نشست سراسری روسیه «روستا – روح روسیه» توسط اتاق اجتماعی فدراسیون روسیه در شهر دربند برگزار شد.

رمضان عبدالطیپویچ رهبر جمهوری داغستان بر اهمیت برگزاری این نشست در دربند تاکید کرده و گفت که تصمیم برای برگزاری سری نشست­های منطقه­ای «روستا – روح» در جلسه عمومی اتاق اجتماعی روسیه طی ماه نوابر ۲۰۱۵ با حضور ولادیمیر پوتین اتخاذ شد. طبق این تصمیم نشست مذکور در داغستان و ۹ منطقه دیگر کشور برگزار خواهد شد.

برگزاری این نشست «روستا – روح» در راستای احیای روستاهای روسیه، فراهم آوردن شرایط برای اجرای موفقیت­آمیز توسعه باثبات راهبردی روستاهای فدراسیون روسیه بوده و هدف اصلی پروژه، احیای سنت­های پسندیده گذشته و مهمتر از آن احیای حوزه ­های اقتصادی و اجتماعی و گردآوردن کارشناسان و فعالان اجتماعی، نمایندگان ارگان­های دولتی، موسسات و افراد خلاق برای اجرای طرح­های تجاری و اجتماعی نواورانه در حوزه توسعه مناطق کشاورزی است.

به گفته ویف این وظایف امروز اهمیت زیادی دارند زیرا جامعه و حکومت سعی دارند محورهای موثرتر در تعاملات اقتصادی را پیدا کنند.

رهبر جمهوی داغستان همچنین گفت: «مردم باید امکان توسعه مهارت­های زندگی و صنایع دستی را بالابرده و در کنار آن ویژگی­های فرهنگی خود را توسعه داده، سنت­هایشان را حفظ کنند و نسل جوان را مطلع­ و آگاهتر کنند. آگاهی افراد از ریشه­ های قومی خود، بخشی از فرهنگ مردم روستاها در روسیه است. یاد گذشتگان تا امروز سینه به سینه در جامعه پیش آمده است. مهم این است که میراث نسل گذشته را حفظ کنیم. تنها راه حفظ میراث گذشته، تقویت جوانان است».

به اعتقاد رمضان عبدالطیپوف، حوزه گردشگری و کارآفرینی می­تواند بر وضعیت کشاوزی و صنایع دستی مردمی تاثیر مثبت بگذارد. حوزه گردشگری به دلیل وجود یادبودهای تاریخی منحصربفرد و مسیرهای متعدد گردشگری از فرصت­های خوبی برخوردار است. در حال حاضر مقامات در تمام سطوح مشغول آماده سازی شرایط برای استفاده منطقه و موثر از ظرفیت­های گردشگری هستند. در همین رابطه به گفته وی، باید اولویت را بر توسعه شبکه ­های گردشگری در تمام منطقه داغستان قرار داده از منابع موجود و ویژگی­های منحصربفرد منطقه استفاده کرد.

عبدالطیپوف تاکید کرد که باید شاخه گردشگری را با برنامه ­های مختلف از قبیل آشنایی با غذاهای محلی، صنایع دستی، مراکز درمانی و تفریحی، تفریحات مرسوم اقوام از قبیل سوارکاری، شرکت در جنش­های سنتی و ... غنی کرد. 

به گفته وی، اولویت وزارت امور قفقاز شمالی در حال حاضر رسیدگی به این مساله است، به همین خاطر وزارتخانه قصد دارد سطح و کیفیت زندگی مردم روستایی را بالا برده، حمایت­های دولتی را بیشتر کرده و ظرفیت جوانان روستا را توسعه داده، از برنامه­ های جدید و فناوری در این کار بهره بگیرد.

منبع: وزارت امور اقوام جمهوری داغستان

http://minnacrd.ru/index.php/news/۲۶۶۲-۲۵۰۸۱۶۳

کد خبر 3289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =