سردار سلیمانی: شکست در ذات شیطانی دشمن است

در جریان جنگ ایران و عراق از حافظ اسد پرسیده شد: «شما که عرب هستید و یکی از سران حزب بعث هستید، چرا از حکومت ایران علیه صدام در جنگ حمایت می کنید؟» حافظ اسد پاسخ داد: روزی در تاریخ خواهد آمد که فقط ایرانیان از شما دفاع خواهند کرد و عرب ها خنجرهای خود را در سینه سوری ها فرو خواهند کرد. نقش سردار سلیمانی و به طور کلی ایران در سوریه ثابت می کند که حافظ اسد حق داشته است. عراق، لبنان و یمن هم همین طور. هدف محور مقاومت، آزادی فلسطین است.

/Bobana M. Andjelkovic

03.01.2024   

نویسنده بوبانا آنجلکویچ روزنامه نگار آزاد و عضو جنبش بین المللی اوراسیا - بلگراد

به یاد حاج قاسم

شکست دشمن مطلق است. می‌خواهم به دشمن بگویم همه عوامل شکست در درون خود توست و هرگز نمی‌توانید از طرز فکر شیطانی و مسائلی که باعث شکست شما شده است عقب‌نشینی کنید.

سرلشکر قاسم سلیمانی، 28 فوریه 2019

در جریان جنگ ایران و عراق از حافظ اسد پرسیده شد: «شما که عرب هستید و یکی از سران حزب بعث هستید، چرا از حکومت ایران علیه صدام در جنگ حمایت می کنید؟» حافظ اسد پاسخ داد: روزی در تاریخ خواهد آمد که فقط ایرانیان از شما دفاع خواهند کرد و عرب ها خنجرهای خود را در سینه سوری ها فرو خواهند کرد.

نقش سردار سلیمانی و به طور کلی ایران در سوریه ثابت می کند که حافظ اسد حق داشته است. عراق، لبنان و یمن هم همینطور. هدف محور مقاومت، آزادی فلسطین است. دکترین جنگ نامتقارن سردار سلیمانی مبتنی بر دو رویکرد متفاوت در شکست دشمن است – موجودیت صهیونیستی به عنوان منشأ شر در غرب آسیا (و متحد آن، اتحادیه جنایتکار غرب، عمیقاً در هم آمیخته با موجودیت صهیونیستی). یک رویکرد به معنای شکست دشمن بدون جنگ متعارف و دیگری به معنای شکست دادن آن با استفاده از تاکتیک های جنگی نامنظم یا نامتقارن در شش جبهه سوریه، عراق، یمن، لبنان، نوار غزه و کرانه باختری است. هر شش جبهه از آغاز عملیات طوفان الاقصی در 7 اکتبر سال گذشته( 2023) به تدریج فعال شده اند.

سردار سرتیپ اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از ترور حاج قاسم در سال ۲۰۲۰ گفت: حداقل قصاص ما حذف آمریکا از منطقه است. بلافاصله پس از آن، پارلمان عراق قطعنامه غیرالزام‌آوری را تصویب کرد که خواستار خروج نیروهای آمریکایی از این کشور شد. پایگاه‌ها و پایگاه‌های نظامی غیرقانونی آمریکا در سراسر غرب آسیا همان اهداف مشروع و شهرک‌های غیرقانونی صهیونیست‌ها در فلسطین اشغالی، لبنان و بلندی‌های جولان هستند.

اگرچه اتحادیه جنایتکار غربی، سردار سلیمانی را به ایجاد فرقه گرایی در جهان اسلام متهم می کرد (در حالی که در واقع خودش این کار را انجام می داد)، به نظر می رسد که حاج قاسم شخصیتی الهام بخش برای مسلمانان اعم از شیعه و سنی شد. نزدیک شدن و گردهمایی اجتناب ناپذیر آنها میراث حکمت نظامی، دیپلماتیک و دینی سردار سلیمانی است. جاناتان کولمن در ژانویه 2020 نوشت: «ایالات متحده می‌تواند در غیبت او [سردار سلیمانی] در میدان نبرد، اهرمی استراتژیک به دست آورد». نظر می رسد که این ادعاکاملاً نادرست است. هیچ «اهرمی»ی وجود ندارد که ایالات متحده بتواند از هر اتفاقی در غرب آسیا به دست آورد. فقط می تواند آنطور که درست و عادلانه باشد ببازد. همین امر در مورد اتحادیه اروپا، بریتانیا و سایر دوستانش نیز صدق می کند.

رفتار رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی منعکس کننده هسته جهانی گرایی و ارزش های سندیکای جنایتکار غرب و خلاصه ای از سه دهه اخیر سیاست بین المللی این رژیم در سراسر جهان است. به اصطلاح "نظم مبتنی بر قوانین" دیکتاتوری گروه جنایتکار سازمان یافته در مقیاس جهانی آشکار می شود. این قواعد سیال خود را دارد که به صورت فرصت طلبانه اعمال می شود و جهان باید قبول کند که از آن قوانین به عنوان دستورات اطاعت کند.

یک سوال پیش می آید: در چه شرایطی، اشغالگر در مواجهه با افراد اشغالی که می خواهند به اشغال پایان دهند، حق دفاع از خود را دارد؟ آیا آن شعار مدام تکرار شده توسط رسانه های غربی/صهیونیستی مبنی بر اینکه صهیونیست ها حق دارند از خود دفاع کنند، زیرا به آنها حمله شده است (آیا؟) تنها بهانه ای برای معرفی یک قانون جدید در"نظم مبتنی بر قوانین" است که حتی سرزمین هایی که رسماً اشغال شده اند نیز می توانند مستعمره شوند. اشغالگر که قوانین بین المللی و آداب و رسوم جنگ را دور می زند.

در آستانه سالگرد ترور سردار سلیمانی، ابومهدی المهندس و یارانش، صالح العاروری، معاون دفتر سیاسی حماس و سه دستیارش توسط پهپاد در دفتر بیروت ترور شدند. العاروری یکی از بنیانگذاران شاخه نظامی حماس، گردان های القسام بود و 15 سال را در زندان رژیم صهیونیستی گذراند. این ترور تنها یک هفته پس از ترور سید رضی موسوی، مستشار ارشد نظامی سپاه در سوریه و از نزدیکان سردار سلیمانی در دمشق رخ داد. حتی پیش از آغاز عملیات طوفان الاقصی، سید حسن نصرالله اعلام کرد که هرگونه حمله به اعضای محور مقاومت یا رهبران آنها انتقام‌جویی عظیمی را به همراه خواهد داشت.

هر شش جبهه فعال هستند. گروه‌های مسلح تروریستی صهیونیستی که خود را نظامی معرفی می‌کنند، از مقابله با مقاومت در شش میدان نبرد ناتوان هستند. دوستان، مشتریان، متحدان، دست نشانده ها، اربابان، مزدوران آنها (که از اوکراین منتقل شده اند) و دیگران حاضر نیستند وارد هر درگیری بزرگتری شوند، اگرچه از رژیم منحوس صهیونیستی حمایت می کنند.هم اتحادیه جنایتکار غربی و هم صهیونیست ها از جنون تعقیب رنج می برند. آنها هنوز در شوک هستند و نمی توانند بفهمند که چگونه افراد زندانی موفق به راه اندازی چند جبهه شدند.

منبع: https://www.geopolitika.ru/en/article/general-soleimani-defeat-lies-within-enemys-devilish-nature

1402/10/14

کد خبر 17913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =