خود را به جهانیان ارائه دهد و هنرمندان بلغاری بتوانند هنر خود را در آنجا به نمایش بگذارند.

جزیره سنت سیریکوس در ۱۵۰ متری سوزوپل در دریای سیاه قرار دارد. این جزیره قبلاً یک منطقه ممنوعه بود که کشتی‌های نیروی دریایی بلغارستان در آن لنگر انداخته بودند و در دهه ۲۰۰۰ غیرنظامی شد.

منبع :

https://www.bta.bg/en/news/culture/۳۵۷۹۵۵-new-initiative-committee-to-aid-transformation-of-st-cyricus-island-into-world-a

کد خبر 13734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =