۱ تیر ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۴
دانشگاه خصوصی محمدعلی جناح

کراچی: دانشگاه محمدعلی جناح وابسته به گروه کالج های پنجاب، شورای مهندسی پاکستان و انجمن دانشگاه های مشترک المنافع است. پردیس اصلی آن درکراچی و پردیس دیگر در اسلام آباد است.

دانشگاه محمدعلی جناح با نام اختصاری"ماجو"یک مؤسسه آکادمیک آموزشی وتحقیقاتی خصوصی بزرگ درپاکستان است که درکراچی، مرکز ایالت سند واقع شده است. محوطه اصلی این دانشگاه با دریافت مجوز خود از دولت ایالت سند در سال 1998راه اندازی شد و پردیس آن در اسلام آباد پس از اخذ تاییدیه از کمیسیون آموزش عالی پاکستان در 27سپتامبر 2003 تاسیس گردید.

دانشگاه محمدعلی جناح تحت مجوز رسمی دولتی به عنوان یک موسسه جامع به رسمیت شناخته شده است که مجاز به اعطای مدرک از مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد تا دکترا در رشته های مختلف می باشد.  

 کلیه برنامه های تحصیلی در رشته های علوم ارائه شده در"ماجو" توسط کمیسیون آموزش عالی پاکستان وکلیه مدارک مهندسی آن توسط شورای مهندسی پاکستان به رسمیت شناخته شده است. این دانشگاه دوره ها و برنامه های تحصیلی را در زمینه های مختلف آموزشی با تاکید قوی بر مدیریت بازرگانی، علوم کاربردی، مهندسی و علوم کامپیوتر ارائه می دهد.

ماجو برخلاف برخی از موسسات آموزشی علمی در پاکستان که فقط دارای وضعیت اعطای مدرک هستند، یک دانشگاه جامع و فعال می باشد.

تحقیق و پژوهش یکی از حوزه های اساسی و مهم در"ماجو" است که ابزاری حیاتی در کشورها برای پیشرفت در اقتصاد و علم و اندیشه شناخته می شود.

دانشگاه محمدعلی جناح وابسته به گروه کالج های پنجاب، شورای مهندسی پاکستان و انجمن دانشگاه های مشترک المنافع است. پردیس اصلی آن درکراچی و پردیس دیگر در اسلام آباد است.

نام این دانشگاه از نام محمدعلی جناح، یکی از رهبران بزرگ استقلال شبه قاره، بنیانگذار و اولین فرماندارکل پاکستان گرفته شده است. "ماجو" در واقع پروژه مهمی از گروه کالج های پنجاب است. این گروه آکادمیک در سال 1985 به هدف توسعه تحقیقات و آموزش در مورد علوم و فناوری مدرن در پاکستان تأسیس شده بود.

شبکه گروه کالج های پنجاب که مرکز آن شهر لاهور است؛ در طول 38سال گذشته، به بزرگترین شبکه آموزشی درپاکستان تبدیل شده است. این گروه اکنون دارای430(چهارصدوسی)پردیس کالج، 3 دانشگاه معتبر در 3 شهر پاکستان، 15مرکز تحقیقی آکادمیک و نزدیک به 900 مدرسه است.

پردیس دانشگاه محمدعلی جناح دراسلام آباد درسال2015 به عنوان"دانشگاه علوم وفناوری پایتخت Capital University of Science & Technology"تغییریافته است. اکنون پردیس اسلام آباد کاملاً از دانشگاه محمدعلی جناح جدا است ولی درعین حال زیرنظر هیئت مدیره آن فعالیت می کند.

دانشگاه خصوصی محمدعلی جناح

دانشگاه خصوصی محمدعلی جناح

دکترزبیراحمد شیخ رئیس دانشگاه"ماجو"

دانشکده های دانشگاه محمدعلی جناح:

دانشکده مهندسی

• گروه مهندسی برق و کامپیوتر

دانشکده رشته کامپیوتر

• گروه علوم کامپیوتر

دانشکده مدیریت بازرگانی

• گروه علوم مدیریت

• مرکز مدیریت بازرگانی

دانشکده علوم اجتماعی و پایه

• گروه اقتصاد

• گروه روانشناسی

• گروه علوم اجتماعی

دانشکده علوم زیستی

• گروه علوم زیستی

آدرس سایت: https://jinnah.edu/

آدرس ایمیل:  info@jinnah.edu

شماره تلفن: (009221) 111 878 787

منابع:

https://jinnah.edu/

https://www.jasarat.com/tv/?p=4989

https://en.wikipedia.org/wiki/Punjab_Colleges

https://www.youtube.com/watch?v=gOSj4rzmoAY

https://en.wikipedia.org/wiki/MohammadAli Jinnah University

کد خبر 20020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =