مجسمه بلندی از عبدالستار ایدهی، شخصیت برجسته اجتماعی در بخش مرکزی شهر کویته نصب شد. بر اساس این گزارش، مجسمه ای از عبدالستار ایدهی، یکی از فعالان اجتماعی معروف جهان در یکی از میدان های شهر کویته که به نام وی نامگذاری شده است، نصب شد.

مجسمه بلندی از عبدالستار ایدهی، شخصیت برجسته اجتماعی در بخش مرکزی شهر کویته نصب شد.

       بر اساس این گزارش، مجسمه ای از عبدالستار ایدهی، یکی از فعالان اجتماعی معروف جهان در یکی از میدان های شهر کویته که به نام وی نامگذاری شده است، نصب شد.

       این مجسمه توسط اشفاق لهری، هنرمند و مجسمه ساز معروف کویته ساخته شده و با همکاری موسسه مراقبت های بهداشتی اولیه مردم، نصب شده است.

       بر اساس اعلام این موسسه، هدف از ساخت و نصب مجسمه عبدالستار ایدهی، ادای احترام به خدمات ارزنده اجتماعی وی است.

         لازم به ذکر است، چند ماه پیش، مجسمه ای کامل و بلند از قائد اعظم محمد علی جناح، بنیانگذار پاکستان، در جوار محل اقامت وی در منطقه زیارت بلوچستان نیز نصب شده است.

        توضیح:

         تعداد زیادی از مردم مسلمان و دیندار پاکستان با مجسمه سازی و نصب آن مخالف هستند، اما اخیراً این فرهنگ ترویج یافته و تعدادی از مجسمه ها در کشور پاکستان نصب شدند، از جمله؛ مجسمه علامه اقبال، شاعر و فیلسوف بزرگ جهان اسلام در لاهور، مجسمه قائد اعظم محمد علی جناح، بنیانگذار پاکستان در منطقه زیارت کویته، مجسمه ارطغرل غازی در شهرکی در لاهور و اکنون مجسمه عبدالستار ایدهی، شخصیت اجتماعی معروف جهان در کویته. به نظر می رسد این اقدام نشانه نوعی تحول فرهنگی در جامعه فرهنگی و اجتماعی پاکستان است.

      مرحوم عبدالستار ایدهی، یکی از شخصیت های معروف اجتماعی جهان بود. از آنجاییکه زندگی وی بسیار ساده بود و همراه مردم عادی زندگی می کرد لذا برای اموات بی وارث تجهیزات کفن و دفن، برای مریضان آمبولانس (ایدهی)، برای ایتام، زنان بی سرپرست و کهنسالان بی سرپرست در پاکستان تسهیلات و امکانات اسکان، غذا و برای کودکان و جوانان بی سرپرست، آموزش مجانی فراهم می آورد.

در سراسر پاکستان سرویس وی تاکنون کماکان به نام "سرویس ایدهی" فعالیت دارد.

    وی از دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) بود و بارها در سخنانش این موضوع را ابراز کرده بود.

کد خبر 6659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =