۲۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۳
هند در تقاطع فساد و تبعیض

«سایکت مجومدار» نویسنده کتاب« بقایای بدن» در مقاله‌ای با عنوانThe Republic of Apathy » به تقاطع فساد و تبعیض در هند و تأثیر بالقوه هوش مصنوعی بر رویه‌های آن می پردازد.

«سایکت مجومدار» نویسنده کتاب« بقایای بدن[1]» در مقاله ای با عنوان« The Republic of Apathy» به تقاطع فساد و تبعیض در هند و تأثیر بالقوه هوش مصنوعی بر رویه های آن می پردازد.

او در این مقاله ماهیت فراگیر فساد و بی تفاوتی مردم در جامعه هند را مورد بحث قرار می‌دهد و بر این موضوع تمرکز می کند که چگونه این مسائل، بی‌عدالتی های سامانه یافته و فراگیر را بویژه علیه زنان و گروه‌های به حاشیه رانده شده امکان پذیر کرده و تداوم می بخشد.

نویسنده، تحلیلی انتقادی و هوشیارانه از مسائل ریشه‌دار در جامعه هند ارائه می‌کند و بی‌تفاوتی روزمره را به مشکلات سامان‌یافته بزرگتر فساد، تبعیض و خشونت مرتبط می‌کند. مجومدار، خوانندگان را به چالش می‌کشد تا نقش خود را در تداوم و امکان پذیر کردن این مسائل از طریق بی‌تفاوتی در نظر بگیرند و از آنان می خواهد که شهروندانی فعال تر و هوشیارتر باشند.

مجومدار، معتقد است که فساد در هند، اغلب شامل نقض قوانین به جای وضع قوانین است. همانطور که در کشورهای غربی رایج است. او می نویسد که پذیرش فساد در هند به حمایت سیاسی و فساد بیشتر در جامعه منجر می شود. مانند خشونت علیه زنان در صنعت فیلم مالایالام.

وی استدلال می کند که سلسله مراتب مبتنی بر طبقه و جنسیت، عمیقاً در جامعه هند ریشه دوانده است که به بی تفاوتی گسترده نسبت به وضعیت اسفناک گروه‌های به حاشیه رانده، انجامیده است.

نویسنده، همچنین نگرانی خود را در مورد ظرفیت هوش مصنوعی برای تشدید شیوه‌های تبعیض‌آمیز موجود در هند ابراز می کند.

به طور خلاصه می توان به چند عامل کلیدی در روند رو به رشد فساد و تبعیض در هند اشاره کرد:

    1. فساد سامان یافته و فراگیر

این مقاله نشان می‌دهد که چگونه فساد در هند فقط مربوط به اعمال فردی نیست، بلکه یک موضوع سیستمی است که در سطوح مختلف جامعه و حکومت نفوذ می کند.

    1. بی تفاوتی فرهنگی

نویسنده استدلال می کند که بی تفاوتی گسترده نسبت به گسترش فساد و بی عدالتی، عامل مهمی در تداوم این مسائل است. این بی تفاوتی به عنوان یک پدیده فرهنگی که عمیقاً در جامعه هند ریشه دارد، معرفی می شود.

    1. تقاطع فساد و تبعیض:

این قطعه به طور مؤثر فساد را به موضوعات گسترده‌ترِ تبعیض بر اساس جنسیت و طبقه مرتبط می‌کند و نشان می‌دهد که این مشکلات به هم مرتبط هستند و متقابلاً تقویت می‌شوند.

    1. پویایی قدرت:

این مقاله نشان می‌دهد که چگونه ساختارهای قدرت در بخش‌های مختلف از جمله سیاست، سرگرمی، آموزش و... از عاملان فساد و خشونت محافظت می‌کنند و مانع به چالش کشیدن وضع موجود می شوند.

    1. شکست‌ نهادهای مسئول:

نویسنده نشان می‌دهد که چگونه نهادهایی که قصد حمایت از شهروندان را دارند مانند نهادهای مجری قانون و آموزشی اغلب به دلیل فساد و مداخله سیاسی در انجام وظایف خود، شکست می‌خورند.

    1. نگرانی های آینده:

نویسنده با بیان تأثیر بالقوه هوش مصنوعی بر رویه‌های تبعیض‌آمیز موجود، بحث را به چالش‌های آینده گسترش می‌دهد و پیشنهاد می کند که پیشرفت‌های فناوری، ممکن است مشکلات اجتماعی کنونی را تشدید کند.

    1. عدم پاسخگویی:

این مقاله بر عدم وجود سازوکارهای پاسخگویی مؤثر در جامعه هند تأکید می‌کند که اجازه می‌دهد اقدام‌های فسادانگیز و خشونت ادامه یابد.

    1. تغییرات اجتماعی:

نویسنده به طور ضمنی خواستار یک تغییر اساسی در ارزش‌ها و نگرش‌های اجتماعی است و نشان می‌دهد که پرداختن به فساد و تبعیض، به چیزی بیش از تغییرات قانونی یا سیاستی نیازمند است.

منبع:

https://thewire.in/society/the-republic-of-apathy


[1] The Remains of the Body

کد خبر 21033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =