بر اساس گزارش های وزارت توسعه منابع انسانی از هر هفت مورد خودکشی دانشجویان و دانش آموزان در کشور هند یک مورد متعلق به ایالت ماهاراشترا است.

خودکشی ده هزار دانش آموز سالانه در هند

بر اساس گزارش های وزارت توسعه منابع انسانی مشخص گردید که از هر هفت مورد خودکشی دانشجویان و دانش آموزان در کشور هند یک مورد متعلق به ایالت ماهاراشترا می باشد. از تعداد ۲۹۵۴۲ مورد در سه سال گذشته ، ۴۲۳۵ مورد در ماهاراشترا اتفاق افتاده است که عبارت است از حدود ۱۴۰۰ نفر در سال. وزارت توسعه منابع انسانی هند گفت، تحت برنامۀ ملی سامارگا شیکشا ، بودجه ای به ایالات های کشور اعطا می شود تا معلمان بتوانند در مدارس به عنوان مشاوران سطح اول در این زمینه به کارگرفته شوند . داده های ارائه شده توسط وزارت توسعه منابع انسانی در پارلمان نشان می دهد ، بین سال های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۸ ، هر ساله در هند تقریباً ۱۰ هزار دانش آموز خودکشی می کنند. این وزارتخانه اطلاعات خود را براساس داده های ارائه شده توسط ایالتهای مختلف در مورد"مرگهای تصادفی و خودکشی در هند" تهیه کرده است.

ایالت ماهاراشترا از هر هفت مورد خودکشی دانش آموزان در کشور یک مورد را به خود اختصاص داده است.(۴۲۳۵ مورد از مجموع ۲۹۵۴۲ مورد در کشور طی سه سال گذشته. یعنی حدود ۱۴۰۰ نفر در سال.) ماهاراشترا در هر سه سال بیش از ۱۳۰۰ مورد خودکشی دانش آموزی داشته است ، ایالت بنگال غربی ایالت دیگری است که بیش از ۱۰۰۰ مورد خودکشی در سال را گزارش کرده است ( ۱۱۴۷ نفر در سال) . در این آمارِ سه ساله، ایالتهای تامیل نادو (۲۷۴۴ مورد) ، مادیا پرادش (۲۶۵۸ مورد) و بنگال غربی (۲۵۳۵ مورد) در رتبه های بعدی هستند. هشت ایالت دیگر در مجموع بیش از ۱۰۰۰ مورد خودکشی دانش آموزی را در طول سه سال اخیر داشته اند ، که ایالت کارناتاکا دارای بالاترین تعداد در میان این موارد است. (تقریباً ۲۰۰۰ مورد). دهلی نیز با تعداد۲۱۱ ،۲۱۲، و ۲۰۳ مورد طی سه سال اخیر در مجموع ۶۲۶ مورد خودکشی دانش آموزی را ثبت کرده است.

روزنامه: ایندین اکسپرس

کد خبر 5077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =