نتایج تحقیقات جدید مرکز صلاحیت آلمان برای صنایع خلاقانه و فرهنگی نشان می‌دهد که بیماری کرونا در سال جاری می‌تواند ۳۰ میلیارد یورو به صنایع فرهنگی آلمان ضرر برساند. همه به خوبی می‌دانیم که در سال گذشته تا چه اندازه فرهنگ و هنر آلمان و سایر کشورهای جهان تحت تاثیر بیماری کرونا قرار داشته است.

نتایج تحقیقات جدید مرکز صلاحیت آلمان برای صنایع خلاقانه و فرهنگی نشان می‌دهد که بیماری کرونا در سال جاری می‌تواند ۳۰ میلیارد یورو به صنایع فرهنگی آلمان ضرر برساند.

همه به خوبی می‌دانیم که در سال گذشته تا چه اندازه فرهنگ و هنر آلمان و سایر کشورهای جهان تحت تاثیر بیماری کرونا قرار داشته است. در آلمان، موزه‌ها، سالن‌های نمایش، سینماها و گالری‌های هنری برای هفته‌ها و ماه‌ها تعطیل شدند و مشکلات مالی شدیدی برای اهالی فرهنگ و هنر این کشور به وجود آمد. براساس برآوردهای انجام شده، ضرر بخش فرهنگی در  سال گذشته در آلمان، ۲۴.۴ میلیارد یورو بوده است. البته بحران کرونا که در ابتدای سال ۲۰۲۰ میلادی در جهان آغاز شد، در سال ۲۰۲۱ نیز پایان نیافت. بسیاری معتقدند که این بیماری می‌تواند در سال جاری مشکلات بیشتری در بخش‌های مختلف از جمله حوزه فرهنگ و هنر ایجاد کند. حال، اعضای مرکز صلاحیت فدرال برای صنایع خلاقانه و فرهنگی آلمان، تحقیقاتی را درباره ضرر و زیان احتمالی صنایع فرهنگی در سال جاری انجام داده‌اند. براساس نتایج این تحقیقات، ضرر و زیان صنایع خلاقانه و فرهنگی آلمان در سال ۲۰۲۱ می‌تواند ۱۱.۵ تا ۳۱.۸ میلیارد یورو باشد. پژوهشگران مرکز صلاحیت آلمان برای صنایع خلاقانه و فرهنگی با توجه به محدودیت‌های کرونا و قرنطینه در سال جاری، چنین برآوردهایی را انجام داده‌اند. البته به نظر می‌رسد که ضرر و زیان مربوط به هر بخش فرهنگی و هنری متفاوت است. به طور مثال، مجققان مرکز صلاحیت آلمان برای صنایع خلاقانه و فرهنگی معتقدند که امسال در بخش هنرهای نمایشی شاهد ۶۹ درصد و در حوزه موسیقی ۵۹ درصد زیان خواهیم داشت که این آمار نسبت به سال ۲۰۱۹( سال پیش از شیوع کرونا) بسیار قابل توجه است. در مقابل بازار بازی‌های کامپیوتری هیچ تغییری نخواهد داشت و در عرصه معماری نیز تنها شاهد ۱۰ درصد زیان هستیم.

البته تحقیقات مرکز صلاحیت آلمان برای صنایع خلاقانه و فرهنگی تنها شامل ارقام و اعداد نیست. در گزارش منتشر شده این مرکز، راه‌حل‌ها و پیشنهاداتی برای رفع مشکلات پیش‌آمده نیز ارائه شده است. به طور مثال از هنرمندان هنرهای تجسمی خواسته شده تا آثار خود را به صورت دیجیتال عرضه کنند. همچنین به هنرمندان حوزه‌های موسیقی و هنرهای نمایشی نیز توصیه شده تا از فضاهای عمومی شهرها برای ارائه آثار خود استفاده کنند. در این شرایط، معماران نیز می‌توانند فضاهای بیشتری برای گردهمایی‌های عمومی طراحی کنند.

 پژوهشگران مرکز صلاحیت آلمان برای صنایع خلاقانه و فرهنگی معتقدند که اگرچه کرونا، شرایط بسیار سختی را برای بخش فرهنگی و هنری به وجود آورده است، اما با ابتکارات جدید می‌توان تا حدودی، ضرر و زیان این بخش را کاهش داد. اگر مایلید اطلاعات بیشتری درباره نتایج این تحقیقات به دست آورید، به سایت زیر مراجعه کنید:

https://kreativ-bund.de/wp-content/uploads/2021/02/Themendossier_Betroffenheit_KKW2021.pdf

منبع: مرکز صلاحیت آلمان برای صنایع خلاقانه و فرهنگی

کد خبر 4076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =