نویسنده: خانم دکتر سمیرا ملک.
لینک مقاله: https://www.nawaiwaqt.com.pk/E-Paper/islamabad/۲۰۲۱-۰۴-۲۸/page-۵/detail-۶
کفر کاملاً از این واقعیت آگاه است که اگر اسلام ظهور کرد، حتماً از این کشور اسلامی ظهور خواهد کرد، بنابر این اگر برنامه درسی اسلامی برای مردم این منطقه تهیه شد، پس این ترس ما به واقعیتی تبدیل می شود. به همین دلیل قدرت های صهیونیستی برای قرن ها اجازه شکوفایی شعور و آگاهی آموزشی در جهان اسلام و به ویژه در پاکستان را نداده اند. زیرا، شعور و آگاهی آموزشی هسته اصلی ساختار آموزشی است و پایه های اصلی اسلام را تشکیل می دهد. زیرا این تهدیدی برای دشمنان اسلام است و آن ها با توطئه های عمیق شیطانی خود از آن جلوگیری کرده اند. این یک شبکه پیچیده از توطئه های شیطانی برای سرنگونی خلافت عثمانی می باشد، یا یک سری شعارهای ضد غربی برای رنگ آمیزی جهان اسلام با رنگ های غربی، یا ساختار آموزشی لرد ماکولای که قبل از ۱۹۴۷ تصویب شده است می باشد، همی این ها یک چیز است. از ویژگی های بارز این پروژه بزرگ این است که پس از ۷۲ سال از استقلال میهن عزیز با کمال تعجب، به این ملت ساختار آموزشی داده نشده است تا آرمان های ملی و مذهبی آن را منعکس کند. بخش آموزش و پرورش از زمان اولین دولت پاکستان، میم تلقی نشده است و تا سال ۱۹۵۶، بحث در مورد اهداف این قطعنامه ادامی داشت و سپس، به خواست خدا، اولین پیش نویس قانون پاکستان تهیه شد. سپس آنچه که انگلیس از سال ها قبل بذر آن را کاشته بود، تحقق یافت و رهبران کم فکر که در آکسفورد، کمبریج و هاروارد تحصیل کرده و برای پیگیری ثروت می آمدند در مقابل بزرگان تحصیل کرده انقلابی در ساختار آموزش و پرورش پاکستان بیشتر راسخ شدند و با تکیه کردن بر خطوط مدرن با توجه به نیازهای واقعی و مادی خود، کشور را به تاریکی بیشتر سوق دادند. این افراد واجد شرایط خارجی نه تنها از نظر هویت ملی و توسعه، ارتقاء ایدئولوژیک و ترویج ارزش های اسلامی نتوانسته اند میمترین مسئولیت های خود را انجام دهند، بلکه تحت تأثیر فرهنگ غرب قرار گرفته و ساختار آموزشی کشور را به ساختار آموزشی غرب تبدیل کردند و همچنان به ترویج دستور کار غرب می پردازند. توطئه های شیطانی برای خنثی کردن تلاش های دولت اخیر برای اصلاح اساسی در برنامه درسی، با شدت زیادی دوباره ظاهر شده است و ساختار آموزش و پرورش ضعیف که تاکنون در دستور کار خارج از کشور شکوفا شده است، نتوانسته است هویت واقعی کشور را به دست آوردو بار دیگر مسلط می شود. اختلاف آن ها با اهداف دولت اخیرتصادفی نبود، بلکه دستورالعمل های عمدی بود و امروز هم در همین تلاش است تا خواست غربی ها از دست نرود. دیوان عالی کشور در ۲۰۱۴ به خاطر حذف هرگونه محتوا در برنامه درسی، بخشنامی ای علیه اقلیت های غیرمسلمان صادر کرد، علی رغم این که در متون درسی به ندرت چنین مطالب قابل اعتراض وجود داشت. برنامه درسی مطابق با این ترتیب به خوبی تجدید نظر شده است و در اصل این مسئله باید در اینجا پایان می یافت، اما لابی فعال پشت آن، جبهه بعدی را گشوده است. در حقیقت، این مسئله نقض حقوق آموزشی اقلیت ها نیست، بلکه تحت عنوان خنثی کردن اکثریت ۹۷-۹۸٪ پاکستان در دستیابی به اهداف آموزشی و عقیدتی آن ها است و همان لابی تحت عنوان حقوق بشر اقلیت ها می خواهد از سرنوشت نسل های آینده مان جلوگیری کند. کمیسیون حقوق اقلیت ها، تحت پوشش حقوق بشر، کاملاً وانمود می کند که دستور کار محرومیت کامل برنامه درسی از اکثریت مسلمانان از روحیه ایدئولوژیک ملی و ایجاد فضای هرج و مرج را اجرا کند. تلاش بی وقفه برای به دست آوردن تصمیم با عجله مقامات و در این راستا، تکمیل فوری این دستور کار با تشکیل یک کمیسیون یک نفره متشکل از فقط فردی به نام جاوید سیدل در ایالت پنجاب. آیا از هر زاویه ای اقدام عادلانه ای وجود دارد! افراد مسئول به شدت نیاز به آگاهی دارند و آن ها باید این مسئله را از نظر علمی بررسی کرده و این مطالبات بی وزن آن ها را بر اساس واقعیت ها، مفهوم استخراج خدا، پیامبر اکرم (ص) و سایر اطلاعات میم اسلامی از برنامه درسی جمیوری اسلامی پاکستان را در نظر داشته و بررسی کنند و چنین اندیشه هایی نیز مساوی با انکار وجود این کشور اسلامی است. اگر آن ها به بندهای مربوط به قانون نگاه کنند، چگونه ممکن است که برنامه درسی و مواد آموزشی هر کشور مستقلی منعکس کننده هویت تاریخی، عقیدتی، اخلاقی، فرهنگی، مذهبی و ملی آن کشور نباشد؟ آیا تصور عاقلانه ای است که در کشور اسلامی مستقل پایه ای برای پیشرفت تحصیلی برخلاف ایده های آن کشور باشد؟ بله در جهان چنین نیست، اما برخلاف این حقیقت دانش آموزان پاکستانی در موسسات آموزشی دولتی و خصوصی پاکستان برنامه تحصیلی مخالف با ایده های کشور خود را می خوانند. این خواست غیر طبیعی سال هاست که تحت عنوان حقوق اقلیت ها و حقوق بشر مطرح می شود و بار دیگر، این آرزوی دیرین را در مورد سقوط اسلام به تصمیم بسیار میم، اما غیرعادلانه در تاریخ کشور تحمیل می کند. ما به عنوان ملت در سایه پرچم سبز و دارای ماه و ستارگان، خواهان پیشرفت قاطع و منطقی در جهت ظهور اسلام و ارتقای اعضای اسلام هستیم، ما همچنین عشق خود را به هموطنان اقلیت خود ابراز می کنیم و مانند گذشته در قبال حقوق مشروع آن ها در کنار آن ها هستیم، اما ما به عنوان ملتی در برابر عمل مجرمانه این فعالان حقوق بشر برای روند بهبود ساختار آموزشی پاکستان متحد هستیم و چشم به راه برای ریشه کن کردن این توطئه ها هستیم.
توضیح:
دولت عمران خان، نخست وزیر پاکستان اجرای برنامه درسی یکنواخت را اعلام کرد. این برنامه در موسسات آموزشی جدید و در مدارس دینی کشور هم زمان اجرا می شود، اما برخی از افراد نسبت به اجرای این برنامه درسی مخالفت می کنند. البته مخالفین دو دسته اند، دسته ای این اصلاح برنامه درسی تحت عنوان برنامه درسی یکنواخت را توطئه دشمنان اسلام قلمداد می کنند و از اجرای آن مخالفت می کنند و دسته دیگر افرادی تحصیل کرده کشورهای غربی هستند که قایل به برتری افراد ثروتمند هستند و هرگز نمی خواهند فرزندان آن ها به جای برنامه درسی کمبریج برنامه درسی یکنواخت را بخوانند و با فرزندان افراد فقیر هم ردیف و برابر باشند. همچنین آن ها نمی خواهند کشور به اهداف خود برسد و آرزوی غرب محقق گردد زیرا بر اساس طرز فکر آن ها برای پیشرفت جهان مستلزم و نیازمند تفکرات غربی است.
نظر شما