چند دانش‌آموز نشان " طلا" را در قزاقستان دریافت کردند؟

نشان " طلا" (به معنی "نشان درجه یک") به دانش‌آموزانی اهدا می‌شود که در تمام سال‌های تحصیلی خود (از پایه اول تا دوازدهم) معدل عالی داشته باشند. این نشان به عنوان معتبرترین افتخار تحصیلی در قزاقستان شناخته می‌شود و دریافت آن مزایای متعددی از جمله پذیرش آسان‌تر در دانشگاه‌ها و بورسیه تحصیلی را برای دانش‌آموزان به ارمغان می‌آورد.

وزارت آموزش و پرورش قزاقستان تعداد دانش‌آموزانی که در سال 2024 نشان " طلا" را دریافت کرده‌اند، اعلام کرد.

طبق این آمار، 186 هزار دانش‌آموز در سال 2024 از دبیرستان فارغ‌التحصیل شدند. از این تعداد، 7420 نفر موفق به کسب نشان " طلا" و 13727 نفر نیز دیپلم دبیرستان را با نمرات عالی دریافت کردند.

پیش از این، وزیر آموزش و پرورش، قانی بیسیمبایف، اعلام کرده بود که 7704 دانش‌آموز در سال 2024 برای دریافت نشان " طلا" رقابت می‌کنند.

چند دانش‌آموز نشان " طلا" را در قزاقستان دریافت کردند؟

نشان " طلا" (به معنی "نشان درجه یک") به دانش‌آموزانی اهدا می‌شود که در تمام سال‌های تحصیلی خود (از پایه اول تا دوازدهم) معدل عالی داشته باشند.

این نشان به عنوان معتبرترین افتخار تحصیلی در قزاقستان شناخته می‌شود و دریافت آن مزایای متعددی از جمله پذیرش آسان‌تر در دانشگاه‌ها و بورسیه تحصیلی را برای دانش‌آموزان به ارمغان می‌آورد.

آمار منتشر شده نشان‌دهنده سطح بالای آموزش و پرورش در قزاقستان و همچنین تعهد این کشور به پرورش و تربیت نسل‌های آینده رهبران و دانشمندان است.

نکته: نشان(مدال) در فرهنگ کشورهای منطقه از سابقه و معنای طولانی فرهنگی و تاریخی برخوردار است و اعطای جوایز همراه با نشان برای مخاطبان ارزشمند است.

تهیه شده در وابستگی فرهنگی سرکنسولگری ج.ا.ایران-آلماتی قزاقستان

منبع:

https://tengrinews.kz/newseducation/skolko-kazahstanskih-vyipusknikov-poluchilo-znak-altyin-belg-538547/

کد خبر 19955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =