تبلیغ دروغین رسانه های اجتماعی درباره الزامی بودن ازدواج دوم در پاکستان

کراچی: کلیپی دروغین توسط تک تاک TikTok و یوتیوب(YouTube) با جمع آوری بیش از یک میلیون بازدید در مورد الزامی بودن ازدواج دوم  برای مردان در پاکستان پخش شده است. طبق ادعای این ویدیو، دولت پاکستان جدیدا قانونی وضع کرده است که مردان را مجبور می کند حداقل دو بار ازدواج کنند، و در عدم پیروی از این قانون با زندانی شدن یا جریمه نقدی دچار شوند، در حالی که چنین لایحه ای توسط دولت پاکستان تهیه و تصویب نشده است.

تبلیغ دروغین رسانه های اجتماعی درباره الزامی بودن ازدواج دوم در پاکستان

لایحه قانونی در مورد ازدواج دوم در پاکستان در سال 2002 معرفی شده است. این قانون به مردان اجازه می دهد تا زمانی که همسر اول آنها زنده است ازدواج دوم داشته باشند۔ این قانون هم برای مسلمانان و هم مسیحیان پاکستان اعمال می شود. طبق قانون جدید پاکستان، مرد تنها با اجازه کتبی همسر اول یا همسران فعلی خود می تواند تا چهار بار ازدواج کند. اگر زن اول اجازه ندهد مرد می تواند در این مورد از دادگاه تقاضای اجازه کند و با تایید دادگاه دوباره ازدواج کند. اگر مردی بدون اجازه همسرش ازدواج کند، می تواند تا پنج سال زندان و جریمه نقدی تا سقف500000 (پانصد هزار) روپیه محکوم شود.

کلیپی دروغین توسط تک تاک TikTok و یوتیوب(YouTube) با جمع آوری بیش از یک میلیون بازدید در مورد الزامی بودن ازدواج دوم  برای مردان در پاکستان پخش شده است. طبق ادعای این ویدیو، دولت پاکستان جدیدا قانونی وضع کرده است که مردان را مجبور می کند حداقل دو بار ازدواج کنند، و در عدم پیروی از این قانون با زندانی شدن یا جریمه نقدی دچار شوند، در حالیکه چنین لایحه ای توسط دولت پاکستان تهیه و تصویب نشده است.

راجا نعیم اکبر، دبیر وزارت حقوق و دادگستری فدرال پاکستان، به رسانه ها اعلام کرد که این ادعا "صحیح نیست". همچنین واعظه رفیق، مشاورحقوقی کمیسیون ملی دولت پاکستان درمورد وضعیت زنان مستقر در اسلام آباد نیز در گفتگو با جیو فیکت (Geo Fact) این ادعاهای رایج را "جعلی" خواند. علاوه براین، سمیرا صمد، دبیر وزارت توسعه زنان در پنجاب، اظهارداشت که از تصویب چنین قانونی اطلاعی ندارد.

تبلیغ دروغین رسانه های اجتماعی درباره الزامی بودن ازدواج دوم در پاکستان

لینک منابع:

https://www.geo.tv/latest/544501

https://www.youtube.com/watch?v=zd_IWrV07xk

https://www.youtube.com/watch?v=YMrvEjBLZpo

https://legallawfirm.pk/second-marriage-law-in-pakistan

کد خبر 20373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =