مسیحیان پاکستان پس از ادعای توهین به مقدسات، از انتقام گیری می ترسند

ترس ساکنان یک محله عمدتاً مسیحی در یکی از شهرهای شرق پاکستان را فرا گرفته است، زیرا اوباش ، آنها را به اتهام توهین به اسلام تهدید به حمله کرده اند. پلیس برای محافظت از شهر مریم در ِسرگودا در استان پنجاب در 16 ژوئیه مستقر شد، پس از اینکه یک مسلمان محلی ظاهراً کاغذی با کاریکاتورها و اظهارنظرهایی در مورد توهین به حضرت محمد (ص) و همسرش عایشه پیدا کرد.

ترس ساکنان یک محله عمدتاً مسیحی در یکی از شهرهای شرق پاکستان را فرا گرفته است، زیرا اوباش ، آنها را به اتهام توهین به اسلام تهدید به حمله کرده اند.

توده‌ها روز یکشنبه کم شدند و پلیس برای محافظت از شهر مریم در سارگوده در استان پنجاب در 16 ژوئیه مستقر شد، پس از اینکه یک مسلمان محلی ظاهراً کاغذی با کاریکاتورها و اظهارنظرهایی در مورد توهین به حضرت محمد (ص) و همسرش عایشه پیدا کرد.

پلیس گفت که این کاغذ در نزدیکی خانه این مرد پیدا شد و حاوی یادداشتی از «یک سرباز ناشناس شهر مریم» بود.

ظاهراً این یادداشت همچنین هتک حرمت قرآن در سوئد را در ماه گذشته ستوده است.

پلیس محلی پرونده ای را برای مجرم ناشناس تشکیل داد و یک کمیته پنج نفره از روحانیون محلی را برای هماهنگی تحقیقات با اداره تشکیل داد.

با این حال، صدها مسلمان خشمگین در تقاطع جاده فیصل آباد در نزدیکی شهر مریم، که محل زندگی بیش از 4000 مسیحی است، ترافیک را مسدود کرده و لاستیک ها را سوزاندند.

معترضان به پلیس اولتیماتوم ۴۸ ساعته دادند تا مجرم را دستگیر کنند.

سنوار بالم، یک وکیل کاتولیک، گفت که از مساجد محلی بامداد یکشنبه اعلامیه هایی مبنی بر توهین به مقدسات توسط یک مسیحی از شهر مریم و تهدید به حمله به محله صادر شد.

او به UCA News گفت: «پلیس بلافاصله محله را محاصره کرد و پست‌های نگهبانی ایجاد کرد، اما تقریباً نیمی از جمعیت مسیحی از ترس انتقام خانه‌های خود را ترک کردند.

بالم افزود که ده ها مرد مسیحی به عنوان مظنون دستگیر شدند، فقط به این دلیل که در شناسنامه آنها شهر مریم به عنوان آدرس ذکر شده بود.

او گفت: "امیدواریم دستگیری ها باعث آرامش معترضان شود و بیگناهان در نهایت آزاد شوند."

این وکیل کاتولیک گفت که این سومین مورد ادعای توهین به مقدسات است که در دو ماه گذشته در شهر  ِسرگودا ثبت شده است. او گفت: «این یک توطئه برای ایجاد ناآرامی است.

در 8 ژوئیه، پلیس زکی مسیح را پس از آن که یک مسلمان محلی در یک پست فیس بوک او را به توهین به اسلام متهم کرد، دستگیر کرد.

در 30 ژوئن، تنش بر روستای چاک 49 شومالی در ولسوالی سرگودا پس از اینکه آیه ای از کتاب مقدس توسط هارون شهزاد در فیس بوک منتشر شد، مسلمانان را به بت پرستان تشبیه کرد و به قربانی کردن حیوانات بی احترامی کرد.

کشیشان کاتولیک در سرگودا از اظهار نظر در میان اوضاع متشنج خودداری کردند.

آصف شهزاد، یک کاتولیک اهل شهر مریم، گفت که با وجود عدم آرامش تصمیم گرفته است در جای خود بماند.

او گفت: «سیاستمداران محلی و پلیس امنیت و امنیت ما را تضمین کرده اند.

توهین به مقدسات یک موضوع بسیار حساس در پاکستان است. اتهامات منجر به حملات اوباش به شهرک های مسیحی به ویژه در استان پنجاب شده است.

مرکز عدالت اجتماعی مستقر در لاهور در برگه اطلاعات سالانه خود خاطرنشان کرد که 171 مورد توهین به مقدسات در سال 2022، 84 مورد در سال 2021، 208 مورد در سال 2020، 36 مورد در سال 2019 و 61 مورد در سال 2018 گزارش شده است.

حداقل 2120 نفر بین سال های 1987 تا 2022 به ارتکاب توهین به مقدسات متهم شده اند و استان پنجاب با بیش از 75 درصد موارد در صدر فهرست قرار دارد.

بر اساس سرشماری ملی در سال 2017، پاکستان 2.6 میلیون مسیحی داشت که تنها 1.27 درصد از جمعیت 207 میلیونی آن را تشکیل می دهند که اکثر آنها مسلمان هستند.

مسیحیان پاکستان پس از ادعای توهین به مقدسات، از انتقام گیری می ترسند

منبع:

https://www.ucanews.com/news/pakistan-christians-fear-reprisal-after-blasphemy-

allegation/102003

کد خبر 16454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =