آژانس ملل متحد از پاکستان می خواهد تا از قدرت برابری جنسیتی برای رفاه استفاده کند

بر اساس گزارش صندوق جمعیت سازمان ملل متحد (UNFPA)، پاکستان یکی از هشت کشوری است که پیش بینی می شود تا سال 2050 نیمی از رشد جمعیت جهان را به همراه داشته باشد. دکتر لوی شبانه، نماینده پاکستان در صندوق جمعیت ملل متحد در بیانیه ای به مناسبت روز جهانی جمعیت تاکید کرد که پاکستان با داشتن تقریباً 3 درصد جمعیت جهان، نقش بسزایی در شکل دادن به آینده و رفاه بشریت دارد.

بر اساس گزارش صندوق جمعیت سازمان ملل متحد (UNFPA)، پاکستان یکی از هشت کشوری است که پیش بینی می شود تا سال 2050 نیمی از رشد جمعیت جهان را به همراه داشته باشد، جمعیت فعلی آن 240.5 میلیون نفر تخمین زده می شود و انتظار می رود تا سال 2050 به رقم خیره کننده 403 میلیون نفر برسد.

دکتر لوی شبانه، نماینده پاکستان در صندوق جمعیت ملل متحد در بیانیه ای به مناسبت روز جهانی جمعیت تاکید کرد که پاکستان با داشتن تقریباً 3 درصد جمعیت جهان، نقش بسزایی در شکل دادن به آینده و رفاه بشریت دارد.

رشد سریع جمعیت در پاکستان چالش‌ها و فرصت‌هایی را به همراه دارد. در حالی که پتانسیل سرمایه انسانی عظیمی را ارائه می دهد، بهره برداری موثر از این پتانسیل مستلزم تلاش های متمرکز برای تضمین برابری جنسیتی، توانمندسازی زنان و دسترسی به آموزش و مراقبت های بهداشتی با کیفیت است.

او تاکید کرد که قرار دادن زنان و دختران در مرکز این تلاش ها بسیار مهم است.

سرمایه‌گذاری در سلامت و آموزش زنان، رسیدگی به نابرابری‌های جنسیتی و فراهم کردن فرصت‌های اقتصادی، گام‌های حیاتی برای ساختن آینده‌ای پایدار و مرفه است.

دکتر شبانه بر اهمیت توانمندسازی زنان از طریق اشتغال تاکید کرد که می تواند پتانسیل آنها را باز کند و مشارکت در بازار کار را افزایش دهد و باعث رشد اقتصادی شود.

ارتقای سلامت مادر و بهبود دسترسی به تنظیم خانواده عناصر ضروری هستند که نیاز به توجه فوری دارند. پیشرفت در این زمینه ها کند بوده است و مانع از توانایی جمعی برای ایجاد تغییرات مثبت شده است. به چالش کشیدن هنجارها، نگرش ها و شیوه های اجتماعی که تبعیض و نابرابری جنسیتی را تداوم می بخشد نیز ضروری است.

با انجام این کار، می توان یک محیط توانمند ایجاد کرد که در آن همه بدون در نظر گرفتن جنسیت، بتوانند رشد کنند و به بهبود جامعه کمک کنند.

دکتر شبانه تاکید کرد که پرداختن به این نابرابری‌ها و توانمندسازی زنان و دختران می‌تواند پتانسیل عظیمی را باز کند، جوامع فراگیر را تقویت کند و برای آینده‌ای روشن‌تر تلاش کند.

در روز جهانی جمعیت، تمرکز در پاکستان باید از اعداد صرف به آزادسازی قدرت برابری جنسیتی تغییر کند. تبعیض مبتنی بر جنسیت به افراد آسیب دیده، بطور مستقیم آسیب می رساند و مانع پیشرفت و رفاه کلی می شود. زنان و دختران همچنان با موانع و نابرابری های متعددی روبرو هستند که فرصت های آنها را محدود می کند و پتانسیل آنها را خفه می کند.

روز جهانی جمعیت که هر ساله در 11 جولای برگزار می شود، با هدف افزایش آگاهی در مورد مسائل جمعیت جهانی و ترویج گفت و گو در مورد اهمیت سلامت باروری، برابری جنسیتی و توسعه پایدار است.

آژانس ملل متحد از پاکستان می خواهد تا از قدرت برابری جنسیتی برای رفاه استفاده کند

منبع:

https://www.pakistantoday.com.pk/2023/07/11/un-agency-urges-pakistan-to-

harness-power-of-gender-equality-for-prosperity/

کد خبر 16297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =