علامه محمد حسین اکبر، عالم سرشناس شیعی و عضو شورای ایدئولوژی اسلامی پاکستان در گفت و گو با خبرگزاری "اسلام تایمز" در مورد تصویب قانون کمک مالی به سادات مستحق، خبر داد و گفت: این لایحه پس از تایید شورای ایدئولوژی اسلامی پاکستان به وزارت دارایی و دولت ارسال شده است و پس از آن به طور رسمی به تصویب مجلس می رسد و به قانون اجرایی تبدیل خواهد شد.

تایید لایحه کمک مالی به سادات مستحق، از سوی شورای ایدئولوژی اسلامی پاکستان.

براساس این گزارش، علامه دکتر محمد حسین اکبر، نماینده ملت جعفری پاکستان در شورای ایدئولوژی اسلامی پاکستان لایحه جدیدی را در حمایت مالی از بیوه گان، یتیمان و مستحقان سادات در پاکستان را در شورای مذکور ارائه کرد و شورای ایدئولوژی اسلامی پاکستان لایحه جدید را تایید کرد. در آن لایحه آمده است که زکات و صدقات برای سادات حرام است. در پاکستان سیستم کاملی برای عشر و زکات وجود دارد، ولی سیستمی برای کمک مالی به بیوگان، یتیمان، فقرا و مستحقین سادات وجود ندارد، لذا باید سیستمی برای حمایت سادات تحت عنوان "خمس" تشکیل گردد. علامه محمد حسین اکبر این موضوع را در شورای ایدئولوژی اسلامی پاکستان مطرح کرد و پس از آن همه اعضای شورا با حمایت قاطع این لایحه را تایید کردند. براساس این لایحه، به همه سادات مستحق شیعه و سنی در الگوی برنامه حمایت از درآمد بی نظیر، کمک مالی ارائه می شود. علامه محمد حسین اکبر در گفت و گو با خبرگزاری"اسلام تایمز" گفت: این لایحه پس از تایید شورای ایدئولوژی اسلامی پاکستان به وزارت دارایی و دولت پاکستان ارسال شده است. پس از آن اکنون به طور رسمی به تصویب مجلس می رسد و سپس به قانون اجرایی تبدیل می شود. علامه اکبر گفت: در این زمینه با نمایندگان مجلس ملی، اعضای مجلس سنا و سایر مقامات دولتی دیدار می کنیم و به زودی قانون تصویب شده و پرداخت کمک های مالی آغاز خواهد شد.

منبع:

(روزنامه اسلام تایمز مورخ 23 خرداد ماه 1402)

https://www.islamtimes.org/ur/news/1063616/%D9%85%D8%B3%D8%AA%D8%AD%D9%82-%D8%B3%D8%A7%D8%AF%D8%A7%D8%AA-%DA%A9%DB%8C-%D9%85%D8%A7%D9%84%DB%8C-%D8%A7%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%AF-%DA%A9%DB%8C%D9%84%D8%A6%DB%92-%D9%86%D8%A6%DB%92-%D9%86%D8%B8%D8%A7%D9%85-%D9%85%D9%86%D8%B8%D9%88%D8%B1%DB%8C

ملاحظه :

در پاکستان صندوق حمایت مالی فقرا، تحت عنوان"بیت المال پاکستان" وجود دارد و دولت به مردم مستحق کمک هزینه هایی را برای پرداخت هزینه های بیمارستانی، هزینه تحصیلی و سایر کمک های مالی از سیستم زکات و عشر پرداخت می کند، اما سادات اعم از شیعه و سنی به دلیل حرام بودن زکات برای سادات، از این مزایا استفاده نمی کنند. بسیاری از علمای اهل سنت نیز برای سیستم حمایت مالی سادات تاکید کردند، ولی اولین بار علامه محمد حسین اکبر، عالم شیعی و نماینده ملت جعفری پاکستان در شورای ایدئولوژی اسلامی پاکستان، لایحه ای را تدوین کرده و در شورای ایدئولوژی اسلامی ارائه کرد و به توافق آراء تایید شده است. به نظر می رسد چنانچه قانون "خمس"در پاکستان تصویب و اجرا شود، بسیاری از خانواده های فقیر وابسته به خاندان سادات، از این مزایا استفاده خواهند کرد و در این کشور فقر کاهش خواهد یافت.

کد خبر 15998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =