آیت الله حافظ سید ریاض حسین نجفی، رئیس هیأت حوزوی" وفاق مدارس شیعه پاکستان"،خواستار دستگیری و مجازات احسن بوکسور، موهن امام زمان (عج) شده است. وی این اظهارات را در گفتگو با هیأت "اتحاد امت پاکستان" که برای مشاورت و اتخاذ موضع مشترک، در جامعه المنتظر لاهور از وی دیدار کردند، بیان کرد.

رئیس "وفاق مدارس شیعه پاکستان": احسن بوکسور، موهن امام زمان (عج) فوری دستگیر شود.

براساس این گزارش، هیأت "اتحاد امت پاکستان"در مورد توهین احسن بوکسور در شأن امام زمان (عج) و بی تفاوتی دولت و پلیس پنجاب با آیت الله حافظ سید ریاض حسین نجفی، به رهبری علامه حسن رضا همدانی، دیدار کرد. علامه سید امتیاز کاظمی، قاسم علی قاسمی، آفتاب هاشمی، اسد علی بلتستانی و سایر علما به این هیأت همراهی کردند. علامه حسن رضا همدانی با بیان اینکه دولت لاهور در مورد دستگیری احسن بوکسور، موهن امام زمان (عج)، بی تفاوت است، گفت: از سوی دولت چنین موضوع، حساس و جدی گرفته نمی شود، هنوز از سوی پلیس دستگیری احسن بوکسور انجام نشده است. وی گفت:"اتحاد امت پاکستان" نشست هایی را با نخبگان کشور آغاز کرده است و موضع متفق القول و محکمی را در مورد این اقدام توهین آمیز مطرح می کنند. علامه حسن رضا همدانی و علامه امتیاز کاظمی گفتند: احسن بوکسور با استفاده از الفاظ بسیار زشت در شأن امام زمان (عج) کینه درونی خود را نشان داده است، متهم مرتکب توهین به مذهب و توهین به اهل بیت (ع) شده است، اما پلیس و دولت پنجاب همچنان چشم خود را بسته و تاکنون وی را دستگیر نکرده است، لذا در این زمینه همه نخبگان و بزرگان ملت باید موضع مشترکی اتخاذ کنند. آیت الله حافظ سید ریاض حسین نجفی، رئیس"وفاق مدارس شیعه پاکستان" با بیان اینکه رفتار دولت و پلیس بسیار نامناسب و ناراحت کننده است، گفت: وقاحت نسبت به ائمه اطهار (ع) به هیچ وجه قابل تحمل نیست و از دولت پنجاب تقاضا داریم که احسن بوکسور فورا دستگیر و به مجازات برسد. وی گفت: اگر دولت در این زمینه بی تفاوتی و بی توجهی نشان دهد، ملت جعفری باید موضع مشترکی اتخاذ کند.

منبع:

(خبرگزاری وفاق تایمز مورخ 17 خرداد ماه 1402)

https://wifaqtimes.com/47803/

https://www.islamtimes.org/ur/news/1062417/%D8%B4%D8%A7%D8%AA%D9%85-%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85-%D9%85%D9%84%D8%B9%D9%88%D9%86-%D8%A7%D8%AD%D8%B3%D9%86-%D8%A8%D8%A7%DA%A9%D8%B3%D8%B1-%DA%A9%D9%88-%DA%A9%DB%8C%D9%81%D8%B1-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D8%AA%DA%A9-%D9%BE%DB%81%D9%86%DA%86%D8%A7%DB%8C%D8%A7-%D8%AC%D8%A7%D8%A6%DB%92-%D8%B9%D9%84%D8%A7%D9%85%DB%81-%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D8%B6-%D9%86%D8%AC%D9%81%DB%8

ملاحظه :

احسن بوکسور، موهن امام زمان (عج)، یکی از فعالان حزب "تحریک لبیک پاکستان" است. وی واژگان توهین آمیزی را علیه امام مهدی (عج)، مقدس ترین شخصیت دینی مسلمانان، اعم از شیعه و سنی به کار برده است که ویدیوی آن در رسانه های اجتماعی موجود است. علمای شیعه و اهل سنت اقدام توهین آمیز وی را محکوم کرده و از دولت خواستار برخورد قانونی علیه وی شدند، آن ها گفتند: قلب بیش از 40 میلیون شیعه و میلیون ها تن از اهل سنت بریلوی و دوستدار اهل بیت (ع) در پاکستان نه تنها از این وقاحت غمگین است، بلکه خشمگین و نگران هم است، زیرا کتاب های معتبر اهل سنت نیز از ظهور امام مهدی (عج) خبر دادند و همچنین آن ها معتقد هستند که امام مهدی (عج) از اولاد حضرت فاطمه زهرا (س) خواهند بود،  فقط اختلاف نظر میان این دو مذاهب اسلامی در این است که شعیان معتقدند که امام زمان (ع) متولد شده و اکنون در غیبت کبری هستند، در حالیکه اهل سنت معتقد به تولد آن حضرت نیستند و قایلند امام مهدی (ع) بدنیا خواهند آمد.

علمای هر دو مذاهب اسلامی از دولت پاکستان، قوه قضائیه و نهادهای مجری قانون پاکستان علیه احسن بوکسور، موهن امام زمان (عج) خواستار برخورد قانونی فوری و مجازات شدید هستند، اما دولت پنجاب پاکستان تاکنون اقدامی نکرده است. بعد از این اقدام توهین آمیز احسن بوکسور، در شهر های مختلف پاکستان احزاب و گروه های مذهبی تظاهرات اعتراضی برگزار کرده و اقدام توهین آمیز وی را محکوم و از دولت برای دستگیری فوری وی تقاضا کردند. لازم به ذکر است، پیش از این دکتر آصف جلالی، عضو همین حزب و رئیس شاخه صراط مستقیم این حزب طی مراسمی مسئله فدک را مطرح کرده و در شأن حضرت فاطمه زهرا (س)، بانوی بزرگ اسلام مرتکب توهین شده بود و علمای شیعه و سنی برای دستگیری وی به دولت فشار آوردند و دولت وی را دستگیر کرد، اما مدتی بعد وی را از زندان رها کرد. حزب"تحریک لبیک پاکستان" ظاهراً خود را اهل سنت بریلوی معرفی می کند، ولی از نظر اعتقادی اهل سنت بریلوی نیست، بلکه گروه ناصبی، افراطی و از طرفداران معاویه است. اهل سنت بریلوی معاویه را به عنوان شخصیت دینی قبول ندارند، در حالی که این حزب در حمایت معاویه همایش هایی را برگزار می کند.

کد خبر 16005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =