آغاز اکران اولین فیلم مشترک قزاقستان-نیجریه در سینماهای قزاقستان

اولین فیلم مشترک قزاقستانی-نیجریه ای به نام "انسان باش" در آلماتی به نمایش درآمد. موضوع این فیلم حفظ ارزش‌های ساده انسانی است. این فیلم، داستان سه جوان قزاق را روایت می‌کند که به طور تصادفی از نیجریه سر درآوردند. در جنگل های آفریقا، قهرمانان فیلم با چالش‌های مختلفی مواجه می‌شوند و ارزش‌های انسانی آنها مورد آزمایش قرار می‌گیرد. به این ترتیب، انسانیت محور اصلی داستان این فیلم است.

این فیلم داستان پسر یک الیگارشی است که به زندگی مجلل عادت کرده است. ، پدرش او را برای ادامه تحصیل به ایالات متحده می‌فرستد. او در این سفر دوستانش را نیز همراه خود می‌برد. ریسکول کوناکبایف بازیگر و یکی از فیلمنامه‌نویسان فیلم می‌گوید: اما سفر آنها به خارج از کشور به طور غیرمنتظره‌ای ناتمام می‌ماند و هواپیمای آنها در میانه مسیر به دلیل فرود اضطراری در فرودگاه لاگوس به زمین می‌نشیند.

فیلمبرداری عمدتاً در نیجریه انجام شد و آماده شدن آن شش ماه به طول انجامید. این فیلم در مدت کوتاهی، تقریباً یک ماه، فیلمبرداری شد. از آنجایی که نیجریه کشوری با آب و هوای گرم است، سازگاری بازیگران قزاق با شرایط محلی آسان نبود. به همین سبب به دلیل زمان و شرایط نامناسب به گفته کیمبات دوژان تهیه کننده فیلم، تعداد برداشت‌ها برای هر سکانس کم بود. الماس آلیمژانوف، کارگردان فیلم ایده فیلم را مربوط به یکسال قبل دانست و گفت: می‌خواستیم با سینماهای خارجی تبادل تجربه کنیم و فیلم بسازیم. ما نیجریه را انتخاب کردیم. به هر حال، صنعت فیلم نیجریه در حال حاضر در جهان محبوب است. یعنی نالیوود در تولید فیلم بعد از بالیوود رتبه دوم را دارد. آنها سالانه بیش از 2 هزار فیلم تولید می‌کنند. فیلم بسیار تاثیرگذار و آموزنده بود. این فیلم 15 می در سینماهای قزاقستان اکران می‌شود. پخش این فیلم نه تنها در قزاقستان، بلکه در نیجریه نیز برنامه‌ریزی شده است. همچنین در Netflix Africa و Prime TV در دسترس خواهد بود. نویسنده‌های این فیلم نرگیزا تاکژانوا و سرژان ژومابایف هستند.

منبع:

https://24.kz/ru/news/social/item/652383-premera-kazakhstansko-nigerijskogo-filma-adam-bol-sostoyalas-v-almaty

کد خبر 19563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =