۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۱
معمر زین العاشقین

معمر زین العاشقین یک قاری ارشد و حافظ قرآن اهل اندونزی است که هم در سطح ملی و هم در سطح بین المللی شناخته شده است.

حاج معمر زین العاشقین (Muammar Zainal Asykin یا معروف به Muammar ZA)

تاریخ و محل تولد: ۱۴ ژوئن ۱۹۵۴ در شهر پمالانگ، جاوا مرکزی

ملیت: اندونزیایی

کار: قاری و معلم

مشهور به: قاری قرآن یا خواننده افسانه ای قرآن اندونزی

معروف یه: کیایی حاجی، استاد، حافظ

نام پدر و مادر: حاج زین العاشقین و حاجیه مؤمنۀُ العفیفه

معمر زین العاشقین یک قاری ارشد و حافظ قرآن اهل اندونزی است که هم در سطح ملی و هم در سطح بین المللی شناخته شده است. وی در دهه ۱۹۸۰ در اندونزی و خارج از کشور برنده مسابقات تلاوت قرآن بود. استعداد او از کودکی وقتی در مسابقات قرائت قرآن در شهر پِمالانگ، جاوه مرکزی در سال ۱۹۶۲ در ۷ سالگی شرکت کرد و قهرمان شد، دیده شده است. حاج معمر به دلیل توانایی نفس کشیدن طولانی در سطح بین المللی شناخته شده است (حتی گفته شده که طولانی ترین در جهان است).

مشهور است که وی دارای موفقیت های بی شماری در رابطه با دنیای تلاوت قرآن است، از جمله نفر اول در سال ۱۹۶۷ در سراسر استان جوگجاکارتا. علاوه بر این، برای سه بار متوالی (۱۹۶۷، ۱۹۷۲، ۱۹۷۳) وی موفق به کسب مقام اول مسابقات ملی قرآن به نمایندگی از استان جوگجاکارتا شد. سال ۱۹۷۹ و ۱۹۸۶ در مسابقات بین المللی برنده شد.

به دلیل موفقیت های گوناگون، او اغلب برای گشت و گذار در مناطق مختلف جهان دعوت می شود. از جمله، او برای تلاوت قرآن در کاخ راجا حسناه بولکیاه (برونئی)، کاخ مالزی تا به شبه جزیره عرب دعوت شد.

معمر در سال ۲۰۰۹ به پاکستان و سال ۲۰۰۴ به ترکیه برای تلاوت قرآن کریم دعوت شد.

تحصیلات

معمر پس از دبستان، تحصیل خود را در شهر کِندال، جاوه مرکزی ادامه داد و سپس در دانشگاه تربیت معلم جوگجاکارتا و حتی دانشگاه اسلامی دولتی سونان کالیجاگا جوگجاکارتا مشغول به تحصیل بود. او در دوران دانشگاهی خود هنوز در دنیای تلاوت قرآن کار می کرد. در سال ۱۹۶۷ در مسابقات قرآن در سطح استان جوگجاکارتا، وی موفق شد مقام اول جوانان را بدست آورد. پس از آن همیشه به نمایندگی از جوگجاکارتا مسابقات را دنبال می کرد.

معمر از جوگجاکارتا برای ادامه تحصیل در دانشگاه علوم قرآن (PTIQ) به جاکارتا نقل مکان کرد.

وی در سال ۲۰۰۲ مدرسه شبانه روزی اسلامی یا پسانترن قرآن به نام ام القری در شهر تانگِرانگ تاسیس کرد تا قاریان جوان در سطح بین المللی را از همان کودکی ایجاد کند.

منبع: رایزنی فرهنگی ج.ا.ایران در جاکارتا

کد خبر 4893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =