مخالفت صاحبان مدارس خصوصی با تاسیس اداره نظارت بر مدارس خصوصی در ایالت پنجاب پاکستان

انجمن مدارس و کالج های خصوصی پاکستان در واکنش به اقدام دولت محلی ایالت پنجاب برای تاسیس مرجع نظارتی و بازرسی موسوم به "اداره تنظیم مقررات موسسات آموزش خصوصی" تهدید به تعطیلی کلیه موسسات آموزشی خصوصی در سراسر ایالت کرده است.

انجمن مدارس و کالج های خصوصی پاکستان در واکنش به اقدام دولت محلی ایالت پنجاب برای تاسیس مرجع نظارتی و بازرسی موسوم به "اداره تنظیم مقررات موسسات آموزش خصوصی" تهدید به تعطیلی کلیه موسسات آموزشی خصوصی در سراسر ایالت کرده است. 

صاحبان مدارس خصوصی در ایالت پنجاب که 40 درصد جمعیت پاکستان را در خود جای داده است، اقدام دولت محلی را تلاش بی مورد برای دخالت در امور داخلی مدارس و موسسات آموزشی خصوصی در این ایالت عنوان می کند.

دولت محلی ایالت پنجاب پاکستان قصد دارد با ایجاد مکانیزم هایی بر مدارس خصوصی این ایالت کنترل بیشتری داشته باشد. در این راستا حقوق معلمان، شهریه دانش آموزان و سایر امور در مدارس توسط یک مرجع جدیدی به نام "اداره تنظیم موسسات آموزش خصوصی" با حرف اختصاری" پپیرا" ایجاد خواهد شد.

این اقدام از سوی دولت محلی ایالتی پنجاب برای ثبت، تنظیم و بازرسی مدارس خصوصی با هدف حمایت از معلمان و دانش آموزان و بهتر شدن کیفیت آموزشی صورت میگیرد.

این اداره به حق الزحمه و حقوق معلمان و شهریه دانشجویان و دیگر هزینه ها در مدارس خصوصی رسیدگی خواهد کرد. گفته می شود که این اداره دولتی از اختیارات زیادی برخوردار خواهد بود.

یک هئیت 11 نفره متشکل از وزیر آموزش و پرورش ایالت، تعدادی نمایندگان مجلس، دبیر و مدیران وزارت آموزش عضو اصلی و مدیریتی این اداره را تشکیل می دهند.

طبقه بندی مدارس، تاسیس یا ارزیابی ساختمان مدارس و سایر موارد منوط به تایید این اداره می باشد. این اداره همچنین میتواند دست به اقدامات تنبیهی علیه مدارس خصوصی متخلف بزند که از جمله آن پلمپ مدارس است. اقدامات متقابل حقوقی و جنائی علیه مدیران و معلمان در صورت آزار و اذیت روحی و جسمی دانش آموزان و همچنین جریمه های سنگین از سقف یک تا دو میلیون روپیه برای عدم رعایت قوانین تعیین شده است.

مدارس خصوصی در ایالت پنجاب مجاز خواهند بود سالانه پنج درصد شهریه ها را افزایش دهند، هر پردیس برای ثبت نام باید مجوز جداگانه ای از اداره پپیرا دریافت کند. تسهیلات و حقوق و مزایا باید با توجه به هزینه ها تضمین شود. تشکیل شواری مدارس با اختیارات قابل قبول برای همه مدارس اجباری خواهد بود. همچنین بازرسان اداره پپیرا به صورت سرزده از مدارس خصوصی بازدید خواهند کرد.

با این حال این اقدام دولت محلی پنجاب خشم صاحبان مدارس خصوصی را در پی داشته است و پیش بینی می شود که گفتگوها بین دولت محلی و صاحبان مدارس خصوصی بزودی برگزار شود.

منبع خبر: روزنامه جنگ- 2 نوامبر ( 11 آبان)

لینک خبر: https://e.jang.com.pk/detail/278715

کد خبر 13786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =