برگزاری همایش ملی فلسطین با حضور علما و رهبران  همه مکاتب فکری پاکستان.

همایش ملی فلسطین به میزبانی سناتور ساجد میر، رئیس جمعیت اهل حدیث پاکستان و با حضور علما و رهبران همه مکاتب فکری، از جمله: مولانا فضل رحمان، رئیس جمعیت علمای اسلام پاکستان، لیاقت بلوچ، معاون رئیس حزب جماعت اسلامی پاکستان، دکتر عبدالغفور راشد، فرزند مولانا فضل رحمان، دکتر سعد، مولانا امجد خان، رهبران فلسطین، مولانا احمد لدهیانوی، رئیس گروه سپاه صحابه پاکستان، شاه اویس نورانی، مولانا سبطین شاه نقوی، عالم شیعی و سایر علما، رهبران سیاسی و مذهبی پاکستان در "ایوان اقبال" در لاهور برگزار شد. رهبران دینی و سیاسی پاکستان با مردم مظلوم فلسطین ابراز همبستگی کردند و گفتند: اسرائیل یک کشور نامشروع است. حماس غرور اسرائیل را شکست، اگر دولت پاکستان اسرائیل را به رسمیت شناخت، مجلس پاکستان را نابود خواهیم کرد

مورخ 12 اردیبهشت ، 1403، (یکم می 2024 میلادی، در روز جهانی کارگر،) همایش ملی فلسطین به میزبانی سناتور ساجد میر، رئیس جمعیت اهل حدیث پاکستان و با حضور علما و رهبران همه مکاتب فکری، از جمله: مولانا فضل رحمان، رئیس جمعیت علمای اسلام پاکستان، لیاقت بلوچ، معاون رئیس حزب جماعت اسلامی پاکستان، دکتر عبدالغفور راشد، فرزند مولانا فضل رحمان، دکتر سعد، مولانا امجد خان، رهبران فلسطین، مولانا احمد لدهیانوی، رئیس گروه سپاه صحابه پاکستان، شاه اویس نورانی، مولانا سبطین شاه نقوی، عالم شیعی و سایر علما، رهبران سیاسی و مذهبی پاکستان در "ایوان اقبال" در لاهور برگزار شد. رهبران دینی و سیاسی پاکستان با مردم مظلوم فلسطین ابراز همبستگی کردند و گفتند: اسرائیل یک کشور نامشروع است. حماس غرور اسرائیل را شکست، اگر دولت پاکستان اسرائیل را به رسمیت شناخت، مجلس پاکستان را نابود خواهیم کرد[1].

برگزاری همایش ملی فلسطین با حضور علما و رهبران  همه مکاتب فکری پاکستان.

مولانا فضل الرحمان، رئیس جمعیت علمای اسلام پاکستان در کنفرانس فلسطین در لاهور، گفت: ما در کنار فلسطین و فلسطینیان ایستاده ایم. وی ]با اشاره به قطعنامه سازمان ملل و تلاش های کشورهای عربی برای عادی سازی روابط با اسرائیل،[گفت: اسرائیل به عنوان یک کشور ]در جهان[ وجود ندارد، تلاش اجباری جهت به رسمیت شناختن اسرائیل انجام می شود. چرا جهان اسلام در مورد اسرائیل تردید و شک دارد؟ سازمان ملل اسرائیل را بحث برانگیز می داند. اکنون سازمان ملل کجاست و قطعنامه اش کجاست؟ مولانا ]با اشاره به توطئه آمریکا تحت عنوان” حمایت آمریکا از حقوق بشر در جهان،[گفت: روز حمایت حقوق بشر در 21 مارس جشن گرفته می شود و آمریکا خودش قاتل حقوق بشر است، ]زیرا[ آمریکا از اولین بمب اتمی تاریخ، استفاده کرد. وی ]همچنین با اشاره به حمایت حاکمان کشورهای عربی و غربی و مخالفت مردم جهان از وحشیگری های رژیم صهیونیستی اشغالگر، گفت: تنها حاکمان در جهان زندگی نمی کنند، بلکه مردم نیز در جهان زندگی می کنند. برگزاری این کنفرانس موفق را به علامه ساجد میر، ]رئیس جمعیت اهل حدیث پاکستان[ و رهبران حزب ایشان تبریک می گویم و همچنین از میهمانان فلسطینی به خاطر مشارکت شان تشکر می کنم[2].  مولانا فضل الرحمان، رئیس جمعیت علمای اسلام پاکستان ]با اشاره به توطئه دشمنان اسلام از جمله: اسرائیل که فلسطینیان از کشورهای اروپایی به این سرزمین مهاجرت کردند،[ در کنفرانس ملی فلسطین، گفت: سؤالات نادرستی درباره اسرائیل در ذهن مردم ایجاد می شود. نام فلسطین را می توان هزاران سال در تاریخ یافت، اما نام اسرائیل در تاریخ پیدا نیست. مولانا فضل الرحمان گفت: محمد علی جناح گفته است اسرائیل کشوری نامشروع است، حقایق تاریخی درباره اسرائیل گفته نمی شود. قائد اعظم، محمد علی جناح، بنیانگذار پاکستان، اولین کسی بود که از قطعنامه به حمایت اسرائیل، پاسخ داد و مخالفت کرد. مولانا گفت: حماس بر حق است و ما با فلسطین هستیم، در کنار مردم فلسطین ایستاده ایم. یک قرن پیش، دولت اسرائیل وجود نداشت، اما دولت فلسطین وجود داشته است[3].

برگزاری همایش ملی فلسطین با حضور علما و رهبران  همه مکاتب فکری پاکستان.

لیاقت بلوچ، معاون رئیس حزب جماعت اسلامی پاکستان در کنفرانس فلسطین، گفت: فلسطین و کشمیر مهمترین مشکل امت اسلامی است، جهان اسلام از 80 سال گذشته از این وضعیت رنج می برد. هر چه تأخیر در حل این مشکلات بیشتر شود، صلح جهانی بیشتر از بین می رود و وضعیت کشورهای اسلامی نیز نگران کننده می شود. لیاقت بلوچ گفت: اسرائیل یک دولت نامشروع است، فلسطین سرزمین مقدس است، این وظیفه جمعی است که حقوق فلسطینی ها را به آن ها بدهیم، فلسطینی ها در تمام دنیا موجی از آگاهی ایجاد کرده اند. وی گفت: فلسطینی ها به مسلمانان جهان روحیه دادند و این روحیه دست نخورده باقی خواهد ماند، سازمان ملل یک سازمان یک طرفه است، حق وتو، این سازمان را نابود کرده است. معاون رئیس حزب جماعت اسلامی پاکستان، گفت: اگر جهان اسلام به وحدت برسد، عربستان، پاکستان، ایران، مصر، مالزی و سایر کشورهای اسلامی در کنار هم قرار بگیرند، جهان اسلام می تواند برای فلسطین و کشمیر راه حلی پیدا کند. وی گفت: پارلمان پاکستان باید سیاست خود را در قبال فلسطین روشن کند[4].

برگزاری همایش ملی فلسطین با حضور علما و رهبران  همه مکاتب فکری پاکستان.

 سناتور پروفسور ساجد میر، رئیس جمعیت اهل حدیث پاکستان،گفت: حماس رویای شکست ناپذیری اسرائیل را شکست. مشکل فلسطین توسط حماس احیا شده است. روزی می رسد که فلسطینیان پیروز می شوند و ما در مسجد الاقصی نماز می خوانیم. وی گفت: ننگ بر حاکمان مسلمان است. با وجود یک و نیم میلیارد مسلمان، ما نتوانستیم به مردم غزه کمک کنیم. شرم آور است، ما در روز قیامت پاسخگو خواهیم بود، حاکمان جهان اسلام بیشترین مسئولیت را به عهده دارند، نیاز به اتحاد حاکمان اسلامی است. اقدامات عملی برای کمک فلسطینیان انجام شود، نتوانستیم از مردم غزه دفاع کنیم. نیروی هوایی پاکستان کجاست؟ برای دفاع هوایی حق دهد. مولانا فضل الرحمان، رئیس جمعیت علمای اسلام به زبان عربی با رهبران فلسطینی شرکت کننده در این کنفرانس ابراز همبستگی کرد و به دولت پاکستان هشدار داد که اگر مجلس پاکستان اسرائیل را به رسمیت شناخت، مجلس را نابود خواهیم کرد. وی گفت: ما حتی، ایدئولوژی ضد اسرائیلی قائد اعظم، را نیز درک نکردیم. ما همچنین به اهداف و ایده پاکستان نیز بی وفایی کردیم. آقای صفدر، ]داماد نواز شریف، شوهر مریم نواز، سروزیر ایالت پنجاب[ گفت: وقت جهاد فی سبیل الله فرا رسیده است. فلسطین از جهاد آزاد خواهد شد. قادیانی ها کارگزاران یهود هستند، اما مجلس پاکستان ساکت است. مولانا محمد احمد لدهیانوی، رئیس گروه سپاه صحابه پاکستان، گفت: در کراچی تجمعی برگزار می کنیم و زمان رفتن به فلسطین را اعلام می کنیم. شاه اویس نورانی، رئیس جمعیت علمای پاکستان، گفت: شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان هیچوقت صدای خود را در مورد فلسطین بلند نکرد. آیا بمب اتمی پاکستان به دلیل زیبایی آن، نگهداری می شود؟ چوهدری کاشف، مسئول سازماندهی جمعیت اهل حدیث پاکستان، گفت: ما برای آزادی فلسطین و قدس سخت مبارزه خواهیم کرد[5].(روزنامه نوای وقت و روزنامه جهان) 

کد خبر 19561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =