پرداخت با Qr code محبوب‌ترین روش پرداخت در قزاقستان

به گزارش خبرگزاری کازینفورم، انجمن سرمایه‌داران قزاقستان اطلاع داد که حجم پرداخت‌ها با استفاده از کدهای QR برای اولین بار از حجم پرداخت‌ها از طریق پایانه‌های POS فراتر رفته‌است و در آینده، محبوبیت آنها حتی بیشتر نیز خواهد شد.

به صورت مطلق، حجم پرداخت توسطQR  به 7.3 تریلیون تنگه رسیده‌است، در حالی که حجم پرداخت با پایانه‌های POS  7.2 تریلیون تنگه می‌باشد.

 به گفته کارشناسان، این روند به دلیل سادگی، راحتی و صرفه جویی در پرداخت با کدهای QR ادامه خواهد داشت.

در عین حال، تا اول جولای 2024، 78.1 میلیون واحد کارت پرداخت ممکن است همچنان در دست قزاقستانی‌ها باشد.

- رایج ترین کارت‌ها، کارت‌های نقدی (80.0٪)، سهم کارت های اعتباری 16٪، 4٪ باقی مانده است. کارت‌های نقدی با محدودیت اعتباری و کارت‌های پیش پرداخت است. بر اساس این گزارش، سرانه 3.1 کارت نقدی (2.8 در سال قبل) و 0.6 کارت اعتباری وجود دارد.

لازم به ذکر است که مقرر است تا سال  2025 یک سیستم ملی واحد کد QR برای همه بانک‌ها راه‌اندازی شود. به این ترتیب، قزاقستانی‌ها می‌توانند با استفاده از هر بانکی با استفاده از هر کد QR، برای خرید مواد خود، پرداخت انجام دهند.

گفتنی است سیستم پرداختQR  اسکنر یکی از روش های پرداخت در قزاقستان است که در آن شخص بدون نیاز به همراه داشتن کارت خود و تنها با اسکن کردن مبلغ خرید، پرداختش را انجام می‌دهد. این سیستم در حال حاضر تنها برای یکی از بانک ها(kaspi) برقرار است اما وعده داده شده تا به زودی این سیستم برای سایر بانک‌ها نیز اجرایی شود. از جمله مزایای این روش، عدم نیاز به همراه داشتن کارت فیزیکی برای خریدار است.

منبع:

https://www.inform.kz/ru/oplata-s-pomoshyu-qr-stala-samim-populyarnim-sposobom-rasschitatsya-v-kazahstane-ad323c

کد خبر 20634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =