رئیس کمیته آموزش در دومای روسیه لایحه قانونی «تربیت حس میهن پرستی در منطقه نیژگارود» را پر اهمیت دانست و تاکید کرد که ما غیر از میهن پرستی ایده ملی دیگری نداریم.

"ویچیسلاو نیکونوف" رئیس بنیاد «روسکی میر» و رئیس کمیته آموزش در دومای روسیه که همچنین عضو شورای عالی حزب روسیه واحد نیز می‌باشد در نشست شورای فدراسیون منطقه نیژنی نوگوراد حاضر شد.

در این جلسه لایحه قانونی «تربیت حس میهن پرستی در منطقه نیژگارود» که پیشتر در کمیته مسائل اجتماعی شورای فدراسیون به تصویب رسیده بود، تائید و نهایی شد. مفاد اصلی این لایحه شامل جنبش­های داوطلبانه، توسعه برنامه ­های آموزشی نظامی – میهن­ پرستانه، بالابردن جایگاه خدمت نظام وظیفه و خدمت دولتی در ارگان­های حفظ نظم و امنیت می­شود. وزارت علوم و آموزش منطقه نیز در اجرای هرچه بهتر این برنامه مساعدت خواهد کرد.

نیکونوف خاطر نشان کرد: "تصویب لایحه ویژه تربیت حس میهن­ پرستی اهمیت زیادی دارد و در راستای سیاست­های دولت قرار می­گیرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین نیز اخیرا تاکید کرد که ما غیر از میهن­ پرستی ایده ملی دیگری نداریم. خوشبختانه، دوران تیشه زدن بر ریشه خود را پشت سر گذاشته­ ایم (سال­های ۹۰ قرن بیستم) و امروز به سوی افق روشن حرکت می­کنیم. به گفته رئیس جمهور ما به مرحله توسعه رسیده ­ایم و امروز دیگر مردم کشورشان را دوست دارند و به آن احترام می­گذارند و برای روسیه جز خیر و شکوفایی چیز دیگری نمی­خواهند.

سیستم سابق تربیت میهن­ پرستی فروپاشید و تا امروز سیستم دیگری جایگزین آن نشده است. امسال نظریه تربیت میهن ­پرستی در سطح فدرال توسط وزارت علوم و آموزش کشور آماده شد. لایحه قانونی نیژگارودسک با جریانات امروز روسیه سازگار است و سیستم واحدی را به وجود می­آورد که در آن سازمان­های آموزشی و حفظ نظم و امنیت و همچنین رسانه ­های گروهی و دیگر زیرمجموعه­ ها حضور خواهند داشت و ایفای نقش می­کنند."

این سیاستمدار روس در ادامه توضیح داد: "این حرکت مسیر درستی را طی می­کند. تربیت حس علاقه و مسئولیت نسبت به تاریخ و سرنوشت کشور، به عهده گرفتن مسئولیت و خدمت به میهن در صف نیروهای مسلح کشور برای حفظ تمامیت ارضی و شکوفایی هرچه بیشتر اهمیت و ضرورت دارد."

منبع: روسکی میر

http://russkiymir.ru/news/۲۱۰۷۶۶/

کد خبر 3275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =