مراسم ایده ی بزرگداشت روز وحدت ملی در روسیه برگزار شد و طی آن شعار «آینده را باهم می بافیم» که به صورت طرح گیسو ارائه شده بود، برگزیده شد.

شرکت کنندگان ایده بزرگداشت روز وحدت ملی (۴ نوامبر) را مورد بررسی قرار دادند. ۵۰ گروه در قالب کار عملی روی این موضوع فکر می کردند که چگونه می توان جوانان را به این جشن جذب کرد و اهمیت آن را برای همه  اتباع کشور بالا برد. شرکت کنندگان، از اطلاعات بدست آمده در برنامه و سخنرانی ها و سمینارهای تخصصی ارائه شده  استفاده کردندو در بخش نهایی، ۵ طرح برتر ارائه شد که کارشناسان از میان آنها بهترین را انتخاب کردند.

"والِری تیشکف" عضو هیأت رئیسه­ آکادمی علوم روسیه و استاد راهنمای انستیتوی قوم ­شناسی و مردم­ شناسی آکادمی علوم روسیه، "ژیبِک سیزدیکُوا" مدیر گروه کشورهای آسیای میانه و قفقاز انستیتوی کشورهای آسیایی و آفریقایی دانشگاه دولتی مسکو ام. و. لامانُسف و معاون رئیس انستیتوی امور تعلیم و تربیت، "آلا سیمِنیشِوا" مشاور آژانس فدرال در امور ملل روسیه و دستیار مدیر آژانس فدرال در امور جوانان، "دنیس زاوارزین" کارشناسی طرح­ها را به عهده داشتند.

والری تیشکُف در خوش­آمدگویی به شرکت­ کنندگان اظهار داشت: "بنده تجربه­ی فراوانی در اجرای چنین برنامه ­هایی دارم، اما می­خواهم اینجا با اطمینان اعلام کنم که «سرزمین معانی» یکی از بهترین­ها است. شما با هم این راه نه چندان آسان را پیموده­ اید. فراموش نکنید که همه چیز به خود شما بستگی دارد و ما منصفانه و بی­طرف، قضاوت خواهیم کرد. موفق باشید".

تیم دوستی ملل با طرح «میهن ما» به موضوع برابری مدنی اشاره کرده بود. این طرح، شامل سری تصویربرداری­ها از تمام مناطق کشور می­شود.

تیم بعدی طرح «سفر هدفمند» را تدوین کرد؛ طرحی که به کمک آن جوانان می­توانند یک ماه در یکی از مناطق روسیه زندگی کنند و از درون با فرهنگ و سنت­های مردم آنجا آشنا شوند و به نفع منطقه و ساکنان آن کار کنند.

پیشنهاد جالبی تحت عنوان «قهرمانان می­برند» از طرف شرکت­کنندگان دو تیم مطرح شد که در مرحله­ مقدماتی به هم پیوسته بودند. به پیشنهاد این طرح، اتوبوسی با تصاویری از سوژه ­های فولکلور مردمان روسیه به راه انداخته می­شود. تصاویر زنده­ی روی اتوبوس باید به گونه­ ای باشد که اسطوره ­های باارزش، ترانه ­های حماسی و داستان­های مختلف مردمان کشور را انعکاس دهد.

تیم ششم هم ضمن طرح­ ریزی مجموعه­ اطلاع­رسانی در مورد جشن ۴ نوامبر، پیشنهاد کرده سال ۲۰۱۷، سال "وحدت ملی" اعلام شود.

در نتیجه­ رأی­گیری کارشناسان، "تیم لاورُف" و طرح «آینده را باهم می­بافیم» برنده اعلام شد. در قالب این طرح، نماد و شعار جشن نیز طراحی شده است. این تیم، عبارت آینده را با هم می­بافیم را به عنوان شعار و طرح گیسو را به عنوان نماد جشن پیشنهاد کرده است. شعاری که با نماد طراحی شده، ارتباط ناگسستنی دارد. در واقع، گیسو، همان درهم آمیختگی سرنوشت ملل روسیه و گذشته­تاریخی، میراث فرهنگی و عادات و رسوم ایشان است.

منبع: آژانس فدرال امور اقوام

http://fadn.gov.ru/news/۲۰۱۶/۰۷/۲۶/۲۸۵۶-molodye-spetsialisty-v-oblasti-mezhnatsionalnyh-otnosheniy-razrabotali-kontseptsiyu-prazdnovaniya-dnya-narodnogo-edinstva-v-rossii

کد خبر 3011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =