اعطای وضعیت ویژه به یکی از شهرهای قزاقستان

نمایندگان مجلس قزاقستان، لایحه اعطای وضعیت ویژه به یکی از شهرهای این کشور را برای بررسی در دستور کار خود قرار دادند.

نمایندگان مجلس قزاقستان، لایحه اعطای وضعیت ویژه به یکی از شهرهای این کشور را برای بررسی در دستور کار خود قرار دادند.

به گفته نورتای سابلیانوف، نماینده مجلس، این شهر ترکستان خواهد بود.

سابلیانوف در جلسه علنی مجلس گفت: "این لایحه به منظور ایجاد یک محیط ملی موثر برای توسعه شهر ترکستان، تنظیم روابط همگانی در زمینه عملکرد شهر ترکستان به عنوان مرکز معنوی و تاریخی قزاقستان، حفظ ظاهر تاریخی شهر و اشیاء میراث فرهنگی و تاریخی، ایجاد شرایط و سازوکارهای حقوقی و سازمانی برای عملکرد شهر ارائه شده است. تقاضا می‌کنم از آن حمایت کنید."

اعطای وضعیت ویژه به یکی از شهرهای قزاقستان

کمیته اصلاحات اقتصادی و توسعه منطقه‌ای به ریاست سابلیانوف، بررسی لایحه "در خصوص وضعیت ویژه شهر ترکستان" را بر عهده گرفت.

یادآوری می‌شود که در اواخر ماه مه، دولت لایحه اعطای وضعیت ویژه به شهر ترکستان برای توسعه مرکز فرهنگی و تاریخی معنوی را به مجلس ارائه کرد.

بر اساس اعلام دولت، تصویب این قانون امکان تشکیل یک نظام موثر برای مدیریت و حفظ بناها و اشیاء با ارزش تاریخی و فرهنگی شهر، از جمله مواردی که در منطقه حفاظتی میراث جهانی - آرامگاه خواجه احمد یسوی واقع شده‌اند، را فراهم می‌کند.

نکته: استان ترکستان با محوریت آرمگاه خواجه احمد یسوی یکی از اولویت های توسعه فرهنگی و گردشگری قزاقستان تعریف شده است و به عنوان یک مرکز نمونه برای توسعه سایر بخش های کشور مورد بهره برداری قرار می گیرد تا در فرایند تقویت هویت ملی قزاقستان نقش کلیدی ایفا کند.

تهیه شده در وابستگی فرهنگی سرکنسولگری ج.ا.ایران-آلماتی قزاقستان

منبع:

https://tengrinews.kz/kazakhstan_news/odin-iz-gorodov-kazahstana-poluchit-osobyiy-status-537336/

کد خبر 19840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =