مولانا فضل الرحمان: آمریکا بعد از نقش در افغانستان و فلسطین، چطور در مورد حقوق بشر، صحبت می کند.

مولانا فضل الرحمان، رئیس حزب جمعیت علمای اسلام پاکستان در نشست شورای عمومی پنجاب تشکیل دولت بعد از انتخابات بحث برانگیز را مورد هدف قرار داده و با اشاره به دخالت خارجی در پاکستان، گفت: ما را بگذارید تا از نظر اخلاقی و فکری یک ملت بمانیم و ما را نمی توان بر اساس ظلم، ملت ساخت. مولانا گفت: آمریکا پس از نقش شیطانی خود در افغانستان و فلسطین نمی تواند از حقوق بشر صحبت می کند. فضل رحمان با اشاره به مخالفت استکبار جهانی از تشکیل دولت مذهبی در پاکستان، گفت: آمریکا می داند که ما برای او مشکل ایجاد می کنیم.

مولانا فضل الرحمان، رئیس حزب جمعیت علمای اسلام پاکستان ‌گفت: بیایید یک ملت از نظر اخلاقی و فکری باقی بمانیم. ما را نمی توان بر اساس ظلم ملت ساخت. ما می توانیم نه تنها در مجلس، بلکه در خارج از مجلس نیز مشکل را ایجاد کنیم. وی در نشست شورای عمومی پنجاب گفت: در صورت ادامه تشکیل مجلس با تقلب، پارلمان اهمیت خود را از دست خواهد داد. مولانا گفت: چرا به ما اجازه نمی دهند، طبق دموکراسی ادامه دهیم؟ مانیفست ما این است که ما صدای مردم تحت سلطه هستیم. وی تشکیل دولت بعد از انتخابات بحث برانگیز را مورد هدف قرار داد. مولانا فضل الرحمان ضمن صحبت در مورد مسائل بین المللی گفت: آمریکا پس از نقش خود در افغانستان و فلسطین چطور از حقوق بشر صحبت می کند. وی با اشاره به مخالفت استکبار جهانی از تشکیل دولت مذهبی در پاکستان گفت: آمریکا می داند که این افراد می توانند برای ما مشکل ایجاد کنند.

منبع:

روزنامه جنگ 

https://jang.com.pk/news/1328167

تحلیلگران مذهبی معتقدند:

  1. استکبار جهانی همواره دنبال جلوگیری از تشکیل دولت مذهبی در پاکستان بوده است و هیچوقت نمی گذارد در پاکستان دولت مذهبی تشکیل شود تا از اهداف استکبار جهانی جلوگیری کند.
  2. مولانا فضل رحمان، رئیس حزب جمعیت علمای اسلام در پاکستان، عالم دیوبندی و همفکر طالبان است که بنوعی روحانی لیبرال معروف است، اما وی و سناتور سراج الحق، رئیس حزب جماعت اسلامی پاکستان با رهبری حماس دیدار کرده و اعلام حمایت و اظهار همبستگی کردند، سراج الحق در تهران و قطر و همچنین فضل رحمان در قطر ملاقات کرد و این دیدار های رهبران مذهبی با رهبری حماس، برای استکبار جهانی قابل تحمل نیست.
  3. عملیات نظامی طوفان الاقصی در آنجائیکه مسئله فلسطین را در سطح جهان مطرح کرده است، بین مذاهب اسلامی نیز باعث وحدت و همبستگی قرار گرفته است. در نتیجه این عملیات برخی از رهبران گروه های تندرو، همچون گروه های دیوبندی که حامی طالبان  هستند و از شیعیان تکفیر می کردند اکنون برای وحدت و جلوگیری از تفرقه تاکید می کنند. 
کد خبر 18904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =