ششمین دوره نمایشگاه هنر تورین و حضور هنرمندانی یارانی

مناسبات تاریخی دو فرهنگ و تمدن غنی و پرقدمت ایران و ایتالیا، ریشه های تاریخی مشترک و اشتراکات فرهنگی ناشی از این مناسبات و جایگاه سفر های متقابل

نمایشگاه  Aparat Art همه ساله درماه نوامبر در  محل عمارت هنرهای زیبای شهر تورین به نام   Palazzina Promotrice delle Belle Artiبرگزار می گردد که یکی مکانهای معتبر و تاریخی شهر بوده که در سال 1916 بنا شده  و در حال حاضر محل برگزاری نمایشگاههای هنری مهم شهر تورین می باشد.

رایزن فرهنگی کشورمان در ملاقات با برخی از هنرمندان ایرانی و ایتالیایی، پس از قدردانی از برگزار کنندگان، مناسبات تاریخی دو فرهنگ و تمدن غنی و پرقدمت ایران و ایتالیا، ریشه های تاریخی مشترک و اشتراکات فرهنگی ناشی از این مناسبات و جایگاه سفر های متقابل در کلیت آن را یادآور گردیده و همچنین در جریان این بازدید، در محل غرفه های عرضه هنر هنرمندان در این نمایشگاه نیز حضور یافت و ضمن بازدید ویژه از غرفه هنرمند ایرانی آقای دکتر سید طاهر صباحی؛ فرش شناس شهیر مقیم ایتالیا ، گفتگو و در خصوص مساعدت به بازنشر نسخه انگلیسی _ فارسی کتاب مصور "شکار شاهان" از تألیفات ایشان، و همکاریهای مختلف فرهنگی مشاوره دادند. ایشان همچنین ضمن قدردانی از این هنر مند برجسته ایرانی، به ساختار همکاری های فرهنگی و زمینه های اصلی آن را تشریح؛ و در خصوص همکاری های فرهنگی آتی اعلام آمادگی نمود.

شایان ذکر است، دکتر سید طاهر صباحی (متولد ۳۰ تیر 1319 ) فرش شناس شهیر مقیم ایتالیا؛ مدیر مسئول مجله بین‌المللی فرش "گره" است؛ که بیش از پنجاه شماره آن به زبان‌های ایتالیایی و انگلیسی منتشر شده ‌است. وی تحقیقات گسترده ای در خصوص قالی و زیراندازها در جهان و به خصوص ایران انجام داده و آن را در قالب بیست عنوان کتاب منتشر نموده و مجموعه نفیسی از دست‌بافت‌های ارزشمند از اقصی نقاط جهان را نیز گردآورده است. وی در دانشگاه توکیو و مؤسسه فرهنگ تورین و پژوهشکده میراث فرهنگی تهران به تدریس در حوزه فرش شناسی پرداخته و عضو هیأت مدیره کنفرانس بین‌المللی فرش‌های شرقی و هیأت رئیسه اتاق فکر فرش دستباف ایران است. کتاب "شکار شاهان" یکی از تألیفات دکتر سید طاهر صباحی است، که به معرفی قالی شکارگاه صفوی محفوظ در موزه "پولدی پتزولی" میلان اختصاص دارد.

محصولات عرضه شده در این نمایشگاه، معرف تحول هنر در طی قرون مختلف است که از استقبال عمومی بسیار بالایی برخوردار می باشد.

برای این دوره از نمایشکاه که در یک سالن مجلل دوطبقه برگزار گردید، عنوان  "سفری بربال هنر در بین قاره ها و در طول اعصار" در نظر گرفته شده بود.

استانداری استان پیه مونته، اتاق بازرگانی و تعاونی تجار هنری ایتالیا از حامیان مالی این نمایشگاه بودند

کد خبر 13768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =