۲۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴

به گزارش سایت Ghana Web مهمترین وب سایت خبری غنا، خبری در این سایت با عنوان " انفجار بمب ساعتی در شهر تماله و نشانه های حمام خون بین شیعیان و اهل سنت در این شهر" منتشر شد.

به گزارش سایت Ghana Web مهمترین وب سایت خبری غنا، خبری در این سایت با عنوان " انفجار بمب ساعتی در شهر تماله و نشانه های حمام خون بین شیعیان و اهل سنت در این شهر" منتشر شد. بر اساس این خبر امام اهل سنت تماله، شیخ سعید ابوبکر، در مراسم پایانی تفسیر ماه مبارک رمضان خود از پیروانش خواست، که به شیعیان حمله کنند، که بیان این جملات موجب به خطر افتادن جان و مال بسیاری از شیعیان این شهر شده است.

شیخ سید ابوبکر

از طرف دیگر، شیخ عبد المومن دالاهو، رهبر شیعیان تماله و رئیس حوزه علمیه این شهر بلافاصله بیانیه ای صادر کرد و در آن شیعیان را حفظ آرامش فراخواند و از رهبران دینی خواست گفتگو را به جای خشونت برگزینند.

در ادامه نیز شیخ عبدالمومن رهبر شیعیان تماله نامه ای خطاب به مقامات سیاسی و امنیتی تهیه و نسبت به تهدید امنیتی علیه شیعیان شکایت کرد.

پلیس امنیت، رئیس جرایم اجتماعی و چند تن از مقامات سیاسی و امنیتی با دیدار رهبران شیعی و سنی آنها را به آرامش دعوت کردند.

امروز نیز در جلسه ای به همراه شیخ عبد المومن آخرین وضعیت امنیتی شهر مورد بررسی قرار گرفت. در ضمن مقامات امنیتی تذکرات شدیدی به امام جماعت اهل سنت مسجد مورد نظر داده و بر اساس آخرین خبار رسیده وی نیز از مواضع خود عقب نشینی کرده است.     

منبع :

https://www.ghanaweb.com/GhanaHomePage/religion/Bloodbath-looms-in-Tamale-as-Sunni-leader-calls-for-attacks-on-Shiites-۷۵۲۱۰۲

کد خبر 650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =