به ابتکار وزارت سیاست اقوام داغستان و سازمان اجتماعی منطقه «حمایت از سیاست­های دولت داغستان» میتینگ «جامعه داغستان علیه افراط گرایی و تروریسم» در مقابل ساختمان تئاتر آواری در ماخاچ قلعه برگزار شد.

به ابتکار وزارت سیاست اقوام داغستان و سازمان اجتماعی منطقه «حمایت از سیاست­های دولت داغستان» میتینگ «جامعه داغستان علیه افراط گرایی و تروریسم» در مقابل ساختمان تئاتر آواری در ماخاچ قلعه برگزار شد.

نمایندگان خودمختاری قومی – فرهنگی آذری های اهل ماخاچ قلعه، مراکز فرهنگی سوریه، ایران، ازبکستان، گرجستان و ارمنستان و همچنین دیاسپورای قومی – فرهنگی جمهوری داغستان و سازمان­های اجتماعی در این میتینگ حضور داشتند.

احمد عبدالرزاقوف رییس سازمان «حمایت از سیاست­های دولت داغستان» خاطر نشان کرد که این میتینگ در آستانه روز همبستگی در مبارزه با تروریسم (۳ سپتامبر) سازماندهی و برگزار شده است. به گفته وی، امروز نمایندگان سازمان­های اجتماعی، فرهنگی و دیاسپوراها در کنار هم جمع شده­ اند تا مخالفت و تنفر خود را نسبت به ایدئولوژی تروریسم و افراط­ گرایی در داغستان نشان بدهند.

آلیسخاب خارخاچایِف مدیر بنیاد اجتماعی «گونیب» نیز خاطر نشان کرد که باید یاد و خاطرات آنان که جانشان را برای زندگی آرام و آسایش ما داده­اند و در انفجارها و حوادث ناگوار داغستان قربانی شده­اند را همیشه زنده نگه داشت. ذکرالله ایلیاسوف رییس اداره منطقه­ای سازمان اجتماعی سراسری روسیه «مجمع اقوام روسیه» نیز توجه را به مشکلات اجتماعی جلب کرد که در نتیجه تهدیدات تروریستی رخ می­دهند. به گفته وی بسیاری از کودکان داغستان در نتیجه این حوادث یتیم شده­اند.

عبدالرضا حقا رییس اتحادیه سوری­ها نیز ضمن تشکر از رهبر داغستان، گفت که مردم سوریه به خوبی مفهوم ترور و پیامدهای آن را درک می­کنند. بیایید با هم علیه تروریسم متحد شده و همه با هم به آن «نه» بگوییم. نباید به دنبال کسانی رفت که وعده بهشت را در مقابل مرگ مردم بی­گناه می­دهند.

به گفته حاضرین در این میتینگ، امروز داغستان بیش از هر زمان دیگر به اتحاد جامعه نیاز دارد. میراث ما برای آیندگان با زندگی امروز ما در ارتباط است؛ باید دید که امروز داغستان در حال توسعه و آرام است یا داغستان از هم پاشیده با رفتارهای ناهنجار، ما در حال شکوفایی هستیم یا انحطاط فرهنگی و اخلاقی! حاضرین از همه مردم خواستند که برای مقابله با شر و عامل نابودی جمهوری با هم متحد شوند.

مختار داوودوف رییس بنیاد اجتماعی «بنیاد صلح داغستان» نیز خاطرنشان کرد که مدارس و دانشگاه­ها به عنوان نهادهای مهم اجتماعی مسئولیت بزرگی بر دوش دارند و باید جوانان را به فعالیت اجتماعی جذب کرده، احترام به دیگر اقوام و فرهنگ­ها را در آنها نهادینه کنند.

در پایان میتینگ، شامیل خادولایف معاون رییس شورای هماهنگی سازمان اجتماعی داغستان و مدیر برنامه «هنگ جاودان روسیه» بر اهمیت برنامه­های سازماندهی شده توسط رهبر داغستان در راستای مقابله با ایدئولوژی مبارزه با افراطی گرایی و تروریسم اشاره کرده و گفت: «مقامات ما باید تمام امکانات خود را برای حفظ صلح و رفاه مردم داغستان بکار بگیرند. ما نمی­خواهیم که قربانیان جدیدی به هنگ جاودان روسیه بپیوندند».

منبع: ریاداغستان

http://www.riadagestan.ru/news/society/miting_protiv_terrora_sostoyalsya_v_makhachkale

کد خبر 2511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =