خانم دکتر ایناس عبدالدایم وزیر فرهنگ مصر اعلام کرد: وزارت فرهنگ مصر در نظر دارد در ماه مبارک رمضان ۱۲۲۴ فعالیت هنری و فکری و ابتکاری را در بازه زمانی بین ۶ تا ۲۷ رمضان برگزار کند. ۳۶۰ برنامه از برنامه های اعلامی از طریق بخش های مختلف وزارت فرهنگ در فضای مجازی و در سایت‌های الکترونیکی متعلق به وزارت انجام می شود و ۸۵۷ برنامه دیگر در فضای واقعی و عمومی یعنی در سالن های تئاتر و مکانهای عمومی شهر برگزار خواهد شد.

خانم دکتر ایناس عبدالدایم وزیر فرهنگ مصر اعلام کرد:  وزارت فرهنگ مصر در نظر دارد در ماه مبارک رمضان ۱۲۲۴ فعالیت هنری و فکری و ابتکاری را در بازه زمانی بین ۶ تا ۲۷ رمضان برگزار کند.

۳۶۰ برنامه از برنامه های اعلامی از طریق بخش های مختلف وزارت فرهنگ در فضای مجازی و در سایت‌های الکترونیکی متعلق به وزارت انجام می شود و ۸۵۷ برنامه دیگر در فضای واقعی و عمومی یعنی در سالن های تئاتر و مکانهای عمومی شهر برگزار خواهد شد.

· شب های موسیقی

این برنامه قرار است در سالن بزرگ مرکز اپرای مصر به ریاست دکتر مجدی صابر هر شب از ساعت نه و نیم شروع گردد و شامل موسیقی روحانی، نظامی و مذهبی ویژه باشد.

همچنین در یکی از سالن های تئاتر این مجموعه سه برنامه هنری اسلامی از آداب و رسوم کشورهای فلیپین و اندونزی و فلسطین برگزار ‌شود.

· هنرهای تجسمی:

بخش هنرهای تجسمی به ریاست دکتر خالد سرور ۵۹ برنامه را در طول ماه در فرهنگسرای "رامتان" برگزار خواهد کرد که شامل :کنسرت موسیقی سنتی وکارگاه های آموزشی در زمینه هنرهای تجسمی می باشد.

· سازمان عمومی مراکز فرهنگی:

سازمان عمومی مراکز فرهنگی به سرپرستی دکتر احمد عواد برنامه های ویژه ای را در قاهره و دیگر استان ها متناسب با سلیقه اقشار مختلف جامعه مصر برگزار می کند که عموما در پارک ها و مکان های عمومی اجرا خواهند شد.

· فرهنگستان هنر:

فرهنگستان هنر به ریاست دکتر اشرف زکی ۵  تئاتر نمایشی در طول ماه رمضان در محل تئاتر "علی فهمی" توسط دانشجویان موسسه عالی آموزش تئاتر اجرا خواهد کرد.پخش  برخی از مداحی‌های مذهبی در فضای مجازی یکی دیگر ازفعالیت های فرهنگستان هنر در این ماه می باشد.

· مرکز ملی هماهنگی بین تمدنی:

سازمان ملی هماهنگی بین تمدنی به ریاست مهندس محمد ابوسعاده با همکاری مرکز فرهنگی ایتالیا در مصر نمایشگاه هنری  از مهمترین معماران ایتالیایی برگزار خواهد نمود.

· شورای عالی فرهنگ:

شورای عالی فرهنگ به ریاست دکتر هشام عزمی ۱۰ همایش و نشست در "مرکز فرهنگی پورت سعید" برگزار خواهد کرد که شامل موضوعات:

(با ما بخوانید، هنرهای تجسمی و معماری،  هر روز با یک شاعر، اطلاع بر یک کتاب ترجمه شده و موسیقی در زندگی ما ) خواهد بود.

· سازمان کل کتاب مصر:

سازمان کل کتاب مصر به سرپرستی دکتر هیثم الحاج در طی دوره ۸ تا ۱۸ رمضان نمایشگاه کتاب فیصل را برگزار می کند.

· مرکز ملی ترجمه:

مرکز ملی ترجمه به سرپرستی دکتر کرمه سامی ۸ رویداد ادبی و هنری را در طول ماه برگزار می کند، از جمله ۴ همایش با موضوع "تصوف، فرهنگ عامیانه مردمی، میراث اسلامی و شرق شناسی، و همچنین اجرای برنامه توسط گروه مولویه به رهبری خواننده عامر الطونی، نمایش عروسکی برای کودکان، نواختن عود توسط هنرمندان احمد صالح و فاکر، مداحی‌های مذهبی توسط یوسف زکریا.

· بخش تولید فرهنگی:

بخش تولید فرهنگی به رهبری کارگردان خالد جلال برنامه ای تحت عنوان "هلال ماه رمضان از راه رسید" پخش خواهد نمود که شامل فعالیت‌های هنری و فکری گوناگون است و از ۶ تا ۱۲ ماه رمضان ادامه خواهد داشت. همچنین فعالیت‌های مانند سیرک ملی، موسیقی عربی، هنرهای محلی، جشنواره پیروزی در جنگ دهم ماه رمضان (جنگ ۶ اکتبر ۱۹۷۳)، مداحی‌های دینی و تئاترهای کودکانه برگزار می‌شود.

· سازمان عمومی کتاب و اسناد ملی:

سازمان عمومی کتاب و اسناد ملی به ریاست دکتر نفین محمد ۲۱ رویداد هنری و فکری برگزار می کند این برنامه ها شامل چندین همایش فکری و برنامه کارگاه آموزشی هنری برای کودکان و مسابقه "هر روز یک سوال "خواهد بود. این سازمان همچنین برنامه ای را از طریق کانال یوتیوب وزارت فرهنگ و سایت آن اجراء خواهد کرد از جمله فعالیت های این سازمان در ماه مبارک رمضان، برنامه "نگاهی به یک کتاب" و جشن روز میراث جهانی و بزرگداشت سالگرد پیروزی جنگ ماه رمضان می باشد.

· بخش روابط فرهنگی خارجی:

بخش روابط فرهنگی خارجی فعالیتهای هنری و فرهنگی متنوعی را برگزار خواهد کرد از جمله برگزاری برخی از مراسم های فرهنگی با همکاری سایر کشورهای اسلامی و غیر اسلامی موجود درمصر.

· مرکز ملی فرهنگ کودک:

مرکز ملی فرهنگ کودک به سرپرستی نویسنده محمد عبدالحافظ ناصیف ۱۰۰ فعالیت را در پارک فرهنگی حضرت زینب -سلام الله علیها- از ۸ تا ۱۸ ماه رمضان برگزار می کند، ضمن آنکه تعدادی برنامه نیز با همکاری سازمان ملی مراکز فرهنگی مصر انجام می شود.

· آکادمی هنرهای مصر در رم:

آکادمی هنرهای مصر در رم، به ریاست دکتر هبه یوسف با توجه به شیوع کرونا و عدم امکان برگزاری برنامه ها و فعالیت های حضوری، تعدادی از مراسم عربی ماه مبارک را با هماهنگی و همکاری اتحادیه عرب و سفیران کشورهای عربی و با مشارکت هنرمندان و موسیقیدانان مصری و عرب مقیم ایتالیا در پایتخت این کشور رم از طریق فضای مجازی برگزار خواهد نمود.

کد خبر 5015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =