احمد شافعی معارف در محیط و خانواده محمدیه متولد و تربیت شد. او به‌عنوان یکی از شخصیت‌ها و متفکران اسلام در اندونزی شناخته‌شده است. او همچنین رئیس سابق سازمان محمدیه است.

۳۱ مه ۱۹۳۵ - تاکنون

شغل: دانشگاهی

محل تولد: سوماترای غربی – اندونزی

احمد شافعی معارف در محیط و خانواده محمدیه متولد و تربیت شد. او به‌عنوان یکی از شخصیت‌ها و متفکران اسلام در اندونزی شناخته‌شده است. او همچنین رئیس سابق سازمان محمدیه است.

او پس از گرفتن مدرک لیسانس تاریخ و فرهنگ در دانشگاه چوکروآمینوتو شهر سوراکارتا (جاوه میانی)، در دانشگاه اسلامی شهر جوگجاکارتا تدریس می‌کرد. در همان زمان، خود را در دانشگاه تربیت‌معلم آن شهر در لیسانس رشته تاریخ مشغول می‌کرد و طی دو سال موفق شد مدرک خود را به دست آورد.

از آن زمان، زندگی او بیشتر در دنیای دانشگاهی بود و افکار درخشان او شروع به ظهور کرد. برای تیز کردن بینش فکری، تحصیلات خود را در سطح فوق‌لیسانس و دکترا در ایالات‌متحده ادامه داد. او رشته تاریخ را از در دانشگاه اوهایو و اندیشه اسلامی را در دانشگاه شیکاگو، آمریکا انتخاب کرد.

در محیط دانشگاهی که موفق شد، در سازمان اسلامی محمدیه نیز فعالیت می‌کرد. نام او در ابتدای دوره اصلاحات سال ۱۹۹۸ در سطح ملی شناخته شد. در آن زمان، شافعی معارف جایگزینی امین رئیس،رئیس محمدیه که به سیاست عملی با تأسیس حزب امانت ملی وارد شد را به عهده گرفت.

مروت محمدیه به‌عنوان یک سازمان اسلامی که در سیاست دخالت نمی‌کند، حفظ شد. به‌این‌ترتیب، نقش او آشکار شد. از او خواسته شد که رهبری محمدیه به‌جای امین رئیس (از ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۰ میلادی) را ادامه دهد. در عرض دو سال، شافعی معارف موفق شد که محمدیه را به مسیر و خط خود بازگرداند.

در کنگره ملی محمدیه، شرکت‌کنندگان دوباره خواستند رهبری رئیس محدیه در ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۵ را به عهده بگیرد.

او پس‌ازاینکه تکالیف و وظایف سازمانی محمدیه به‌عنوان مسئول و نفر اول را به انجام رساند، همچنان خود را در جریان پیشرفت‌های محمدیه، اسلام و اندونزی قرار گذاشته است. او همچنان به دوستان و همه پیشنهادها، نظرات و انتقادات خود را صادقانه می‌دهد.

برای تقویت ایده‌های پلورالیسم، تحمل، ملیت، مسائل اسلامی، امور اجتماعی، انستیتو معارف را تأسیس کرد. این انستیتو از روشنفکران جوان و کسانی که توجه به مسائل ملت دارند، برخوردار است.

در سن ۸۰ سالگی، تفکرات شافعی معارف هنوز برای این کشور موردنیاز است. رئیس‌جمهور جوکو ویدودو در اوایل سال ۲۰۱۵ موقعیت عضویت شورای مشورتی ریاست جمهوری را به او پیشنهاد داد، اما شافعی رد کرد. او می‌خواست مستقل‌تر شود؛ بنابراین، زمانی که رئیس‌جمهور از او خواست برای به گروه مستقل برای حل‌وفصل مسائل پیش‌آمده بین پلیس اندونزی و کمیسیون مبارزه با فساد مالی، بپیوندد، او آن را پذیرفت و در همان زمان رئیس این گروه مستقل ۲۰۱۵ شد.

تحصیلات

- لیسانس دانشکده تاریخ و فرهنگ دانشگاه چوکروآمینوتو شهر سوراکارتا (۱۹۶۴)،

- لیسانس رشته تاریخ دانشگاه تربیت‌معلم شهر جوگجاکارتا (۱۹۶۸)،

- فوق‌لیسانس رشته تاریخ دانشگاه اوهایو، آمریکا (۱۹۸۰)،

- دکترای اندیشه اسلامی دانشگاه شیکاگو، آمریکا (۱۹۸۳)

حرفه

- استاد تاریخ و فرهنگ اسلامی دانشگاه اسلامی اندونزی شهر جوگجاکارتا (۱۹۶۴ تا ۱۹۶۹)،

- استاد دانشگاه تربیت‌معلم شهر جوگجاکارتا (۱۹۶۷ تا ۱۹۶۹)،

- استاد میهمان در دانشگاه آیووا، آمریکا (۱۹۸۶)

- استاد تاریخچه ایدئولوژی سیاسی دانشگاه ۱۱ مارس شهر سوراکارتا (۱۹۸۷ تا ۱۹۹۰)،

- استاد دانشگاه ملی مالزی (۱۹۹۰ تا ۱۹۹۴)،

- استاد میهمان در دانشگاه مک گیل کانادا (۱۹۹۲ تا ۱۹۹۴)،

- معاون رئیس سازمان محمدیه (۱۹۹۵ تا ۱۹۹۸)،

- رئیس محمدیه (۱۹۹۸ تا ۲۰۰۵)،

- مدیر جامعه مورخان اندونزی،

- سردبیر مجله صدای محمدیه جوگجاکارتا (۱۹۸۸ تا ۱۹۹۰)،

- عضو کارشناسان مجله علوم قرآن (۱۹۸۸)،

- انستیتو معارف (۲۰۰۲)،

- رئیس کنفرانس جهانی دین برای صلح (World Conference on Religion for Peace)

کد خبر 3052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =