تاسیس شبعه دانشگاه کاونتری بریتانیا در قزاقستان

در مرحله اول راه اندازی دانشگاه، آموزش در 8 رشته کارشناسی تبلیغات و بازاریابی دیجیتال، مدیریت بازرگانی و منابع انسانی، علوم رایانه، مدیریت فناوری اطلاعات و تجارت جهانی MBA ارائه می‌شود.

دانشگاه کاونتری بریتانیا به دانشجویانی که نمرات عالی تحصیلی، موفقیت های ورزشی یا هنری دارند، بورسیه تحصیلی برای تحصیل رایگان اعطا می کند. در حال حاضر پذیرش دانشجو برای برنامه‌های تحصیلی در رشته‌های بازرگانی و علوم رایانه ای در حال انجام است. پذیرش در رشته آموزش و پرورش از 25 ژوئن ماه نیز آغاز می‌شود. متقاضیان می‌توانند درخواست خود را به صورت آنلاین در وب سایت دانشگاه به آدرس www.coventry.edu.kz  ثبت کنند.

در مرحله اول راه اندازی دانشگاه، آموزش در 8 رشته کارشناسی تبلیغات و بازاریابی دیجیتال، مدیریت بازرگانی و منابع انسانی، علوم رایانه، مدیریت فناوری اطلاعات و تجارت جهانی MBA ارائه می‌شود.

همچنین دوره‌های زبان انگلیسی آکادمیک و دروسی مانند فلسفه و تاریخ قزاقستان به زبان انگلیسی و زبان قزاقستانی ارائه خواهد شد.

بورسیه تحصیلی دانشگاه کاونتری بریتانیا به دانشجویان با استعداد قزاقستان

فرصتی برای گذراندن دوره کارشناسی ارشد بین المللی در آموزش به مدرسان آینده در قزاقستان داده می‌شود.

تحصیل در قزاقستان در مقایسه با هزینه تحصیل در خارج از کشور به همراه هزینه‌های پرواز و اقامت، به طور قابل توجهی مقرون به صرفه تر خواهد بود. فارغ التحصیلان دانشگاه مدرک دانشگاه کاونتری را دریافت خواهند کرد.

دانشجویان به دلیل روابط شراکت دانشگاه کاونتری با شرکت‌ها و سازمان‌های پیشرو، به پروژه‌ها و کارآموزی‌های منحصر به فرد دسترسی پیدا می‌کنند.

اکثر اعضای هیئت علمی دانشگاه کاونتری در قزاقستان از اساتید برجسته بین المللی تشکیل خواهند شد.

ریاست دانشگاه کاونتری در قزاقستان را دکتر میراس داؤلِنوف بر عهده خواهد داشت. وی پیش از این سابقه ریاست دانشگاه نارخوز را در کارنامه خود دارند. دکتر داؤلِنوف دارای مدرک دکترای حقوق بین الملل و اروپا از برنامه "بولاشاک" است و سابقه تدریس در دانشگاه ورشو (یکی از دانشگاه‌های مشهور با برندگان جایزه نوبل)، ریاست دانشکده، معاونت آموزشی دانشگاه MNU (KAZGUU) و معاونت وزارت آموزش و پرورش و علوم قزاقستان را در کارنامه خود دارد. همچنین وی به عنوان معاون انجمن بین المللی حقوق بین الملل آسیا فعالیت می‌کنند.

 آغاز دوره‌های آموزشی دانشگاه کاونتری در قزاقستان از 16 سپتامبر 2024 خواهد بود. کلاس‌های درس دو دوره اول تا زمان افتتاح کامل دانشگاه در سال 2026، در مجموعه شهر واقع در بخش آستانه برگزار خواهند شد. محوطه دانشگاه با ساختمان‌های آموزشی، ورزشی، اداری و خوابگاه در سال 2026 افتتاح خواهد شد.

بخشی از شبکه جهانی دانشگاه‌ کاونتری است که در حال حاضر در کشورهای مختلف از جمله مصر، چین، مراکش و هند دارای شعبه می‌باشند. در حال حاضر بیش از 21000 دانشجو در سراسر جهان در دانشگاه کاونتری مشغول به تحصیل هستند.  دانشگاه کاونتری به دلیل سطح بالای اشتغال فارغ التحصیلان خود شناخته شده است. پروژه دانشگاه کاونتری در قزاقستان با پشتیبانی شرکت Primus Education انجام می‌شود.

دانشگاه کاونتری در سال 1843 تأسیس شده و در رتبه‌بندی‌های معتبر جهانی در زمینه‌های مختلف از جمله کیفیت آموزش، تجربه دانشجویی، تعامل با دانشجویان و رضایت در حوزه کسب و کار و مدیریت، جایگاه‌های برتر را به خود اختصاص داده است.

نکته: دولت قزاقستان درصدد است با تاسیس شعبات دانشگاه های خارجی در قزاقستان، علاوه بر ارتقا سطح آموزش عالی در قزاقستان، روند تحصیل دانشجویان قزاق را برای تحصیل در خارج به داخل کشور هدایت کند. براساس اطلاعات منتشر شده بیش از 80 هزار قزاق در خارج تحصیل می کنند و در سه سال آینده این روند روبه رشد خواهد بود.

تهیه شده در وابستگی فرهنگی سرکنسولگری ج.ا.ایران-آلماتی قزاقستان

منبع:

https://ulysmedia.kz/news/33105-bezvozmezdnaia-stipendiia-talantlivaia-molodezh-poluchit-grant-ot-coventry-university-kazakhstan/

کد خبر 20084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =