۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۲
برگزاری هفته فیلم قزاقستان در ترکیه

هفته فیلم قزاقستان به همت سفارت و کنسولگری قزاقستان و همچنین با حمایت شرکت سهامی قزاق فیلم در ترکیه برگزار شد. در این مراسم، فیلم تاریخی "شمشیر الماس" درباره خانات قزاق در چندین شهر بزرگ ترکیه به نمایش درآمد.

هفته سینمای قزاقستان به همت سفارت قزاقستان در ترکیه، سرکنسولگری جمهوری قزاقستان در استانبول و آنتالیا و با حمایت شرکت سهامی قزاق فیلم در ترکیه برگزار شد. در مراسمی که به مناسبت هشتصدمین سالگرد اردوی زرین ) (Golden Horde و یکصد و دهمین سالگرد شخصیت برجسته صنعت فیلمسازی و کارگردان قزاقی شکن آیمانوف اختصاص داشت، فیلم تاریخی «شمشیر الماس» درباره خانات قزاقستان در شهرهای مختلف ترکیه به نمایش درآمد. این فیلم باعث افتخار قزاقستانی‌ها و علاقه بینندگان ترک به تاریخ مردم قزاقستان شد. اهمیت چنین رویدادهایی از سوی حضار نیز مورد توجه قرار گرفت و آنها به شباهت تاریخ و فرهنگ دو کشور اشاره کردند.

در پایان می‌توان به این نکته اشاره کرد که هفته سینمای قزاقستان در ترکیه با موفقیت برگزار شد و در بین مخاطبان ترکیه ای علاقه زیادی را برانگیخت. نمایش فیلم تاریخی «شمشیر الماس» در شهرهای مختلف ترکیه، نشان دادن غنای فرهنگ و تاریخ مردم قزاقستان را ممکن ساخت. اهمیت برگزاری چنین رویدادهایی در تقویت روابط دو کشور نیز مورد توجه حاضران قرار گرفت.

گفتنی است این فیلم در میان مخاطبان ترکیه‌ای علاقه زیادی به تاریخ مردم قزاقستان برانگیخت و با واکنش‌های مثبتی روبرو شد.

منبع:

https://en.inform.kz/news/kazakh-film-week-marked-in-trkiye-e00062/

کد خبر 19479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =