۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶

در روزهای گذشته ناآرامی ها و اعتراضات مردمی در مناطق مرکزی و جنوبی عراق افزایش یافت و در این میان شهر «ناصریه» نسبت به سایر شهرها شاهد بیشترین خشونت ها و درگیری ها بود.

ناصریه مرکز استان ذی‌قار چهارمین شهر بزرگ عراق است. این شهر در ۳۷۰ کیلومتری جنوب شرقی بغداد و در ساحل رود فرات واقع شده‌است .

در روزهای گذشته ناآرامی ها و اعتراضات مردمی در مناطق مرکزی و جنوبی عراق افزایش یافت و در این میان شهر «ناصریه» نسبت به سایر شهرها شاهد بیشترین خشونت ها و درگیری ها بود؛ اما اهمیت این شهر برای بازیگران اصلی جریانات معارض که مطالبات به حق مردمی را سپر مقاصد اصلی خود و براندازی نظام برخواسته از اراده و اعتقاد مردم عراق کرده اند ، از ابعاد مهمی برخوردار است که می تواند موجب بروز مسائل امنیتی شدیدی شود .

زندان «الحوت» در حومه جنوب غربی شهر ناصریه واقع شده است و در حال حاضر جنایت کاران متعدد به همراه صدها تن از عناصر بعثی و هزاران تروریست داعش و القاعده با ملیت های خارجی به ویژه سعودی در این زندان نگه داری می شوند.

برخی منابع میدانی فقط از زندانی شدن ۶ هزار تروریست داعشی در «الحوت» خبر داده اند که تاکنون تایید نشده است اما شمار زیادی از فرماندهان و سرکرده های ارشد گروهک های تروریستی داعش و القاعده در «الحوت» زندانی هستند.

براساس اطلاعات به دست آمده ، مزدوران مسلح وابسته به سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و کشورهای مرتجع منطقه در تلاش هستند در میانه تظاهرات های مردمی و آشوب ها به زندان «الحوت» حمله کنند و هزاران تن از عناصر گروهک تروریستی داعش و القاعده را فراری دهند.

به گفته منابع میدانی ،  وجود هزاران تروریست در زندان «الحوت» ،  ناصریه را به یک شهر مهم  برای آمریکایی ها و رژیم های مزدور و مرتجع تبدیل کرده است و با بررسی های میدانی صورت گرفته ریشه ناامنی ها و اغتشاشات صورت گرفته در این شهر را باید در این مسئله دید .

در خصوص اقداماتی از این دست باید به ملاقات نماینده رژیم سعودی اشاره داشت . نماینده های رژیم سعودی نیز در ماه های گذشته به بهانه ملاقات و پیگیری وضعیت زندانیان عربستانی وارد زندان «الحوت» شدند و تروریست‌ها را از تصمیم برای حمله آگاه کرده بودند .

مرور حوادث مشابه سالهای قبل عمق ماجرا را برای ما روشن خواهد کرد . عناصر گروه تروریستی القاعده در سی ام تیرماه سال ۹۲ با حملات انتحاری گسترده توانستند وارد زندان «الحوت» شوند و دهها تن از تروریست های ارشد خود را فراری دهند.

در سال ۲۰۱۸ نیز ۲۰۰ تن از تروریست های انتحاری داعش به فرماندهی «بدر فارس مطلک» یکی از سرکرده های ارشد گروهک تروریستی داعش تلاش کردند در یک عملیات مخفیانه وارد شهر «ناصریه» شوند و به زندان «الحوت» حمله کنند.

براساس اطلاعات به دست آمده، تروریست های انتحاری تحت فرمان «بدر فارس مطلک» از صحرای شرقی سوریه وارد استان الانبار عراق شده بودند و با کمک نیروهای خیانت کار درصدد بودند به شهر ناصریه نفوذ کنند اما نیروهای اطلاعات و امنیتی با هوشیاری موفق شدند تروریست های انتحاری داعش را شناسایی و عملیات تروریست ها را خنثی کنند .

روند تحولات میدانی اثبات می کند که محور شرارت در منطقه به سرکردگی آمریکایی ها به شدت در تلاش است به هر شیوه ممکن راه را برای فرار تروریست ها باز کند چرا که برای ناامنی دوباره در عراق برنامه و سرمایه گذاری هنگفتی کرده اند .

کد خبر 1552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =