تقدیر ویژه هیأت داوران جشنواره فیلم کوتاه اوبرهاوزن برای فیلم «با قید محرمانگی»

فیلم کوتاه مستند «با قید محرمانگی» ساخته مشترک «شروین وحدت» و «پیام عزیزی» که در هفتادمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه اوبرهاوزن در آلمان شرکت کرده بود، مورد تقدیر ویژه هیأت داوران این جشنواره قرار گرفت.

جوایز هفتادمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه اوبرهاوزن به ارزش 43 هزار یورو جایزه نقدی، به برندگان اهدا شد. در بخش جوایز هیئت داوران بین‌المللی جایزه بزرگ شهر اوبرهاوزن به همراه 8 هزار یورو به فیلم «بهار 23» ساخته‌ وانگ ژی‌ی از چین تعلق گرفت. هیئت داوران اعلام کرد، این فیلم به خاطر توانایی در به تصویر کشیدن همزمان انسان‌دوستی و سیاستی ظریف، به خاطر فیلمبرداری و تدوین دقیق و به خاطر ترکیب تراژدی و طنز، مورد تقدیر قرار گرفت.

جایزه اصلی هیئت داوران بین‌المللی به همراه 4 هزار یورو به فیلم «رویاهای ناآرام آقای همادی» (The Many Interrupted Dreams of Mr. Hemmady)  ساخته‌ آمیت دوتا از هندوستان رسید. جایزه اصلی هیئت داوران وزارت فرهنگ و علوم ایالت نوردراین-وستفالن به ارزش 5 هزار یورو به فیلم «مهمان‌نوازی - لیلا العطار و هتل الرشید» (On Hospitality – Layla al Attar and Hotel al Rasheed) ساخته‌ی ماگنوس بارتاس و بهزاد خسروی‌نوری از سوئد تعلق گرفت. جایزه دوم هیئت داوران وزارت فرهنگ و علوم ایالت نوردراین-وستفالن (به ارزش ۳۰۰۰ یورو) به فیلم (اُو ما) به کارگردانی شوئه منگژو محصول مشترک آلمان/چین تعلق گرفت.

تقدیر ویژه هیات داوران این بخش به دوفیلم (با قِیدِ محرمانگی) از ایران به کارگردانی شروین وحدت، پیام عزیزی و (بعد از تو چیزی اتفاق نمی‌افتد) از سودان به کارگردانی ابراهیم عمر تعلق گرفت. «با قید محرمانگی» روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت برابر با ششم ماه می در جشنواره اوبرهاوزن نمایش داده شد، در مراسم پایانی مورد تقدیر ویژه هیأت داوران قرار گرفت. این جایزه از سوی وزارت فرهنگ این کشور به فیلم‌های متفاوت ارایه شده در جشنواره، داده می‌شود.

هیئت داوران جشنواره درخصوص این فیلم گفت به طرز مبتکرانه‌ای ساده و تأثیرگذار، داستانی از همبستگی،جاه‌طلبی و دوگانگی را روایت می‌کند. زنانی از یک روستای ایرانی با به خطر انداختن جانشان به سراغ مقامات می‌روند. این فیلم در مورد توانمندسازی زنان است.در بخش مسابقه آلمان، جایزه اصلی به ارزش 5 هزار یورو به فیلم «نقشه‌برداری از غم» (Vermessung der Tristesse)  ساخته‌ اگنسکا یورک، فیلمی مستند و تحلیلی، تعلق گرفت. جایزه استعدادهای جوان 2500 یورویی این بخش به فیلم فیلم «بیرون»  (Outside) اثر ماریان میلند به­عنوان بهترین فیلمساز جوان تعلق گرفت.

در مسابقه NRW جایزه اول به ارزش 1000 یورو به فیلم سینمایی Bei Gino ساخته کریستوف اتو تعلق گرفت.در بخش مسابقه فیلم‌های کودکان و نوجوانان، جایزه هیئت داوران کودکان به ارزش 1000 یورو به فیلمFrite sans maillot اثر ماتئو سالاناو پیاتزا از کشور فرانسه تعلق گرفت و جایزه هیئت داوران جوانان به مبلغ1000 یورو به Beyond Farewell اثر «جکی شیجی زینگ» از ایالات متحده آمریکا رسید.

جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه اوبرهاوزن آلمان به عنوان یکی از قدیمی‌ترین رویداد سینمایی ویژه آثار کوتاه از تاریخ دوم می (۱۳ اردیبهشت) آغاز شده  و تا ششم می (۱۷ اردیبهشت) در کشور آلمان ادامه داشت و فیلم‌های کوتاه داستانی «ریزو» ساخته آزاده ناوی و «کدام خانه، کدام دوست» به کارگردانی عباس طاهری نیز در این رویداد سینمایی به نمایش گذاشته شدند.جشنواره اوبرهاوزن که امسال هفتادمین دوره خود را برگزار می‌کند، یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین جشنواره‌های فیلم کوتاه در دنیاست و برنده جایزه بزرگ این جشنواره به رقابت‌های آکادمی اسکار معرفی خواهد شد.

منبع :  Kurzfilmtage - kurzfilmtage2 ruhrbarone

کد خبر 19621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =