اعلام برنامه بورسیه تحصیلی MERGEN در قزاقستان

در 5 آوریل، برنامه بورسیه تحصیلی Mergen که توسط آکادمی دولتی تربیت بدنی و ورزش آذربایجان (ASAPES) ایجاد شده است، برگزار شد.

. این برنامه بورسیه فرصتی برای تحصیل و پرداخت شهریه و هزینه های زندگی، در سطح کارشناسی ارشد را برای شهروندان کشورهای عضو سازمان کشورهای ترک (ترکیه، قزاقستان، قرقیزستان، ازبکستان) و کشورهای ناظر (مجارستان، قبرس شمالی،ترکمنستان) ارائه می‌دهد.

این نوع بورسیه های تحصیلی در تخصص‌های روزنامه نگاری ورزشی، مدیریت ورزشی، پزشکی ورزشی و توانبخشی سازماندهی شده است  و آموزش در آن به زبان های آذربایجانی و انگلیسی صورت خواهدگرفت. 

در مراسم معرفی این برنامه فواد گاجیئف رئیس ASAPES ، رهبری آکادمی، تاماس تورما، سفیر مجارستان در آذربایجان، کایرات عثمونالیف، سفیر جمهوری قرقیزستان در آذربایجان ، نمایندگان مجاز سفارت‌های ترکیه و قزاقستان، مقامات رسمی آکادمی وزارت ورزش و جوانان، نمایندگان وزارت امور خارجه و سایر میهمانان حضور داشتند.  

فؤاد گاجیئف طی سخنانی در این مراسم خاطرنشان کرد که در سال‌های اخیر، اتحاد کشورهای ترک زبان در یک پلت‌فرم واحد، انگیزه جدیدی به تعمیق روابط سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و آموزشی بین این کشورها داده‌است. بدین منظور، آکادمی به عنوان کمک به همکاری در زمینه آموزش، ابتکار عمل را برای ایجاد برنامه بورس تحصیلی Mergen برای شهروندان کشورهای ترک زبان به عهده می‌گیرد.

در ادامه، جمیله اسماعیل زاده، رئیس اداره روابط بین الملل  این آکادمی، مطالب گسترده ای در خصوص برنامه بورسیه Mergen ارائه داد.

در پایان جلسه، میهمانان نظرات خود را در خصوص مزایای این نوع بورسیه بیان نموده و اظهار داشتند که تلاش خواهند کرد تا به صورت همه جانبه از این برنامه حمایت کنند.

منبع:

https://24.kz/ru/news/reklama/item/646596-asapes-obyavlyaet-o-stipendialnoj-programme-mergen

کد خبر 19108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =