بازتاب پیام تبریک نخست وزیر هند، به مناسبت آغاز ماه مبارک رمضان، در رسانه های پاکستان

رسانه های پاکستانی از جمله: روزنامه جنگ پیام تبریک نخست وزیر هند، به مناسبت آغاز ماه مبارک رمضان را پوشش داده اند. نخست وزیر هند در آغاز ماه مبارک رمضان به مسلمانان جهان تبریک گفته و در ماه مقدس آرزوی سلامتی و اظهار همبستگی کرده است، در حالیکه عملا مرتکب اسلام هراسی شده و به شهروندان مسلمان هند، ظلم می کند.

نارندرا مودی، نخست وزیر هند در پیامی آغاز ماه مبارک رمضان را به مسلمانان تبریک گفت. وی در پیامی که در شبکه اجتماعی X منتشر شد، آرزوی خیر کرده است.  نخست وزیر هند نوشته است که همه شما را خوشحالی ]برکت[ ماه مبارک رمضان مبارکباد. وی در ادامه با ابراز آرزوی خیر نوشت که دعا می کنم این ماه مبارک در زندگی همگان شادی، سلامتی و بهروزی به همراه داشته باشد. لازم به ذکر است که هند نیز مانند پاکستان ماه مبارک رمضان را آغاز کرده است.

منبع:

روزنامه جنگ مورخ 22 اسفند ماه 1402

https://jang.com.pk/news/1329675

تحلیلگران معتقدند: پاکستان و هند دو کشور همسایه هستند که قبلا یک کشور به شمار می آمدند و تحت سلطه انگلیس بودند، قائد اعظم بنیانگذار پاکستان خواستار کشوری مستقل برای مسلمانان شبه قاره شده و کشوری تحت عنوان پاکستان برای مردم مسلمان استقلال یافت. همچنین بعد از استقلال پاکستان از سلطه انگلیس هند نیز برای هندوها کشوری مستقل تشکیل شد، اما اکنون هم در هر دو کشور اقلیت هایی وجود دارند و تعداد زیادی از هندوها در پاکستان و همچنین تعداد زیادی از مسلمانان در هند به عنوان اقلیت زندگی می کنند.

هندوهای پاکستانی در پاکستان از همه حقوق اساسی برخوردار هستند، اما مسلمانان در هند از حقوق کامل اساسی برخوردار نیستند. دولت های هند از حجاب اسلامی جلوگیری می کنند، همچنین ذبح گاو برای مسلمانان ممنوع است، مسجد بابری، مسجد تاریخی هند را تخریب کرده و در محل آن معبد رام ساخته شد و آن را نخست وزیر هند افتتاح کرد. به بهانه حجاب اسلامی و کشتن گاو به مسلمانان ظلم می شود.

از سوی دیگر مناقشه اساسی بین دو کشور کشمیر اشغالی است که طبق قانون، این منطقه بخشی از پاکستان بوده است، ولی هند با جبر تسلط نموده و آن را اشغال کرده و به مسلمانان این منطقه ظلم می کند. سازمان ملل طی قطعنامه هایی براساس همه پرسی، حق تعیین سرنوشت را به مردم این منطقه داده است، ولی دولت هند از این اقدام منکر شده و حق تعیین سرنوشت را نمی دهد. اکنون وضعیت کشمیر اشغالی و فلسطین اشغالی اصلا تفاوتی ندارد.

همانطوری که مسلمانان جهان در حمایت فلسطین عملا اقدامی نمی کند و دنبال عادی سازی روابط با اسرائیل هستند، به مردم مظلوم کشمیر نیز توجه نمی کنند و دنبال گسترش روابط اقتصادی با هند هستند.

کد خبر 18977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =